Goedemorgen mede tweakers,
Sinds mijn nieuwe GPU ervaar ik problemen met mijn tweede monitor. Voor de vervanging geen enkele problemen.
Ik loop hierbij tegen de volgende dingen aan:
- Tweede scherm werkt niet op 144hz
- Video's op tweede scherm stotteren tijdens het gamen
Voor ik in de problemen duik wat voor informatie;
Een kleine 2 maanden geleden heb ik een RTX4080 MSI Gaming X Trio gekocht ter vervanging van mijn RTX3080. Na installatie van de kaart begonnen met DDU en diverse BIOS updates om het een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Omdat het niet lekker werkte gekozen om toch maar een complete format uit te voeren. Na een schone Windows 11 installatie werkte het geheel weer.
Allereerst het niet aan de praat krijgen van 144Hz. Mijn tweede scherm is een https://tweakers.net/pric...rood-zwart/specificaties/ welke alweer een tijdje mee gaat.
Zodra ik dit scherm op 144Hz instel blijft het scherm zwart. Voorheen nog nooit problemen mee gehad. Scherm is wel gedetecteerd maar doet het gewoon niet. Zodra ik deze verander naar 120Hz werkt het wel gewoon. Scherm is aangesloten met een DP kabel, die ik voorheen ook gebruikt heb.
Ten tweede stottert het beeld enorm als ik een video afspeel op dit scherm, tijdens het gamen op mijn primaire scherm.
Ik weet dat Hardware Acceleration uitzetten een oplossing is maar ik twijfel of dit wel een goede keus is om de beste FPS te halen in games.
Dit is mijn setup:
Iemand enig idee?
Sinds mijn nieuwe GPU ervaar ik problemen met mijn tweede monitor. Voor de vervanging geen enkele problemen.
Ik loop hierbij tegen de volgende dingen aan:
- Tweede scherm werkt niet op 144hz
- Video's op tweede scherm stotteren tijdens het gamen
Voor ik in de problemen duik wat voor informatie;
Een kleine 2 maanden geleden heb ik een RTX4080 MSI Gaming X Trio gekocht ter vervanging van mijn RTX3080. Na installatie van de kaart begonnen met DDU en diverse BIOS updates om het een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen.
Omdat het niet lekker werkte gekozen om toch maar een complete format uit te voeren. Na een schone Windows 11 installatie werkte het geheel weer.
Allereerst het niet aan de praat krijgen van 144Hz. Mijn tweede scherm is een https://tweakers.net/pric...rood-zwart/specificaties/ welke alweer een tijdje mee gaat.
Zodra ik dit scherm op 144Hz instel blijft het scherm zwart. Voorheen nog nooit problemen mee gehad. Scherm is wel gedetecteerd maar doet het gewoon niet. Zodra ik deze verander naar 120Hz werkt het wel gewoon. Scherm is aangesloten met een DP kabel, die ik voorheen ook gebruikt heb.
Ten tweede stottert het beeld enorm als ik een video afspeel op dit scherm, tijdens het gamen op mijn primaire scherm.
Ik weet dat Hardware Acceleration uitzetten een oplossing is maar ik twijfel of dit wel een goede keus is om de beste FPS te halen in games.
Dit is mijn setup:
# | Category | Product |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO Zwart |
1 | Behuizingen | NZXT H710i Zwart |
1 | Kabels | Corsair Premium Individually Sleeved 12+4pin PCIe Gen 5 12VHPWR 600W cable, Type 4 Zwart |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 |
2 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC |
1 | Voedingen | Corsair RM750x Zwart |
Iemand enig idee?
[ Voor 9% gewijzigd door nLr op 01-05-2023 11:45 ]
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x