Linux Redhat 7.1 NEWB

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:14
Ik ben dus die ISO's aan jet downen (ga een servertje starten, schijn verdomd stabiel te zijn :9)
Maar nou zijn er 4 iso's, heb ik ze allemaal nodig, of zijn powertools.iso en srpms.iso nutteloos, plz, help me, want anders down ik ze voor nix (dit is toch legaal hé, staat zo stom dat ze et anders op hun eigen server zetten, plz help me...)

Bij Voorbaat Dank

Jorn Eilander

• FailFr8er
En graag zou ik het ICQ nr van een Linux expert willen hebben, die mij wil helpen tijdens de install ed van Redhat 7.1, gebeurd pas over een paar weken, maar dan ken ik alvast wat vragen stellen....

BVD

Verwijderd

Het is legaal, en je hebt alleen de eerste 2 nodig. Pff kom je daar ff goed weg.... ;)

En het icq nummer van experts, kun je uit de profiles halen.
Als je beetje hier in dit gedeelte rond hangt, zie je vlug genoeg wie de echte experts zijn. (ikke nog niet... ben nog steeds newbie).

• FailFr8er
Op zondag 02 september 2001 10:03 schreef X-terior het volgende:
Het is legaal, en je hebt alleen de eerste 2 nodig. Pff kom je daar ff goed weg.... ;)
Waar zijn die andere 2 dan voor?????????????????? :?

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 10:06 schreef Sephiroth het volgende:

[..]

Waar zijn die andere 2 dan voor?????????????????? :?
Daar staat oa de volledige source op van al die software. Kun je als je zin hebt, zelf je source aanpassen compilen en veranderen.... moet je wel heel klein beetje goed kunnen proggen...

• FailFr8er
Op zondag 02 september 2001 10:03 schreef X-terior het volgende:

En het icq nummer van experts, kun je uit de profiles halen.
Als je beetje hier in dit gedeelte rond hangt, zie je vlug genoeg wie de echte experts zijn. (ikke nog niet... ben nog steeds newbie).
Heb toch liever experts die zich aanmelden, weet ik tenminste zeker dat ik vriendelijk geholpen wordt, heb namelijk tot nu toe alleen maar met windhoos gewerkt, werkt prachtig, daar niet van, maar als server schijn RH veel beter te zijn....

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Als Windows goed werkt zal ik niet overstappen op Linux :?

• FailFr8er
Op zondag 02 september 2001 10:11 schreef Wesley het volgende:
Als Windows goed werkt zal ik niet overstappen op Linux :?
maar 98 is te onstabiel om als server te draaien, en onze toekomstige server is niet sterk genoeg om een goed win2000 ofzow te kenne draaien........ Dus dan toch maar RH

Verwijderd

De meeste hier willen je echt wel helpen hoor, ze zijn hier erg vriendelijk over het algemeen. :) :) Wel moet je zelf e.e.a. proberen uit te zoeken. De search gebruiken en natuurlijk de faq van NOS lezen. Verder staan er op die iso's ook handleidingen. Als je dan nog vragen hebt, zullen ze je zeker helpen. (Als ik het weet iig wel... weet hoe lastig het begin kan zijn :( )... Maar ben ook goed verder geholpen door een Expert.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als complete leek zou ik geen Red Hat server gaan opzetten, da's vragen om problemen. En bovendien erg lastig dan....

loading...

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

experts moeten zich aanmelden :?

zeg grovertje, dit forum is bedoeld om je vragen te stellen
dus kom eerst maar eens met concrete vragen en/of problemen
dan helpen we je daarna wel verder

wat daarnaast helpt is documentatie over linux te raadplegen op bijvoorbeeld:
- http://www.linux.com
- http://www.linux.org

of neem gewoon de Howto door over "howto install linux"

• FailFr8er
Op zondag 02 september 2001 10:19 schreef erniemars het volgende:
experts moeten zich aanmelden :?

zeg grovertje, dit forum is bedoeld om je vragen te stellen
dus kom eerst maar eens met concrete vragen en/of problemen
dan helpen we je daarna wel verder

wat daarnaast helpt is documentatie over linux te raadplegen op bijvoorbeeld:
- http://www.linux.com
- http://www.linux.org

of neem gewoon de Howto door over "howto install linux"
Zo bedoel ik et nie, u get the hint, maar is een RH server dan zo moeilijk om op te zetten (niet om te flamen, maareh, een winserver opzetten is niet ZO moeilijk....)
iig, ik zie wel hoe RH werkt. als het perfect gaat hebben jullie er weer een Linux-fan bij :)

Verwijderd

Zo bedoel ik et nie, u get the hint, maar is een RH server dan zo moeilijk om op te zetten (niet om te flamen, maareh, een winserver opzetten is niet ZO moeilijk....)
iig, ik zie wel hoe RH werkt. als het perfect gaat hebben jullie er weer een Linux-fan bij :)
Moeilijk... tja valt op zich nog wel mee hoor, weet niet wat je er zoal mee wil doen, ik gebruik hem hier bij mij thuis als file/printserver met samba en webserver apache server en database server in combinatie met mysql. Kan ik lekker bij mij thuis lekker een beetje prutsen met php scripts, en als het goed werk uploaden naar de echte webserver. Meer experimenteer werk dus.

• FailFr8er
Dat ding mot gewoon 24/7 aan kunnen staan zonder vast te lopen, zonder gelul en dat iedereen aan et netwerk op i-net kan, misschien nog een klein beetje FTP'en en WEBSERVEREN maar meer ook niet :9

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 02 september 2001 10:39 schreef Sephiroth het volgende:
Dat ding mot gewoon 24/7 aan kunnen staan zonder vast te lopen, zonder gelul en dat iedereen aan et netwerk op i-net kan, misschien nog een klein beetje FTP'en en WEBSERVEREN maar meer ook niet :9
ow dat lukt wel
met ipchains
/sbin/ipchains -F
/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -j MASQ -s 192.168.1.0/24 -d 0.0.0.0/0
dit even in de rc.local zetten

de hele 192.168.1.0 t/m 255
heeft nu internet
1 nic voor i-net
1 nic voor het netwerk

redhat is wel makkelijk
ftp server is standaard
http server is ook standaard

als je nog hulp nodig hebt stuur maar een icq msg

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 10:39 schreef Sephiroth het volgende:
tja.....

Gewoon.....

RH CD erin doen.... Dan compu aanzetten..... Tien keer op knopje "OK" drukken.... Misschien moet je bij 7.1 nog partities aanmaken... En dan nog op knopje "Server install" kiezen (dan maakt ie er een server-optimized linux van). Da's alles. Daar heb je toch geen ICQ nummer voor nodig? ;)

Volgens mij kun je tijdens de installatie ook al opgeven dattie een gateway ofzo moet worden. Anders ipchains regeltjes toevoegen aan /etc/rc.d/rc.local....

Linux is echt simpel, maak je niet zoveel zorgen ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ik wil je best helpen :)

Informeer maar even naar de kosten ;)
Pagina: 1