Beste iedereen,
ik ben op zoek naar een EMS (Energie management system).
ik heb al veel bekeken op internet maar kom niet uit op een goed systeem om alles mee te kunnen uitvoeren.
wel ben ik terecht gekomen op een IOT (Internet of Things) device die alle platformen kan samenbrengen maar die is nog niet op de markt.
het gaat hier om de Homey Pro dit apparaat kan communiceren met bijna alle demotica systemen.
wat vind ik belangrijk in een EMS:
- Dashbord waarin het hele EMS zichtbaar in is.
- AI artificial intelligence zelf leren van het proces. (mogelijk interessant)
- API met energieleverancier (dynamische energieprijzen)
- Communicatie met SMA Omvormer (in- en uitschakelen bij negatieve prijzen volgens API energieleverancier)
- inzichtelijk maken opwek zonnepanelen in EMS.
- Communicatie met laadpaal laadtijden bepalen op basis energieprijzen en PV.
- Communicatie laadpaal om op basis van bovenstaande de snelheid van laden te wijzigen.
- communicatie met E-Flux om Tarieven laadpaal te wijzigen als snelheid word aangepast.
- meters of Wi-Fi Energy Socket (homewizard) om bepaalde domme apparaten inzichtelijk te maken aan verbruik.
- toekomstig mijn warmtepomp of boiler aan te sluiten en te beheren.
- beschikbaar op APP
- Accu in toekomst toevoegen aan systeem om te werken op basis van PV en Energieprijzen en dat die daarop zelfstadig gaat laden en ontladen.
op dit moment bezit ik:
- Wallbox SB copper.
- SMA tripower 5.0 (20x370WP zonnepanel)
- Toon Thermostate (met inzicht zonnepanel en verbruik)
mochten jullie EMS systemen gebruiken ben ik benieuwd naar jullie ervaring en mogelijkheden die dit bied.
graag jullie reacties.
gr,
Robbert-Jan
ik ben op zoek naar een EMS (Energie management system).
ik heb al veel bekeken op internet maar kom niet uit op een goed systeem om alles mee te kunnen uitvoeren.
wel ben ik terecht gekomen op een IOT (Internet of Things) device die alle platformen kan samenbrengen maar die is nog niet op de markt.
het gaat hier om de Homey Pro dit apparaat kan communiceren met bijna alle demotica systemen.
wat vind ik belangrijk in een EMS:
- Dashbord waarin het hele EMS zichtbaar in is.
- AI artificial intelligence zelf leren van het proces. (mogelijk interessant)
- API met energieleverancier (dynamische energieprijzen)
- Communicatie met SMA Omvormer (in- en uitschakelen bij negatieve prijzen volgens API energieleverancier)
- inzichtelijk maken opwek zonnepanelen in EMS.
- Communicatie met laadpaal laadtijden bepalen op basis energieprijzen en PV.
- Communicatie laadpaal om op basis van bovenstaande de snelheid van laden te wijzigen.
- communicatie met E-Flux om Tarieven laadpaal te wijzigen als snelheid word aangepast.
- meters of Wi-Fi Energy Socket (homewizard) om bepaalde domme apparaten inzichtelijk te maken aan verbruik.
- toekomstig mijn warmtepomp of boiler aan te sluiten en te beheren.
- beschikbaar op APP
- Accu in toekomst toevoegen aan systeem om te werken op basis van PV en Energieprijzen en dat die daarop zelfstadig gaat laden en ontladen.
op dit moment bezit ik:
- Wallbox SB copper.
- SMA tripower 5.0 (20x370WP zonnepanel)
- Toon Thermostate (met inzicht zonnepanel en verbruik)
mochten jullie EMS systemen gebruiken ben ik benieuwd naar jullie ervaring en mogelijkheden die dit bied.
graag jullie reacties.
gr,
Robbert-Jan