Goedemorgen, ik ben met een grondige renovatie bezig en daarbij hebben we ook een nieuwe vloer.
De opbouw is als volgt.
Zand
10cm pir
15cm beton
8 cm cement dekvloer met glasweesel gaas
En vloerverwarming
Ivm gietvloer.
Nou is er door een installateur een hybride warmtepomp geïnstalleerd.
Hij heeft de remeha warmtepomp op een automatisch opstookprotocol gezet en de gewone hr ketel stond op 45 graden.
Nu viel me de eerste dagen op dat de temperatuur in huis erg snel opliep en het gasverbruik ook flink opliep.
Het werd met een sauna.
Nu had ik niet het idee dat dit goed ging en heb contact met de installateur opgenomen.
Die zei dat ik de stekker eruit moest trekken.
Dit leek me niet goed voor het opstookprotocol en vroeg of hij niet kon komen. Dat kon niet en gaf aan dat ik de temperatuur van de hr ketel moest verlagen naar 30 graden.
Dit heb ik gedaan en de temperatuur werd langzaam beter in huis en het gasverbruik werd ook weer veel lager.
Nu zijn we 2,5 weken verder en merk ik wat scheuren en losse delen op in de dekvloer.
Is het hier nu verkeerd gegaan of maak ik me zorgen om niks…?
En wat te doen.
De opbouw is als volgt.
Zand
10cm pir
15cm beton
8 cm cement dekvloer met glasweesel gaas
En vloerverwarming
Ivm gietvloer.
Nou is er door een installateur een hybride warmtepomp geïnstalleerd.
Hij heeft de remeha warmtepomp op een automatisch opstookprotocol gezet en de gewone hr ketel stond op 45 graden.
Nu viel me de eerste dagen op dat de temperatuur in huis erg snel opliep en het gasverbruik ook flink opliep.
Het werd met een sauna.
Nu had ik niet het idee dat dit goed ging en heb contact met de installateur opgenomen.
Die zei dat ik de stekker eruit moest trekken.
Dit leek me niet goed voor het opstookprotocol en vroeg of hij niet kon komen. Dat kon niet en gaf aan dat ik de temperatuur van de hr ketel moest verlagen naar 30 graden.
Dit heb ik gedaan en de temperatuur werd langzaam beter in huis en het gasverbruik werd ook weer veel lager.
Nu zijn we 2,5 weken verder en merk ik wat scheuren en losse delen op in de dekvloer.
Is het hier nu verkeerd gegaan of maak ik me zorgen om niks…?
En wat te doen.