Ik gebruik de gratis Veeam Backup & Replication: Community Edition (v12) om een aantal VM's op m'n VMWare ESXi thuisserver (versie 7.0U3l-21424296) te backuppen.
Dit heeft tijdenlang goed gewerkt, maar sinds kort krijg ik telkens een foutmelding:
Ik las al ergens een tweak om via een registersleutel de check op corrupte sectoren uit te zetten, maar dat vind ik niet echt een goed idee.
Heb de gehele backup ook al eens weggegooid en een nieuwe 'active full' laten draaien, maar heb het issue nu opnieuw en ditmaal ook bij een tweede VM.
Iemand ervaring hiermee?
Dit heeft tijdenlang goed gewerkt, maar sinds kort krijg ik telkens een foutmelding:
Ik dacht eerst aan een corrupte HDD van de VM, dus heb chkdsk gedraaid in de VM. Dit heeft niks uitgehaald. Daarna las ik dat het aan backuplocatie kan liggen. Bij mij is dat een Synology DS214+ waar via NFS de backup heen wordt geschreven. Het volume op de NAS is ext4. Ik heb op beide disks (2x2TB in SHR1) een extended healthcheck laten draaien, beide disks zijn 'healthy'.30-4-2023 14:25:44 :: Processing <naam_van_VM> Error: The request failed due to a fatal device hardware error.
Asynchronous request operation has failed. [requestsize = 2523136] [offset = 1556185088]
Failed to upload disk '>'
Agent failed to process method {DataTransfer.SyncDisk}.
Ik las al ergens een tweak om via een registersleutel de check op corrupte sectoren uit te zetten, maar dat vind ik niet echt een goed idee.
Heb de gehele backup ook al eens weggegooid en een nieuwe 'active full' laten draaien, maar heb het issue nu opnieuw en ditmaal ook bij een tweede VM.
Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 30-04-2023 17:40 ]