Urinoir verstopt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emile007
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08 15:52
Vorige week had ik een volledig verstopte urinoir en met googlen kwam ik alleen dure oplossingen tegen. Ik heb het echter goedkoop kunnen oplossen en lijkt me mooi om even te delen!

Verstopte urinoirs hebben vaak last van kalkafzetting door urine. Dit krijg je niet weg met standaard ontstoppers. Met Cola (normaal, niet light of zero) kan je het kalk echter week maken (gewoon aantal uur laten staan) om vervolgens deze los te bruisen met ontstopper van de drogist. Wat ik dus gedaan heb is het volgende:

1) Giet 2 flessen cola (ik moest er de tijd voor nemen) leeg in je urinoir
2) Wacht een paar uur
3) Gooi ontstopper (vaak meet kokend water) in je urinoir
4) Spoel goed na
5) Herhaal stap 2 t/m 4 als het nog niet goed doorloopt

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
Klinkt alsof je beter een grote fles schoonmaakazijn kon halen i.p.v. die cola.
Verder gewoon hetzelfde doen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 01-05-2023 14:24 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Het middeltje urigloss werkt ook goed. Is gemaakt om urinesteen op te lossen en te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het is niet de cola, maar het koolzuur die het werk doet. Wat dus even goed werkt en véél goedkoper is, is bronwater met prik. Kleine bonus is dat je ook niet hoeft na te denken over de bruine kleur. Ik ontkalk er de waterkoker mee, veel goedkoper dan azijn en je hoeft geen moeite te doen om de azijnlucht weg te spoelen. Toegegeven, azijn doet wel een stukje sneller en grondiger z'n werk.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:11
DexterDee schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:30:
Het is niet de cola, maar het koolzuur die het werk doet. Wat dus even goed werkt en véél goedkoper is, is bronwater met prik. Kleine bonus is dat je ook niet hoeft na te denken over de bruine kleur. Ik ontkalk er de waterkoker mee, veel goedkoper dan azijn en je hoeft geen moeite te doen om de azijnlucht weg te spoelen. Toegegeven, azijn doet wel een stukje sneller en grondiger z'n werk.
Schoonmaakazijn kost 3,29 per 5l bij de Jumbo... Voor het ontkalken van je waterkoker heb je aan een eetlepel azijn en twee glazen kraanwater wel genoeg. Dus kan me niet voorstellen dat koolzuurhoudend water dan goedkoper is, maar zal vast ook wel zijn werk doen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Emile007 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:55:
Vorige week had ik een volledig verstopte urinoir
Als je eender welk apparaat of afvoer volledig verstopt krijgt met kalk-afzettingen of anderszins, ben ik een beetje bang dat je mogelijk al hele lange tijd incorrect of eenvoudigweg laks omgaat met de voorschriften om het apparaat, sanitair of afvoer "hygienisch" te houden.

Overigens moet je wel uitkijken met het gebruik van gassen (zoals koolzuur) en vloeistoffen (bijvoorbeeld chloor of ontkalker) omdat in aantal gevallen er een combinatie kan ontstaan die snel vervliegt en/of extra ventilatie behoeft.

Side-note: je zou eens met je waterleverancier een gesprek aan kunnen gaan over de hardheid van het water; afhankelijk van hun antwoord, kan je dan een idee op doen of je vaker moet schoonmaken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dank je wel voor de tips :) Omdat er weinig discussiewaarde is sluit ik het topic.
Mocht er belangstelling zijn voor 'oma's tips' dan kunnen we het er over hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.