Data ophalen uit diverse Excel werkmappen naar 1 werkmap

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dree69
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb in Excel een dashboard opgezet waarmee middels VBA projectmappen voor projectleiders worden aangemaakt. Bij het aanmaken van een projectmap worden enkele sheets gekopieerd en opgeslagen onder een nieuw projectnummer. Onderstaand de locatie en bestandsnaam van zo'n projectmap.
W:\Projecten\Projectoverzicht\88888888.xlsx
In het dashboard komt er dus telkens bovenaan een regel tussen in de tabel van projecten die zijn aangemaakt. Nu wil ik dat behaalde projectresultaten in mijn overzicht terecht komen (dezelfde tabel). De range (16 waarden) in de projectmap loopt van cel A6 t/m N6 en is voor elke projectmap hetzelfde.., deze komen in mijn tabel (dashboard) terug in cel F6 t/m S6. Onderstaand een voorbeeld van een koppeling waarmee resultaten zichtbaar worden.
='\\domainserver\documents\Projecten\Projectoverzicht\[88888888.xlsx]Resultaat'!A$6
Ik zou dit het liefst in de VBA meenemen waarmee de projectmappen worden aangemaakt...., maar weet niet hoe. :-(
Een andere mogelijkheid zou zijn om voor elke waarde de koppeling al vooraf in te voeren en mee te kopiëren en dan middels de VBA de bestandsnaam "88888888" aan te laten passen naar het nieuw ingevoerde projectnummer.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25
Waarom VBA gebruiken? Je kan met Powerquery gegevens ophalen uit alle bestanden in een map (eventueel gefilterd met een wildcard als er meerdere soorten bestanden in dezelfde map staan). Dus als er bestanden bij komen zullen die automagisch meegenomen worden bij het herladen van de data.

Hier prima uitgelegd hoe je dat voor elkaar krijgt