Veel verificatie smsjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppelepup
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-07 22:29
Sinds 2 dagen ontvang ik veel verificatie smsjes, voor diensten waar ik mijzelf nooit voor heb aangemeld, waar ik zelfs nog nooit van heb gehoord. Althans, ik krijg ook ongevraagde Google verificatie smsjes (2 stuks waaronder een Arabische). Overige diensten zijn o.a. Bolt, Gett, Lyft, TicketOne, ik heb hier nog nooit van gehoord.

Ik heb oa mijn Google account geschiedenis, Google Play abonnementen en afschrijvingen (bank+ICS) gecontroleerd. Niks afwijkends...

Heeft iemand enig idee waar deze ongevraagde verificatie smsjes vandaan komen en beter nog: hoe dit te stoppen?

[ Voor 5% gewijzigd door Huppelepup op 30-04-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Welkom op tweakers.

Erg vreemd. Ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn. Wat zijn de tijden waarop je ze ontvangt?

Google je eigen telefoonnummer eens in verschillende variaties. +31612341234, 0612345678, 612345678, etc.

En neem eens contact op met je provider. Misschien dat zij een idee hebben.

Je kunt de afzenders natuurlijk gewoon blokkeren, maar dat is symptoombestrijding.

[ Voor 15% gewijzigd door HenkEisDS op 30-04-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

Niet onlangs nieuw telefoonnummer? Anders kan het zijn dat je het oude nummer van iemand hebt gekregen die deze diensten had en nu ze probeert te activeren met zijn /haar oude nummer.

Ziet er naar uit dat iemand je gegevens heeft of gewoon het verkeerde telefoonnummer steeds invoert omdat hij/zij kippig is.

Of eens je gevens invoeren in de website van de politie of je onderdeel was van die hack. Of have I been Powned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 17:23
Zijn het SMSjes met een code of met een URL?
Een veel gebruikte scam is dat je een SMS krijgt dat je op de volgende link moet klikken om je account te activeren. De website achter de link vraagt je dan bijvoorbeeld om je wachtwoord.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Barrycade schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:07:

Ziet er naar uit dat iemand je gegevens heeft of gewoon het verkeerde telefoonnummer steeds invoert omdat hij/zij kippig is.
En die kippige persoon ontvangt tig van die SMS'jes van verschillende diensten op één dag? Lijkt me stug.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 30-04-2023 12:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

schroevendraaier480

certified prutser

MFA fatigue?

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppelepup
Dit nummer heb ik al jaren. Er zitten geen urls aan de sms'jes gekoppeld.

De tijdstippen variëren van 01:30-02:00 snachts, tot 08:30 en 11:00 in de ochtend.

Ik heb mijn nummer al Gegoogled, geen resultaten.

[ Voor 51% gewijzigd door Huppelepup op 30-04-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat zou betekenen dat user en een account heeft bij de genoemde diensten en daar dit telefoonnummer heeft opgegeven voor SMS authenticatie.
voor diensten waar ik mijzelf nooit voor heb aangemeld

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet logisch dat iemand bij heel veel diensten een fout telefoonnummer kan opgeven voor mfa, waarbij dan kennelijk geen van die dienstverleners de moeite heeft genomen dat nummer dan eerst te controleren of het wel van de gebruiker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppelepup
Het gaat maar door, vanmiddag OTP/MFA codes ontvangen per sms van Amazon (Spaanstalig), CloudOTP en msverify. Of het is MFA fatique of een contact heeft geen leven 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MFA fatigue werkt niet bij SMSjes. Die moet je ergens in overtypen.

Spaans en Arabisch. Spanje is +34, misschien iemand die +31 ipv +34 in de autofill heeft staan? Al snap ik het dan nog niet, is er geen bevestiging nodig bij instellen van MFA met het nummer?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Sinds kort een "ex " die het nummer overal bij de meest vage sites aan het doorgeven is?

Geen idee hoe het te stoppen hoogstens het blokkeren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Hoe vaak krijg je nog normale smsjes? Als dat nooit is, notificaties uitzetten en er niet meer over nadenken.
Pagina: 1