Ubuntu bluetooth speakers autoconnect probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:49
Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer mijn laptop opnieuw opgestart wordt, de bluetooth verbinding met de Edifier S3000PRO speakers automatisch gemaakt wordt? Ik gebruik Ubuntu 20.04

Ik moet nu nog handmatig bij instellingen verbinding maken met de speakers, maar zoals ik het graag zou zien is na het starten van de laptop dat hij uit zichzelf autoconnect.

De sites die ik in het Engels (mijn Engels is niet zo goed) kon vinden hadden het over mac address en trusted device, maar daar kwam ik dus niet echt uit.

Het komt overeen met deze en deze vraag.

Ik hoop dat mijn vraagstelling enigszins duidelijk is :)

[ Voor 20% gewijzigd door StopEcocide op 30-04-2023 15:40 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al mijn bluetooth apparaten, ook headsets, maken automatisch verbinding. Ook als ik buiten bereik ben geweest en terug kom. Wat mijn pc echter niet doet, is automatisch m'n toetsenbord en muis verbinden bij reboot. Wanneer ik tobo en muis aanzet, maken die juist verbinding met m'n pc en pas als ik na een reboot op een toets druk.

Ik denk dat als je de speaker uitzet en weer aan na een reboot, dat het wel direct zal gaan verbinden. Mijn vermoeden is dat het een beperking is in de bluetooth stack, specificatie of iets anders. Maar dat is het dan ook, een vermoeden. Ik heb er geen bewijs voor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
Wat je zou kunnen doen is de command line instructies uitvogelen die je nodig hebt om je speakers te verbinden en die dan in je /etc/rc.local te zetten met een sleep van een paar seconde ervoor

Dan script je het verbinden volgensmij voor iedere boot

Wat er volgensmij mis is bij jou, is dat je laptop probeert te reconnecten met je speakers voordat de audioserver is opgestart, waardoor het stilletjes mislukt

Ik denk dat je er met deze tutorial wel komt https://medium.com/@linux...ubuntu-login-b4f9c2e2551d

Mocht je er niet lekker uit komen, want ook de tutorial die ik link is natuurlijk engels, dan kun je hier altijd vragen stellen :)

[ Voor 49% gewijzigd door youridv1 op 02-05-2023 09:45 ]