Mobiel gejat....en nu ?

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Okay..hier is de situatie.... vanacht even uitgeweest, had mijn mobiel in mijn jaszak zitten....

na een tijdje deed ik even mijn jas uit en een tijdje later merkte ik dat mijn zakken aardig leeg aanvoelde...
oftewel....

ik kon mijn mobiel niet meer voelen (heb een nokia 6110.)

Even lopen zoeken en nix gevonden, aan de bar rondgevraagd, ook geen resultaat...
Dan maar via een vriend even geprobeerd te bellen naar mobiel.... eerste keer ging hij gewoon af , en na 5 , 6 keer kreeg ik voicemail........mooi.... dat betekent dus dat niemand 'em nog heeft of dat 'ie nog in da' house ligt (naar mijn weten).

Nouja.... weer hopeloos zoeken.....en dan maar weer bellen..

en dit keer krijg ik voicemail na 1x overgaan.... dat zegt dus eigenlijk het volgende...

iemand heeft 'em gevonden en loopt er nu mee te bellen of die gast heeft 'em in een gracht gegooid ofzo.

Maargoed... ik probeer nog even verder te zoeken, en zonder resultaat.

Heb trouwens een pre-paid telefoon met ong. 30 piek beltegoed en er zit zo'n simpele nokia lock op.... zo d'eraf dus :(

Ik nog maar keer bellen.....en dit keer ging 'ie weer tot 5 , 6 keer pas de voicemail in....

vreemd vreemd....dus nog maar een x zoeken..... weer nix ! :((

die keren daarna dat ik probeer te bellen, was het maar 1x dat 'ie overging voordat 'ie springt naar voicemail.

en nu nog steeds ( 2 uur later )

Wat is er nu nog aan te doen ??
Gewoon vergeten die handel ??
Morgenvroeg naar bar toegaan en vragen of ze wat gevonden hebben ? (wat ik zwaaaaaaar betwijfel) ?

Wat kan een persoon hoogstens doen met zo'n telefoon ?

dank jullie alvast voor het lezen van mijn verhaal (weliswaar in dronken bui)

:? what to do :?

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

vergeten die hap, gelukkig voor je een pre-paid! met abo kunnen de kosten errug hoog gaan oplopen ( kspreek uit ervaring =/ ) ! iig succes met het opsporen van je mobieltje

ik zag twee beren fout parkeren....

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
opsporen zal wel moeilijk gaan ja, maargoed......hoop dat 'iemand 'em gewoon in de gracht heeft gegooid, want dan heeft niemand aan lopen klooien....

misschien was het ook handig dat alles in italiaanse taal was :)

maargoed... morgen even schade overdenken en maar even kijken of ik nog wat belangrijks mis

damn man......was een goede solide telefoontje.. :'(

Verwijderd

Welke operator heb je?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ondanks dat de kans klein is dat de telefoon er nog ligt, zou ik tóch even naar de bar gaan en vragen of ze hem hebben gevonden. Hoe klein de kans ook is, je zal maar net die mazzel hebben dat je 'm gewoon bent kwijtgeraakt en dat 'ie door iemand naar de bar is gebracht.

Verder: als je het Imei nummer weet (bij nokia krijg je altijd van die gele stikkers bij je telefoon waar dat op staat ook) dan kun je daarmee aangifte doen, dan wordt de telefoon platgesmsd en is ie niet meer fatsoenlijk bruikbaar (en evt. heelbaar dus ook niet) als 'ie gejat is.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Bij het zoeken naar een relevante topic " mobiel gejat en mobiel gestolen " had ik niet veel kunnen vinden op deze forum, en ook op de forum van Fokzine was er niet zo bijster veel over te vinden, maar er was wel een stukje dat interessant voor mij is of kan zijn.

Een kpn-prepaid gebruiker had d'r mobiel ook kwijtgeraakt en volgens iemand was het via kpn mogelijk om de nummer te blokkeren en dan de simkaartnr. + puk code ofzo doorgeven aan kpn en je kan dan je nummer behouden , of iets dergelijks.

is zoiets ook mogelijk voor libertel ??

Zou natuurlijk echt MEESTERLIJK zijn als ik mijn oude tel.nr. kan behouden !

Verwijderd

wat dacht ja van aangifte doen bij de politie?
sturen ze m iig hele tijd een smsje >:)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Heb al vele malen gebeld....krijg voicemail....

of ze hebben 'em ergens gedropt (in gracht ofzo)
of ze hebben kaart eruit gehaald

1 ding is zeker...... heb gelukkig wel een code zitten voordat je in menu komt van telefoon.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben dus 2 maanden geleden beroofd van me telefoon (3210 zonder sim-lock en met abbo). Ik liep aangeschoten over straat, 2 gasten pakken me telefoon slaan me en rijden weg op scooter.

Voorbijganger heeft politie gebeld, ik heb toen aangifte gedaan. Toen ik thuiskwam een uur later, meteen Ben opgebeld en me abbo laten blokkeren, misschien dat dat met pre-paid ook wel mogelijk is, zo ja -> meteen doen natuurlijk.

Toen naar verzekering en die zeiden dat ik voor 450 een telefoon mocht uitzoeken.

Oftewel: doe aangifte van diefstal en je kan een nieuwe krijgen :)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
tja , die prepay kun je moeiljk blokkeren, ga wel kijken of die nummer behouden is....anders dan maar alles nieuw :(

maar dit is kut man.... echt een mooie les voor volgende keer.... stop je mobiel in je ZAK , of in een jas zak MET RITS !

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Tja.. typisch geval van : "die zie je nooit meer terug" denk ik.. :( I feel your pain..
Het is niet alleen klote, dat je phone kwijt is.. de pijn komt achteraf.. als je b.v. het nummer zoekt van een lekkere chick..

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 23:44 schreef superjoost het volgende:
Tja.. typisch geval van : "die zie je nooit meer terug" denk ik.. :( I feel your pain..
Het is niet alleen klote, dat je phone kwijt is.. de pijn komt achteraf.. als je b.v. het nummer zoekt van een lekkere chick..
HAHAHAHAHAH, u are definately right about that ;)
Op zondag 02 september 2001 11:02 schreef Negotiator het volgende:

Verder: als je het Imei nummer weet (bij nokia krijg je altijd van die gele stikkers bij je telefoon waar dat op staat ook) dan kun je daarmee aangifte doen, dan wordt de telefoon platgesmsd en is ie niet meer fatsoenlijk bruikbaar (en evt. heelbaar dus ook niet) als 'ie gejat is.
Dus het maakt niet uit of er een sim in zit ??
Die sms gaat gewoon STRAIGHT naar mobiel zelf ??
hmmm......wel cool ja...

(gaat het hierbij om dat gele stikker GSM HANDPORTABLE IDENTIFICATION met serial nr. en security code) ?

dan maar even aangifte doen.... (weer!)

Want maandje geleden is ook al mijn portomonnee gejat :(

dit is niet echt mijn maand ! fok !

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

hmmm. aangifte bij de politie is nodig voor de verzekering. maar de hele tijd kanon-smsjes sturen is niet handig, des te eerder hij dat ding in de grachten gooit. Als hij verzekerd was => verzekering bellen. Zo niet, vergeet dat ding maar...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou...het is dus een prepaid ding, heb geen verzekering op dat ding, en heb geen bonnetje ofzo van die mobiel.. wel die serial no.

maarja.... als je een nieuwe sim in dat ding knalt dan moet je alsnog zo'n code intikken...voordat je dat kan gebruiken.....
(bij hoeveel x proberen gaat DIE dan locken ? ook 3x ? )

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

van een nieuwe sim is de code altijd 1234, wat je daar fout aan kan doen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
mjah...... damn ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

In ieder geval weer naar die bar gaan en vragen of ze hem hebben gevonden.

Zoniet kun je hem vergeten....

Je kunt natuurlijk wel vragen of Libertel ff je sim kan blocken.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 13:53 schreef Prammenhanger het volgende:
Dat is niet zo, is gewoon een random getal hoor. iig bij telfort en Ben.
En je hebt meestal ook nog een code in het toestel zelf, die je zelf heb gekozen. Die moet je intikken als je een andere sim erin wil doen. En die weten ze niet... :)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Bij D* kan je in ieder geval een nieuwe simkaart krijgen, ook bij een prepaid. En omdat ze bij prepaid niet kunnen innen van je bankrekening is het nog gratis ook!!

Ik neem aan dat het bij de andere providers ook zo is

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 13:53 schreef Prammenhanger het volgende:
Hij bedoelt de beveiligingscode van je toestel. Bij Nokia dus 12345, tenzij je die wijzigt. duh.. :+
Pagina: 1