Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beltrafo levert 3V in plaat van 8V (Nest)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maikmig
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Waarom levert mijn beltrafo 3volt in plaats van 8 volt?

Ik heb vandaag een google nest battery deurbel gekocht deze om op net stroom aan te sluiten. Na het installeren lukte het niet om de gong werkend te krijgen, hierna kwam ik er ook achter dat hij niet oplaadt.

Ik heb nagemeten met de multi meter en kom uit op 3 volt. Mijn beltrafo zou 8 volt moeten geven.

Mijn oude deurbel werkt gewoon goed

Zie ik iets over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Maik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knKTylUaLELuumusKN5XoKMxD5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2cLrF2hcW91pr5TQfY5JHRu.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• MarcoNTweaked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 21:04
Hoe heb je de 3V gemeten?
Ik neem aan met de last (Nest) aangesloten?
Welke spanning meet je zonder last?

Wellicht is de volgende link nog handig?
https://support.google.com/googlenest/answer/9247132?hl=nl

• Maikmig
Met de nest had ik een voltage van 1,75V. Deze had ik gemeten op de schroeven van de nest

Zonder de nest/last heb ik 3 volt

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:41
Domme vraag: heb je je multimeter wel op wisselspanning (AC) gezet toen je ging meten?

Alternatieve optie is dat er ergens een stevige verbruiker (bv kapotte isolatie van je draden) zit die de spanning flink naar beneden trekt. Ben je in staat om de beltrafo in de meterkast te ontkoppelen en dan de uitgangsspanning te meten?

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:45
Spanningsval onderweg? Schroefje los oid.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je huidige trafo is sowieso niet geschikt voor de Nest. Op de site die @MarcoNTweaked deelde kun je zien dat hij minimaal 10VA moet zijn, je huidige transformator is 8VA.

Bovenstaande verklaart trouwens niet waarom jij nu 3V meet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Maikmig
Ik had gister avond met toch nog een foutje gemaakt met het meten met de multi meter, omdat ik dacht dat die lage waardes niet zouden kunnen kloppen.
Ik ben vanmiddag nog een keer ging na meten.

Op de beltrafo en gong loopt 10V zonder last.

Als ik aan de 2 kabeltjes aan de deurbel met heb ik enorm lage waardes aan voltage. Dit is om de gong een signaal te geven van dat de deurbel is ingedrukt.

Nog steeds ontvangt mijn deurbel geen stroom ( wat evt zou kunnen vanwege de beltrafo 8v is in plaats van 10v.)
Dit zou toch wel moeten betekenen dat de gong zou moeten werken. Ookal zou ik de beltrafo vervangen zou ik alsnog niet genoeg voltage hebben die door de draden heen loopt.

De Nest deurbel battery heeft geen chime connector. Zou dit mijn model niet geschikt zijn voor mijn type deurbel aansluiting?

Dit probleem kan ik niet vinden op internet over dat de gong niet werkt bij de google nest battery.

Nest Hello:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uvNXdNObZCk4_FWdqcg9wgL1lM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IxE7jw1sqIKQO4lKf2HnosYX.png?f=fotoalbum_large

• MarcoNTweaked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 21:04
Ik wil/ga mij niet verder verdiepen in je nest product maar als de travo het vermogen niet kan leveren wat nodig is dan zal de spanning inzakken en mogelijk de last door de te lage spanning niet werken. Je trafo lijkt in ieder geval niet geschikt zoals @Gizz ook aangeeft.

Of je de juiste nest hebt moet je even opzoeken op de site van nest.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:31

Rmg

MarcoNTweaked schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:33:
Hoe heb je de 3V gemeten?
Ik neem aan met de last (Nest) aangesloten?
Welke spanning meet je zonder last?

Wellicht is de volgende link nog handig?
https://support.google.com/googlenest/answer/9247132?hl=nl
@Maikmig Je deurbeltrafo geeft te weinig vermogen, je hebt volgens deze tabel 10VA nodig, 10Watt, jouw deurbeltransformator kan maar 8Watt leveren, daarom zie je het voltage ook inkakken.

Vervangen door een deurbeltrafo die wel meer stroom kan leveren zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

https://www.hornbach.nl/p...tor-e3554n-8v-2a/4062192/ zoiets bijvoorbeeld

• Maikmig
Excuus voor de domme vragen maar wel erg bedankt voor jullie hulp.

Maar als ik aan de voorkant 0.01 volt onbeladen afmeet dan zou een transformator die 10VA heeft alsnog niet werken.

Dan zou ik denk ik eerst de aansluiting voor moeten regelen?

• Maikmig
Ik heb het toch voor elkaar gekregen door mijn gong te vervangen met eentje die in serie is aangesloten. Hierdoor heb ik mijn 10volt bij de deurbel

Wel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1