Ik heb mn packetsize toch echt op blokjes van 32 staan, maar fetch toch veel van 6,8,10 enz. Is dnet dan nu al bezig met het uitgeven van kleinere units en raken die van 32 op ofzo ? Heb ook al andere keyservers geprobeerd.
Je hebt dus aangegeven in je .ini preferred-blocksize=33 ?
In dat geval is er verder niets dat je kunt doen en zul je (helaas?) het met de kleinere packets moeten doen.
In dat geval is er verder niets dat je kunt doen en zul je (helaas?) het met de kleinere packets moeten doen.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ja als je 33 hebt aangegeven, _niet_ 32, dan zou je voor een groot gedeelte de pakketjes 32 workunits moeten hebben. Maar de keyserver kan dat niet garanderen, helaas.
The block size is really only a "request" by the client. Depending on the fragmentation of the current keyspace we are working on, the keyproxy may be forced to give you a block smaller than requested. This is not a problem, just an oddity.
Er zitten 2^28 keys in een blokje; Neem je een packet van 2^33 keys dan heb je dus 33-28 = 5 -> 2^5 blokjes per packet; En dat is 32 
Om het verhaal nog even rond te maken
Om het verhaal nog even rond te maken
okee dan weet ik genoegOp zondag 02 september 2001 09:48 schreef Mr_Atheist het volgende:
Je hebt dus aangegeven in je .ini preferred-blocksize=33 ?
Of natuurlijk een andere/betere keyserver/proxie zoeken. In de tijd dat ik nog rc5 deed fetchte ik altijd packets van 32 units, gewoonweg omdat iedereen van ons team dat deed.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Het moet inderdaad van de keyserver komen de blokkies van 32, geen idee waarom jij die niet krijgt en ik we we fetchen van dezelfde keyserver.
Maar zelfs dan is de voorraad packets van 32 blokjes bij de keyserver beperkt en zal iemand vroeger of later de kleinere blokjes opgestuurd krijgen.
Verwijderd
Ik doe packets van 8 blokjes, maar ik heb genoeg packets van 1, 2, 3, 4,5 of 6 blokjes. 7 ben ik volgens nog niet tegen gekomen.
Grotere packets krijg je niet iig volgens mij dan je vraagt.
Grotere packets krijg je niet iig volgens mij dan je vraagt.
fetch maar es een paar duizend, krijg je er maar een paar van 32.de rest = baggerOp maandag 03 september 2001 09:37 schreef Mr_Atheist het volgende:
Maar zelfs dan is de voorraad packets van 32 blokjes bij de keyserver beperkt en zal iemand vroeger of later de kleinere blokjes opgestuurd krijgen.
Ach, zo erg is dat niet.Op zaterdag 08 september 2001 20:00 schreef radial2000 het volgende:
[..]
fetch maar es een paar duizend, krijg je er maar een paar van 32.de rest = bagger
En waarom reageer je op een draadje van 5 dagen oud?
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Sja....
Zoals hogerop in deze draad, er is niet tegen te doen. Het is geen garantie dat je grote packets krijgt als je die wilt.
En waarom wil je nu eigenlijk de grote packets? Misschien is er een andere oplossing.
Zoals hogerop in deze draad, er is niet tegen te doen. Het is geen garantie dat je grote packets krijgt als je die wilt.
En waarom wil je nu eigenlijk de grote packets? Misschien is er een andere oplossing.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Omdat een subspace eerst wordt gebruikt voor random units en pas daarna 'officieel' wordt uitgegeven door de keyservers, is de subspace een gatenkaas door al de units die al gedaan zijn als randoms. Als er te weinig kaas tussen de gaten zit om een 32 workunits packet van te maken wordt er kleiner packet van gemaakt.
Verwijderd
Tja, goeie ouwe tijd......Op zondag 02 september 2001 13:49 schreef m.m het volgende:
In de tijd dat ik nog rc5 deed ...
Het gaat dus niet om verloren blokjes van het hele team maar alleen van 1 lid bij ons in het team.
Alles wat zij sturen wordt niet door dnet geteld, zou wel heel toevallig zijn als >100k zomaar in het niets verdwijnt.
Is er op geen enkele manier te achterhalen of het aan de range ligt of het ergens na te zoeken is.
[fout]
wrong topic
[/fout]
Alles wat zij sturen wordt niet door dnet geteld, zou wel heel toevallig zijn als >100k zomaar in het niets verdwijnt.
Is er op geen enkele manier te achterhalen of het aan de range ligt of het ergens na te zoeken is.
[fout]
wrong topic
[/fout]
Pagina: 1