Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb stapels cds en een setje Homepods maar geen cd-speler. Iemand een tip voor een betaalbare cd-speler die via airplay rechtstreeks op mijn Homepods af kan spelen? Ik kom alleen maar Denons tegen van 2.000 euro en dat is mij net iets te gortig. Zou mooi zijn als het voor <150 euro te vinden is.

Een alternatief is een 'domme' cd-speler en daar een streaming device aan koppelen maar ben benieuwd of dit ook bestaat. Minder kastjes is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Airplay niet, maar die homepods ondersteunen ook bluetooth, dus een bt transmitter zou een optie kunnen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

In GoT we trust

Koopadvies doen we in Beeld en geluid koopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > BGK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-06 16:44
Dit zal niet werken, cd spelers die toevallig AirPlay aan boord hebben zullen dit gebruiken om AirPlay te ontvangen vanaf een Apple device. Bluetooth streamen naar HomePods werkt uitsluitend met Apple devices.

Voor 150 euro kan je natuurlijk ook z’n 15 maanden gebruiken maken van de welbekende streamingdienst.

Edit: Je kunt dit werkend krijgen met een iOS device en de app Airchord. Je hebt dan nodig:

- CD speler met line out
- usb audio interface met line input
- usb naar Lightning kabel
- iPad of iPhone met airchord app

[ Voor 26% gewijzigd door greentea op 01-05-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:25:
Airplay niet, maar die homepods ondersteunen ook bluetooth, dus een bt transmitter zou een optie kunnen zijn.
Het mist in de OP maar ik heb mini's. En voor zover ik kan vinden kunnen die geen bluetooth ontvangen tenzij via allerlei moeilijke omwegen.
greentea schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:41:
Dit zal niet werken, cd spelers die toevallig AirPlay aan boord hebben zullen dit gebruiken om AirPlay te ontvangen vanaf een Apple device. Bluetooth streamen naar HomePods werkt uitsluitend met Apple devices.

Voor 150 euro kan je natuurlijk ook z’n 15 maanden gebruiken maken van de welbekende streamingdienst.
Ik heb kennelijk allemaal albums die niet op de verschillende streamingdiensten staan. En ik krijg idd het idee dat wat ik wil niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CD's kunnen slijten / vergaan; als je zoveel prijs stelt op de inhoud, allicht een nadenken om ze te rippen / converteren en daarmee het wel "streaming" te krijgen in een eigen oplossing zoals een NAS of ander device waar je thuis wel bij kan en de Mini's kan gebruiken voor output?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Met @MAX3400 eens. Ik zou de CD's gewoon rippen en dan streamen als je echt nog iets met ze wilt en het per se over die homepods moet. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon een streaming abbonementje af te sluiten. Als het geluid uit een setje homepod mini's moet komen hoor je het verschil tussen CD kwaliteit en een matig MP3'tje toch niet.

Verder klopt wat @greentea zegt. Het kan, maar dat wordt dan wired en je offert er een apple device voor op en gebruiksvriendelijk is het nu ook weer niet.

Een derde idee: https://www.hifiklubben.nl/denon-rcd-m41--alto5_1/ of iets vergelijkbaars. Oftewel, de ouderwetse manier.

[ Voor 19% gewijzigd door youridv1 op 01-05-2023 16:21 ]

Pagina: 1