douanewaarde van eigen creaties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-09 00:54
Beste Tweakers,

Weet iemand wat ik moet invullen voor zaken die iemand zelf met de hand heeft gemaakt?

Verzending naar Noorwegen bevat bijvoorbeeld twee items die ik heb gekregen van buurvrouwen :
-naamslinger gemaakt uit oude hemden
-Teddybeer gemaakt door de buurvrouw

Vorige keer heb ik daar gewoon een bedrag opgeplakt , maar uit nieuwsgierigheid weet iemand hier een duidelijker antwoord op?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De waarde in normale economische verkeer. Dus de prijs die je voor dit product of soortgelijk product zou betalen als je het vandaag zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een pakketje met vastgestelde waarde kán handig zijn voor een verzekeringskwestie (of het bepalen van btw en invoerrechten, wat nvt is voor noorwegen), maar vaak is standaard post gewoon "Bedrag X per gewichtsklasse" waard. -dit zou voor mij de reden zijn om heel zuiver te willen schatten, niet misgrijpen als t een keer fout gaat-

Zel pak ik altijd het goedkoopste alternatieve product (lees: meuk uit china) om waarde te bepalen. Dan kan je een discussie voeren over arbeidskosten en sentimentele waarde uitgedrukt in geld, maar dan wordt t nodeloos complex.

vuilnis vermaakt tot slinger (no offense maar oude hemden hebben een economische waarde van katoen in gewicht, een ~euro per kg) zou ik zelf een waarde van 0 toedichten, afgerond naar boven 1 euro...

plak er 5 euro op en gaan met die banaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dyrc op 30-04-2023 18:19 ]