Goedendag allemaal, zoals zo vele ben ook ik bezig met het laten installeren van zonnepanelen nu heb ik een 2 tal offertes waarbij ik graag jullie hulp, advies of feedback wil hebben over het aanbod.:fill(white):strip_exif()/f/image/xvN3amCSEQ2WbZkPXLkjPy9k.png?f=user_large)
Aantal panelen 8
Merk / type paneel Phono Solar zwart Twinplus X Module M6(R) -10B-R
Max piek watt 405
Max vermogen 3240
Omvormer Solaredge omvormer SE3000H
Optimizer Solaredge S440 poweroptimizer
Geschatte jaaropbrengst KwH 3100
Paneel dak constructie Solarstell montagesysteem
Prijs € 5.250,00
Prijs per WP € 1,62
Prijs per KwH € 1,69
Offerte 2
Aantal panelen 8
Merk / type paneel Jinko Solar zwart Tiger Neo N-Type 54HL4-B
Max piek watt 420
Max vermogen 3360
Omvormer 8x micro Enphase IQ8+
Geschatte jaaropbrengst KwH 3142
Prijs € 5.833,33
Prijs per WP € 1,74
Prijs per KwH € 1,86
Nu is offerte 2 wel wat hoger dan 1 maar als ik nog deze week een keuze maak voor offerte 2 zitten daar gratis het plaatsen van vogelborstels bij wat rond de 350 euro zou kosten als je dit los zou laten plaatsen. Als je deze kosten bij offerte 1 zou optellen komen ze ongeveer even hoog uit.
Nu zijn het het beide verschillende system dus ik ben nu een beetje in dubio wat de beste keuze is. Zelf neig ik meer naar offerte 2, maar wat mij betreft zijn beide optie mogelijk
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/xvN3amCSEQ2WbZkPXLkjPy9k.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Ivm het dak raam en de zonneboiler is er niet veel plek meer over aan die kant maar volgens de beide offertes moeten 8 panelen passen. Exacte maten heb ik helaas niet.Schaduw
Alleen van de objecten op het dak, en in de late avond van bomen vanaf de hoofdwegJaarverbruik
Geschat jaarverbruik 2766 kWh (komt van mijn energie leverancier)Huidige elektriciteitsaansluiting
Standaard 1 faseBudget en doel
niet vast maar rond de 5 / 6 KWie gaat het project uitvoeren
installateurBijhouden van data
JaReeds verkregen offertes
Offerte 1:Aantal panelen 8
Merk / type paneel Phono Solar zwart Twinplus X Module M6(R) -10B-R
Max piek watt 405
Max vermogen 3240
Omvormer Solaredge omvormer SE3000H
Optimizer Solaredge S440 poweroptimizer
Geschatte jaaropbrengst KwH 3100
Prijs € 5.250,00
Prijs per WP € 1,62
Prijs per KwH € 1,69
Offerte 2
Aantal panelen 8
Merk / type paneel Jinko Solar zwart Tiger Neo N-Type 54HL4-B
Max piek watt 420
Max vermogen 3360
Omvormer 8x micro Enphase IQ8+
Geschatte jaaropbrengst KwH 3142
Prijs € 5.833,33
Prijs per WP € 1,74
Prijs per KwH € 1,86
Regio
Noord Holland NoordNu is offerte 2 wel wat hoger dan 1 maar als ik nog deze week een keuze maak voor offerte 2 zitten daar gratis het plaatsen van vogelborstels bij wat rond de 350 euro zou kosten als je dit los zou laten plaatsen. Als je deze kosten bij offerte 1 zou optellen komen ze ongeveer even hoog uit.
Nu zijn het het beide verschillende system dus ik ben nu een beetje in dubio wat de beste keuze is. Zelf neig ik meer naar offerte 2, maar wat mij betreft zijn beide optie mogelijk