Deep tunable white

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 03:24
Koopjesalert voor iedereen die wellicht ook bezig is met goede low-voltage deep tunable white verlichting in huis.

Ik had in mijn vorige huis aardig wat MR16 spots van Constaled de 31346 Deep Tunable White variant. Deze leds zijn fantastisch wegens hoge CRI van 96-98, een kleurenbereik van ~2150-6000 kelvin en stabiel dimbaar vanaf een procent ofzo. Het enige nadeel was de prijs a (37 euro/stuk bij Voltus).

Nu zag ik laatst op Alibaba spots van Tillume die er wel heel erg op lijken, a 15 USD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dtuwIiVe0LelBABKDqPq0-ndEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqhbIbpXe0Zwx7NHWQ9ZYnix.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwO2EFFITNoIqcecXtWfA-8Y70I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo5ZJgDqsOj68gUOKbuPWi66.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb er een gekocht en in een shootout via een Eldoled LIN100 driver zegt mijn Opple meter dat ze zo close zijn dat je het niet kunt zien over het hele bereik. Vanaf een paar lumen tot aan 11k (wit). Vrijwel identiek in termen van CRI, lumen, flicker etc.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen 8)

[ Voor 1% gewijzigd door DennisF op 03-05-2023 03:18 . Reden: s/RA/CRI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:37

dragonhaertt

@_'.'

En de CRI? Dat is namelijk vaak de specificatie die een lamp duur maakt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
Zoals vermeld in de text, 96 minimaal met 1 kleur en heel erg gedimd, rond de 98 normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:37

dragonhaertt

@_'.'

Ik zie in de text een CRI van 95, zonder meetrapport.
Het verschil tussen een (discutabele) CRI van 95 en een CRI van 98+ kan best groot zijn.

Dat zou wel de 60% lagere prijs verklaren.

Ik vind het trouwens wel een bijzondere opzet voor een topic. Niet vervelend bedoeld, maar wat is de discussiewaarde hier?
Je vergelijkt een lamp die blijkbaar erg populair is vanwege zijn goede specs, met een lamp die goedkoper is, maar ook significant minder goede specs heeft.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisF
Nee wat ik probeer aan te geven is dat het dezelfde led is, tegen een veel betere prijs.

Niet afgegaan op de waardes op de respectievelijke websites maar zelf nagemeten met een Opple Light Master 3 en tegen wat referentiekaders aangeschenen en een back-to-back meting. Ik kan prima lage CRI van hoge onderscheiden op deze manier. Kan de lampen ook aan mijn spectroscoop hangen om het hele spectrum na te pluizen, maar gegeven wat ik zie geloof ik het wel.

Er is weinig discussie waarde, je kunt met de info doen wat je wilt. Als je je huis aan het voorzien bent van een 100tal lampen op deze manier dan scheelt het aanzienlijk - been there done that en zou willen dat toen ik het deed dit beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonchen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-03 12:29
Hier is een Duitse man delen het testrapport op een forum, en op TILLUME online shop hebben ook verwant testrapport door laboratoriumapparatuur

24V Tunable White LED Spot von TILLUME Light

Deep tunable white spot TILLUME online shop
Pagina: 1