Goedkoopste .NL domein?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 09:55
Ik heb 30+ .NL domeinen bij XEL wat tot nu toe de goedkoopste domeinboer was met 3,95 per jaar. Helaas gaan ze per 1 mei de prijzen verhogen naar 9,95. Dat vind ik een flinke verhoging en is de moeite waard om te verhuizen naar een andere provider.

Na enig onderzoek kom ik uit bij Mijn Host die 4,99 per jaar biedt (ook bij verlenging).
  1. Is dit momenteel echt de goedkoopste voor .NL?
  2. Wat zijn jullie ervaringen met dit bedrijf? (Aan alleen domeinregistratie + DNS kan niet zoveel fout gaan imo, maar misschien heb ik het mis)
Hosting heb ik bij Cloud86 en ben ik erg tevreden over.

Thanks.

Beste antwoord (via JackieTreehorn op 09-05-2023 14:11)

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Ik zit ook bij mijn.host en erg tevreden over de dienstverlening. Openprovider is ook een goede optie, maar hun DNS dienst is best vaak offline (dus je website is dan ook offline). Je moet dan een premium dienst gebruiken wat meteen een stuk duurder is, of je eigen nameservers draaien.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ik heb recentelijk zelf all mijn domeinen verhuist naar:

https://www.openprovider.com/

Ze bieden een "Membership Plan" aan waarbij je domeinnamen kan registreren tegen kostprijs.

Kosten voor NL domein:

Zonder Membership: €9.95 per jaar
Met Membership: €3.76 per jaar

[ Voor 52% gewijzigd door DieAndereJurre op 01-05-2023 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik zou hier even kijken, daar krijg je een vergelijking van 30 partijen en de daarbij horende prijzen: https://hostingvergelijker.nl/domeinnaam-registreren/

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:59
JackieTreehorn schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:46:
(Aan alleen domeinregistratie + DNS kan niet zoveel fout gaan imo, maar misschien heb ik het mis)[/li]

Thanks.
Daar heb je het wel mis denk ik. Als je DNS provider problemen heeft, zijn je websites ook niet / slecht bereikbaar.
Er zit een groot verschil in de verschillende dns hosting providers als het gaat om betrouwbaarheid en redundancy / Ddos protectie etc.

als voorbeeld:
nieuws: Websites gehost bij Yourhosting zijn onbereikbaar door storing - upda...

Natuurlijk liggen ze er echt niet elke week uit, en het is een kwestie van prijs / kwaliteit.
Cloudflare heeft het beter voor elkaar dan Openprovider, maar zal ook een prijsverschil zijn.

Ik ben over openprovider overigens ook goed te spreken.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
DieAndereJurre schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:50:
Dan hoop ik wel dat je DNS ergens anders hebt staan, want DNS service van OpenProvider is niet betrouwbaar.... -> https://twitter.com/opnotifications

Ze zeggen zelf ook gewoon dat als je iets met productie wil doen je de premium DNS moet hebben, maar dat is eigenlijk belachelijk dat je naast een domeinregistratie ook nog een abonnementje moet hebben voor "premium" DNS.

Domeinregistratie bij OpenProvider kan prima, maar dan zou ik DNS bij Cloudflare zetten -> https://www.cloudflare.com/plans/free/
Kost niks, en werkt veel beter dan die van OP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ruben279 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Dan hoop ik wel dat je DNS ergens anders hebt staan, want DNS service van OpenProvider is niet betrouwbaar.... -> https://twitter.com/opnotifications

Ze zeggen zelf ook gewoon dat als je iets met productie wil doen je de premium DNS moet hebben, maar dat is eigenlijk belachelijk dat je naast een domeinregistratie ook nog een abonnementje moet hebben voor "premium" DNS.

Domeinregistratie bij OpenProvider kan prima, maar dan zou ik DNS bij Cloudflare zetten -> https://www.cloudflare.com/plans/free/
Kost niks, en werkt veel beter dan die van OP.
Ik heb ook de DNS bij Cloudflare staan ;). Ik ben het met je eens, ik snap ook niet zo zeer de meerwaarde van "premium" DNS als je het vergelijkt t.o.v cloudflare.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
DieAndereJurre schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb ook de DNS bij Cloudflare staan ;). Ik ben het met je eens, ik snap ook niet zo zeer de meerwaarde van "premium" DNS als je het vergelijkt t.o.v cloudflare.
"Premium" DNS heeft als meerwaarde dat je niet aan het kloten bent met het handmatig instellen van nameservers en DNSSEC keys. Dat was nml mijn ervaring toen ik na de zoveelste storing bij OpenProvider alle DNS naar Cloudflare heb verhuisd.

Ik heb zelf de domeinen ook bij OpenProvider staan met zo'n kostprijs abonnement. Prijs van dat abonnement moet je natuurlijk wel verdelen over de domeinen die je daar registreert ;). Voor 30 domeinen is het dan al snel een toeslag van een paar euro per domein. Het is dat ik ook SpamExperts en wat certificaatjes afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het verhaal een beetje vaag vind,

je praat hier over 50 domeinen dus dus elke euro per domein meer kost je over de hele linie nog geen broodje hamburger per maand? dat wil niet zeggen dat je die bijna 10 euro dan dus moet gaan betalen. maar het verschil tussen de aller goedkoopste en een redelijke geprijste met (wel stabiele service en voldoende features is misschien een beetje TE krenterig) ..

kijk bijvoorbeeld eens naar iets als strato na het eerste jaar kosten die ook maar 4,80... vervolgens krijg je zelfs geweldige features als dyn-dns (voor als je toevallig ook iets thuis wilt hosten onder een subdomain ofzo)
EN DAN ga je goed lezen en zie je dat je maar maximaal 10 a-reccords schijnt te kunnen maken per domein ik heb er voor de koppeling met g-suite al 5 nodig! dus als ik ook nog een website zou hebben dan werden het er al snel 6 of 7 ... das niet heel veel marge ... en dan is er ook nog eens GEEN dnssec ...

kortom kijk goed wat je kiest, en voor welke functies je denkt te moeten gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Ik zit ook bij mijn.host en erg tevreden over de dienstverlening. Openprovider is ook een goede optie, maar hun DNS dienst is best vaak offline (dus je website is dan ook offline). Je moet dan een premium dienst gebruiken wat meteen een stuk duurder is, of je eigen nameservers draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Strato is het eerste jaar zelfs maar 0,60 incl BTW en ieder volgend jaar 4,80 incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:05
Cloudflare registrar als het supported is, is NL momenteel niet dus ik zit bij vimexx (en dns nog steeds bij cloudflare)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 09:55
DieAndereJurre schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:50:

Ze bieden een "Membership Plan" aan waarbij je domeinnamen kan registreren tegen kostprijs.

Kosten voor NL domein:

Zonder Membership: €9.95 per jaar
Met Membership: €3.76 per jaar
Thanks, maar die 100 domains kom ik niet aan
i-chat schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:05:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het verhaal een beetje vaag vind,

je praat hier over 50 domeinen dus dus elke euro per domein meer kost je over de hele linie nog geen broodje hamburger per maand? dat wil niet zeggen dat je die bijna 10 euro dan dus moet gaan betalen. maar het verschil tussen de aller goedkoopste en een redelijke geprijste met (wel stabiele service en voldoende features is misschien een beetje TE krenterig) ..

kijk bijvoorbeeld eens naar iets als strato na het eerste jaar kosten die ook maar 4,80... vervolgens krijg je zelfs geweldige features als dyn-dns (voor als je toevallig ook iets thuis wilt hosten onder een subdomain ofzo)
EN DAN ga je goed lezen en zie je dat je maar maximaal 10 a-reccords schijnt te kunnen maken per domein ik heb er voor de koppeling met g-suite al 5 nodig! dus als ik ook nog een website zou hebben dan werden het er al snel 6 of 7 ... das niet heel veel marge ... en dan is er ook nog eens GEEN dnssec ...

kortom kijk goed wat je kiest, en voor welke functies je denkt te moeten gaan.
Het gaat om €6 verhoging per domain x30 = €180. Genoeg voor mij om te gaan shoppen.
dbzokphp schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:51:
Bedankt, dat stelt me gerust. Mijnhost it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het gaat om €6 verhoging per domain x30 = €180.

Excuses misschien heb ik me onhandig uitgedrukt

Het ging me niet om de vraag of 6 euro per domein

Ik kreeg alleen een beetje de indruk dat er sommige mensen kwamen met alternatieven die 20ct goedkoper zijn dan een andere en dan zeg ik wel van let op je kwaliteit en zak niet in die race naar de bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogart
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 12:09
NB mijn.host is 4.99 exclusief BTW en zonder whosis privacy bescherming (apart aan te schaffen a 0.99], Strato is 4.80 inclusief (privacy onbekend ).

[ Voor 41% gewijzigd door Bogart op 17-05-2023 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
n.a.v dit topic naar openprovider aan het verhuizen. Heb mn DNS toch al in cloudflare staan, dus daar verwacht ik geen problemen. Ben wel erg tevreden over de verhuizing van .nl domeinen. Dat is gratis, en de originele verlengdatum (bij argeweb, vanwege nieuwe prijzen) wordt overgenomen (minus 2 dagen), dus het lijkt erop dat je niets dubbel betaald voor een eventuele overlappende periode bij beide providers.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1