Op zoek naar cortenstaal cilindervorm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 13:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

We hebben een toffe cortenstaal bolvormige vuurkorf (deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw57z_OnWV5SV_xHz3Poby3FcCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4EbWsUKgd7WoIyBkTJll9oqp.png?f=user_large ).

Nu willen we deze verhogen zodat ie beter zichtbaar is. Maar een cilindervormig cortenstaal ding kost al snel 2-300 euro (dan heb je bijv. een cortenstaal cilindervormige plantenbak), maar dat wordt ons te gortig.

Hebben jullie ideen waar we zoiets wel kunnen krijgen, het mag gewoon cortenstaal zijn zonder fancy randjes, waterdicht of wat dan ook. Gaat erom dat ie een cm of 50 hoger komt te staan.

We zijn dus op zoek naar een cilinder van +- 40cm doorsnee en dan een cm of 50-60cm hoog.

Zoiest (maar dan dus niet als plantenbak):
https://www.boomnl.nl/cortenstaal-cado-600x800-mm.html

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
@NeFoRcE
Iets kopen wat rond is en hierop een gewoon plat stuk staal eromheen vouwen?
Je ziet dan enkel op 1 plek een naad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het materiaal zijn de kosten niet, beetje stevig corten van 2mm heeft een kiloprijs van zon 1.80 ,als je in bulk koopt.Met Een ring van rond 40 bij 50cm hoog, zit je op 10 kilo. Met dichte bovenkant zit je op 12 kilo.

Helaas buig je corten niet ff uit de losse hand, zeker niet in zon kleine radius. En dan zit je nog met een kier.
Dus je moet het walsen, en daarna lassen. Dus ja ik snap die prijzen wel.

Als je zelf kan lassen zou de prijs een stuk gunstiger zijn, maar dan moet je wel een adres hebben waar je het vandaan kan halen. ff uitgerekend, ongeveer 1259 bij 500mm heb je nodig voor de rand.

Weet helaas niet zo een adresje waar je dat kant kan kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 01-05-2023 19:39 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:35
Mischien contact opnemen met een MBO met technische opleidingen in de buurt, die vinden het wellicht wel een leuk klusje.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als ik zoek op 'maatwerk cortenstaal' kom ik wel wat bedrijven tegen die het ongetwijfeld kunnen maken. Heb je daar al eens offertes opgevraagd?

Denk dat de prijs van € 300 best realistisch is. Materiaal kost niet de hoofdprijs, maar degene die het moet maken wil ook beleg op de boterham. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Vind 300 euro best gortig. Heb vorig jaar 3 planten bakken besteld en een maatwerk bak van een meter bij een meter koste 170 euro.

Ik zou eens vragen bij www.gardenofsteel.nl. Geen belang bij, maar hier heb ik ze besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:52
Ik zou een mooie boomstam halen en hem daarop zetten. Desnoods vouw je daar zo'n gazonrand omheen

[ Voor 29% gewijzigd door MBvB op 04-05-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank! 300 is inderdaad echt te duur. Ik heb een bericht gestuurd naar Gardenofsteel, dank voor de tip! Ik ben benieuwd!

En een mooie boomstam zat ook in mijn hoofd inderdaad. Dat is een andere optie. Dat zal dan een stuk douglasboom worden. Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Zandzuigerbedrijven hebben genoeg roestige pijpen in die maat (40 cm diameter) liggen.
Ik weet alleen niet of ze ook reststukjes van een halve meter hebben, maar dat zou je kunnen navragen natuurlijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
@Yaksa das miss ook wel een idee ja! Ik heb de offerte namelijk... 395 euro. Wat de fack.. ik zoek wel even door dus 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Reststuk buis ergens oppikken? Anders een stuk plaat laten walsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:33
Gewoon bij een lokaal staalbedrijf langs? Hoe kleiner het bedrijf, hoe beter. Dan kan je ten minste direct overleggen. Bij grote bedrijven loop je tegen bureaucratie aan.

Overigens is een prijs van 400 niet heel gek. Het is aan de hoge kant, maar ook die bedrijven moeten fatsoenlijke winst maken in een tijd waarin zowel de inflatie als de werkdruk enorm is. Met andere woorden, zij denken met zoals jij; als je wat wilt betaal je maar, en anders doe je het maar zelf ;) Werk is er zat, personeel veel te weinig, en je hebt liever een grote dan een kleine klus. Dus gaat de prijs omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Ijsbad op 06-05-2023 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:12
Corten staal is niets anders dan staal wat iets minder snel vergaat dan gewoon staal.
Pak een gewone stalen buis en die zal je hele leven of tot dat je het zat bent, dat ding wel blijven ondersteunen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:12
Of een blok beton eronder.

Bijvoorbeeld zoiets, kan je gelijk wat hout kwijt. Of een blok storten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApuoC5J6xRBxznVcJQzg5UYt30w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LRLfozbrIhXFBmyjZOaTJz5q.png?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

JukeboxBill schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:51:
Corten staal is niets anders dan staal wat iets minder snel vergaat dan gewoon staal.
Pak een gewone stalen buis en die zal je hele leven of tot dat je het zat bent, dat ding wel blijven ondersteunen.
nouja, je zal wel verschil zien van het verschil in textuur/kleur van de roest.
En staal zal blijven roesten, en dus blijven afgeven op de straat, corten alleen in het begin.

Maar als je moetlijk aan corten kan komen is gewoon staal een goed alternatief.

ora et labora

Pagina: 1