tijdens sommige games gaan me fans als de gek blazen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-07 18:42
Mijn vraag

Wat de titel al zegt tijdens sommige grafische mooi of niet games gaat me desktop als de gek blazen en de tempraturen gaan richting de 70 graden.

Is dit normaal?

En zo ja kan er iets aan gedaan worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 178,50€ 178,50
1MoederbordenASUS Prime B450M-A€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 330,-€ 330,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 36,89€ 36,89
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 118,-€ 118,-
1Optische drivesLG GH24NSB0€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 10 400W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX200 2,5" 250GB€ 0,-€ 0,-
1OverclockingArctic MX-2 Thermal Compound (4g)€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,38

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al geprobeerd in de BIOS me fans op performance stand te zetten en normaal stand maar dat helpt niet aan het probleem.

Ik heb ook geprobeerd me fans een hoger RPM te geven maar dan hoor ik constant de fans draaien ook in rust stand en de pc/desktop die is in rust stand normaal stil gewoon.

Hieronder nog wat extra specs in rust stand tijdens sommige games dus gaat de cpu temp richting de 70 graden max 75 soms

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4EajEiA232cd9do5FXM5tB3AQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KqPbant3fdOsThYRZe8ok1y0.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:48
Vanwege het gamen wordt er meer van de hardware gevraagd, waardoor het warmer wordt. Het is daardoor in de lijn van de verwachting dat de fans dan ook harder gaan daaien, waarschijnlijk zijn die tempeteratuurgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Is de pc ooit van binnen schoongemaakt?
De cpu mag 95 graden worden, dus 70+ is geen probleem.

Pc van binnen schoonmaken en eventueel de cpu voorzien van nieuwe koelpasta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Volledig normaal.

70 graden onder belasting is helemaal prima. Niks aan de hand als je het mij vraagt.

Niet druk om maken dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Brrr dit topic leest lastig

Probeer eens te kijken in HWInfo64 of je bepaalde hotspots hebt. 70 graden is best behapbaar, maar een hotspot kan eenvoudig een verklaring zijn dat het moederbord in de fancurve wat meer gaat vragen.

Bij mijn PC kan ik vrij eenvoudig fancurves (in het geval van Asus: via Armoury Crate of via AI Suite 3) aan bepaalde sensoren koppelen.

Het is echter van ontzettend belang dat je computer solide is: een scheve koeler kan vrij eenvoudig een hotspot verklaren wat je niet ziet in package temp. 70 graden is niet eens té hoog! En dan weten we niet eens wáár de herrie vandaan komt. Vandaar ook dat ik je aanraad om te meten/testen met een combo hwinfo64 en een moederbord-gerelateerde tool. De herrie kan ook uit een niet door je PC-gemonitorde plek komen, zoals je voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Sommige spellen zijn meer CPU afhankelijk en andere meer grafische kaart afhankelijk.
In de eerste situatie en dan vooral als meerdere cores echt goed belast worden dan gaat je CPU naar zijn max met hogere temperaturen als gevolg.
Pagina: 1