Toon posts:

AMD wat is dit :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een gevolg van het HA topic "Te zwakke of wat ?" Hij hoorde "Te zwakke voeding of wat ?" te heten maar ik had ff een tijpvoud. :)

Maar ik vind het dus heel dom van AMD (of wie dan ook) dat je eerst het voltage moet verhogen van die proc. voordat die goed functioneert. Ik ben natuurlijk al blij dat ie het goed doet maar toch.

Stel mijn mobo had geen voltage tweaking aan boord dan had ik mooi met een k*t probleem gezeten.

En er zijn best wel mensen die er nog geen f*ck van af weten, en als die nou zo'n proc. kopen en dezelfde problemen hebben :? (ze kennen GoT natuurlijk niet).

Ik vind 1,750 en 1,825 een behoorlijk verschil, of niet soms ? Ik ga wel een mailtje sturen naar AMD hoe dit kan en misschien hoe ik het anders kan oplossen :?

Verwijderd

Ik vind 0.075 niet veel verschil....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 09:30 schreef Athlonman het volgende:
Ik vind 0.075 niet veel verschil....
Wel voor een proc die het op 1,750 moet doen...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Hij doet het daar normaal ook goed op. Tenzij je een slechte koeler hebt. Dan word de CPU warmer ->weerstand groter-> voltage moet dus omhoog.

als jij een waterkoeling hebt hoef je nog maar 1,6 volt ofzo te geven.

Geen inspiratie

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Wel eens opgevallen dat een moederbord 1,825 Volt afgeeft ipv de 1,75 waar deze standaard op is ingesteld?.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Ben ik gek of hoe izt dat:

warmer ---> alles inclusief elektronen beweegt gemakkelijker/sneller/wilder ---> minder weerstand!

MAAR omdat de elektronen WILDER bewegen kost t meer moeite om ze in bedwang te houden en DAAROM moet t voltage omhoog!

Toch?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
nope, koeler == minder weerstand (denk aan supergeleiders)

Het is zelfs zo dat je op warme dagen 210-220 volt op je WCD's hebt, en in de winter (als het erg cool is 8-) ) er 230 of meer op staat!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmmzz..dit word te theoretisch..

het gaat er meer om dit.. de processor moet inderdaad warmer worden om sneller te gaan, maar neit TE warm anders verbrandt tie :P om zo snel mogelijk die warmte weer af te geven heb je van die superkoelers nodig. dus het heter maken van de processor is te zien in zijn performance.. maar zorg wel dat je de boel netjes weer kan afkoelen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Waar slaat dit nou alweer op ??? |:(
De processor moet warmer worden om sneller te gaan.
Volgens mij weet jij echt niet meer wat je zegt. Eerst wil je 1Gb aan DDR (4x256) in je boardje stoppen en je weet nog niet eens het verschil tussen cas 2 en cas 2.5 en registred of unregistred.
Sommige mensen die roepen ook altijd maar gewoon wat hun invalt. :r

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 13:42 schreef Rick2001 het volgende:
Waar slaat dit nou alweer op ??? |:(
De processor moet warmer worden om sneller te gaan.
Volgens mij weet jij echt niet meer wat je zegt. Eerst wil je 1Gb aan DDR (4x256) in je boardje stoppen en je weet nog niet eens het verschil tussen cas 2 en cas 2.5 en registred of unregistred.
Sommige mensen die roepen ook altijd maar gewoon wat hun invalt. :r
amen

Verwijderd

"Eerst voltage verhogen voordat 'ie goed werkt"

Moet toch eens wat vaker hier langskomen, want hier heb ik nog nooit van gehoord (Tsja, met opvoeren e.d. DUH |:( ).

Iig heb ik er geen last van en 3 andere systeempjes met AMD die ik inelkaar geprakt heb voor andere ook niet.

Zal wel aan mij liggen want allen (inc mijne) zijn nog nooit toe geweest aan een "Voltage verhoging".

Zoals ik al zei zal wel aan mij liggen, of aan jou dat je idd een verkeerde koeler hebt.......

Verwijderd

G4S Waar maak je je druk over man?

Je hebt gewoon pech gehad en een beetje rare TB aangeschaft.

Om mensen zoals jou geen hartinfarcten en maagzweren te bezorgen hebben onze voorvaders iets uitgevinden en die uitvinding heet garantie.

Dit houdt in dat als je product niet naar behoren werkt dat je het dan kostenloos kan vervangen voor een exemplaar wat wel werkt.

Probeer het eens!!!

leef je langer!!!

mazzel

edit:
Of als commdante al aangeeft, check eerst je systeem :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Voltage moet gewoon standaard, 1.75 v werkt prima. Als je CPU niet stabiel is op dit voltage dan mag je het ergens anders in zoeken. Een brakke voeding bijvoorbeeld, Mobo + BIOS instellingen, etc. Een AMD systeem werkt bijna nooit in een keer perfect en optimaal. Als je gaat overclocken, dan komt het verhogen van het voltage pas om de hoek kijken.

Concrete Loop Watercooling

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 02 september 2001 13:08 schreef gitaarwerk het volgende:
hmmzz..dit word te theoretisch..

het gaat er meer om dit.. de processor moet inderdaad warmer worden om sneller te gaan, maar neit TE warm anders verbrandt tie :P om zo snel mogelijk die warmte weer af te geven heb je van die superkoelers nodig. dus het heter maken van de processor is te zien in zijn performance.. maar zorg wel dat je de boel netjes weer kan afkoelen
Ooit van vapochil gehoord heeft met extreme koeling te maken dus hoe koeler hoe beter top prestatie worden bij -40 ofzo gehaald en niet bij 20 graden

electrische eigenschappen van silicum, koper etc is sterk afhankelijk van de teperatuur daarom worden er bij meet sondes ook altijd temperatuur compensaties toe gepast voor temperatuur variaties te nutralizeren bij druk metingen bijvoorbeeld

beste geleiding zou bij nul kelvin zijn de atomen trillen/bewegen niet meer temperatuur is gewoon de mate van trillen en bewegen van atomen

de al genoemde supergeleiding

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dat van warmer = sneller is echt onzin.... staan verschillende artikelen op internet (waarvan ik er nu even geen kan vinden maar ik heb ze wel gezien). O.A. van de TU in delft dat processoren bij een temp. van -37 graden celcius 2 keer zo snel kunnen lopen omdat de geleiding dan beter is.... inderdaad supergeleiding!

Warmte = slecht voor elektronische apparatuur!

A.

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh jongens jullie hebben mijn vorige topic zeker niet gelezen daar stond namelijk in dat ik goede cooling heb. Ik heb nog nooit een hogere temp als 40c gehad. Hij is gemiddeld 35C dus aan cooling kon het zoiezo niet liggen maar ik heb de oorzaak als gevonden want sinds ik mijn de nieuwste BIOS heb werkt alles perfect ook op 1.750.

Dus het was toch AOpen :( Had ik niet verwacht van hun. Naja zolang ze hun fouten oplossen vind ik het niet erg ;)

Ik heb trouwens niet het probleem van de sblive en de VIA686b (dat geluid gaat hakkelen enzo.) dat ben ik al heel erg blij mee.

Maar ik heb een AXIA core dus overclocken gaat perfect ;) Ik ben nou ff aan klooien. Nu staat die inieder geval al op 1200 @ 1333 Mhz (13 x 103 ofzoiets)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 02 september 2001 09:41 schreef G4s het volgende:

[..]

Wel voor een proc die het op 1,750 moet doen...
0.075 op 1.750 is 4,28571428571428571428571428571429 procent
Pagina: 1