B&W 700: Denon AVC-A1H, Marantz AV10/MM8077, of?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hallo

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand hier mij mee kan helpen

Ik heb de volgende set speakers aangeschaft Bowers & Wilkins 702 s3, 705 s3 en de htm71 s3 nu wil ik ook een nieuwe receiver aanschaffen en mijn voorkeur ligt bij de Denon A1H

De Denon A1H heeft bij het aansluiten van 2 speakers op 8ohm per speaker 150 vermogen hoeveel wordt dit per kanaal als ik er 5 op aansluit en wat gebeurt er als ik dit via bi-ampen doe wat wordt dan het vermogen

Is het misschien niet verstandiger om toch naar een marantz voor en eind versterker te gaan bijvoorbeeld de AV10 met de mm8077

of hebben jullie nog andere suggesties

alvast bedankt voor het meedenken
Roger

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

In GoT we trust

Koopadvies doen we in Beeld en geluid koopadvies, ik verhuis het topic die kant op. Tevens een aanpassing van de topic titel aangezien "Keuzestress" geen duidelijke titel is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
@Steenw 5 speakers aansluiten op een 15.4 kanaals receiver lijkt me wat overdreven al zal het vast goed klinken.
Voor en eindversterker zou ik zelf niet snel doen zelfs niet met oneindig budget, of je moet echt los gaan met 5 monoblokken achter de voorversterker lol.
De eindversterker die je aangeeft lijkt me zelfs minder dan de a1h van denon.
Je hebt een mooie set, maar zonder goede subwoofer gaat dat met films niet beter klinken dan een goedkopere gebalanceerde 5.1 set met subwoofer.
Hou je echt van goed geluid bij films is 2 subwoofers de beste manier, en ook THX advies.
2 JL audio E112 subwoofers ofzo passen wel mooi bij je speakers en zijn beter dan de subwoofers van Bowers & Wilkins zelf, op misschien hun DB1D topmodel van 5000 euro na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Goofy1978 schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:37:
@Steenw 5 speakers aansluiten op een 15.4 kanaals receiver lijkt me wat overdreven al zal het vast goed klinken.
Voor en eindversterker zou ik zelf niet snel doen zelfs niet met oneindig budget, of je moet echt los gaan met 5 monoblokken achter de voorversterker lol.
De eindversterker die je aangeeft lijkt me zelfs minder dan de a1h van denon.
Je hebt een mooie set, maar zonder goede subwoofer gaat dat met films niet beter klinken dan een goedkopere gebalanceerde 5.1 set met subwoofer.
Hou je echt van goed geluid bij films is 2 subwoofers de beste manier, en ook THX advies.
2 JL audio E112 subwoofers ofzo passen wel mooi bij je speakers en zijn beter dan de subwoofers van Bowers & Wilkins zelf, op misschien hun DB1D topmodel van 5000 euro na dan.
Bedankt voor reactie de subwoofer(s) komen nog ben ik niet geheel over uit

Roger

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

In GoT we trust

Steenw schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:45:
Is het misschien niet verstandiger om toch naar een marantz voor en eind versterker te gaan bijvoorbeeld de AV10 met de mm8077
Vanwaar een AV10 combineren met een eindversterker van de vorige generatie en geen AMP10? Al is het voor de looks :P Geen idee of je de MM8077 kan bruggen zoals de AMP10, als je echt meer vermogen wilt dan is dat de methode.

MM8077 metingen staan online: https://www.soundandvisio...mplifier-ht-labs-measures.

Let wel dat je eigenlijk nooit alle kanalen volledig belast. Vermogen is mijns inziens sowieso overrated/wordt te veel de focus op gelegd. Waarbij ik zelf ook geen 14K neer zou leggen voor een merk als Marantz. Voor mijn gevoel zet ik dan liever een Arcam combinatie neer, de AV41 bijvoorbeeld (Arcam puur als voorbeeld omdat ik naar die pre/pro zit te kijken en daarom merk en type zo ken). Over het algemeen meet Marantz ook minder dan Denon door de HDAM modules (volgens ASR), geen idee hoe dat specifiek met de AV10 is.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 30-04-2023 13:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Dat is een heel fraaie set luidsprekers, ik denk dan meer aan het topsegment op home cinema gebied: b.v. Lyngdorf, Storm Audio en Trinnov.

Dan ga je wel naar een voor- eindversterker combinatie toe.
Voor- en eindversterking hoeft niet hetzelfde merk te zijn en de voorversterker is veel meer bepalend voor de kwaliteit van geluid dan de eindversterker.
Voordeel is dat over een aantal jaar als je weer wat nieuws wilt, alleen de voorversterker vervangen hoeft te worden.

Met subs ontlast je de eindversterking/luidsprekers en heb je geen bakken met vermogen nodig voor de luidsprekers.

Marantz en Denon komen uit dezelfde stal en zijn intern grotendeels gelijk.
Persoonlijk vind ik de HDAM modules en tuning van Marantz fijner en muzikaler klinken dan Denon.
Denon heeft meer een krachteriger grondlaag. Meer smaak, dan kwaliteitsverschil.

Arcam is een goed klinkend merk, zetten wel erg vaak niet marktklare producten met allerlei bugs in de markt. Ander goed merk om naar te kijken is Anthem.

Een goed inregelsysteem is erg belangrijk.
Anthem en Lyngdorf hebben een redelijk plug en play inregelsysteem.
Arcam en nu ook Denon/Marantz hebben Dirac. Dat is erg goed, maar vergt tijdsinvestering en kennis om het goed in te regelen.
Trinnov heeft het beste inregelsysteem, maar is eigenlijk niet zelf inregelbaar.
Ergens kopen waarbij thuis laten inregelen een optie is, heeft imo de voorkeur.

Maar veel belangrijker dan welk merk je kiest is je ruimte en de plaatsing van de luidsprekers in de ruimte.
Geen inregelsysteem hoe goed ook(Trinnov, Lyngdorf zijn de beste) kan een slechte harde ruimte en slecht geplaatste luidsprekers, teniet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Voorversterkers zijn duurder dan complete receivers met dezelfde kwaliteit, dus om goedkoop uit te zijn is dat niet echt de goede manier denk ik.
De speakers zijn niet lastig aan te sturen en met 90db gevoeligheid zou je makkelijk met een denon 6700x receiver af kunnen.
Kun je die bespaarde 5000-7000 euro in subwoofers steken, dat verschil ga je namelijk wel erg goed horen.
Atmos is ook wel mooi tegenwoordig alle streamingdiensten hebben het, en ook op 4k blu rays staat het vaak.
Al is de kwaliteit audio van streamingdiensten niet echt in lijn met de kwaliteit van je systeem, maar dat is het op mijn arendal 1961 atmos setup al niet.
Al is arendal wel mooi spul hun 1723 thx tower heeft 20cm woofers weegt 51kg en is belastbaar tot 500watt .
Dat is haast 20kg meer gewicht en 200 watt hoger belastbaar dan de 702 s3.
En die 1723 speakers gaan al prima met een denon 3700x klasse receiver, terwijl er ook een monoblock van 500watt op kan zonder dat ze doorbranden.
Veel vermogen heb je enkel nodig als je op enorm volume gaat luisteren, op normaal tot hard volume heb je aan 50watt per kanaal al meer dan genoeg zeker met subwoofers die de versterker ontlasten.
Het verschil tussen 50 en 500 watt is ongeveer 10 db harder wat je als verdubbeling van het volume ervaart.
Er zit geen limiet wat je aan audio uit kan geven, maar een beetje prijs prestatie in de gaten houden lijkt me altijd verstanding. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 30-04-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou überhaupt niet voor dure receivers gaan, 'vooral omdat ze duur zijn en/of meer vermogen hebben'. Koop er een met:

(a) minimaal evenveel versterkte kanalen als het aantal benodigde speakers
(b) alle aansluitingen voor de beoogde apparatuur die je wilt gebruiken
(c) de functies die je nodig hebt

De rest is doorgaans schromelijk overdreven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Jorgen schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:42:
Ik zou überhaupt niet voor dure receivers gaan, 'vooral omdat ze duur zijn en/of meer vermogen hebben'. Koop er een met:

(a) minimaal evenveel versterkte kanalen als het aantal benodigde speakers
(b) alle aansluitingen voor de beoogde apparatuur die je wilt gebruiken
(c) de functies die je nodig hebt

De rest is doorgaans schromelijk overdreven.
Bedankt voor je reactie

Ik 2x een goedkopere Denon receivers gehad maar had toen altijd een lichte ruis op 1 van de speakers heb toen een duurdere gekocht en ruis was weg speakers waren stil
Nu kan dat ook aan mij hebben gelegen maar ik wil dat niet weer ik wil het perfect hebben

Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Goofy1978 schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:27:
Voorversterkers zijn duurder dan complete receivers met dezelfde kwaliteit, dus om goedkoop uit te zijn is dat niet echt de goede manier denk ik.
De speakers zijn niet lastig aan te sturen en met 90db gevoeligheid zou je makkelijk met een denon 6700x receiver af kunnen.
Kun je die bespaarde 5000-7000 euro in subwoofers steken, dat verschil ga je namelijk wel erg goed horen.
Atmos is ook wel mooi tegenwoordig alle streamingdiensten hebben het, en ook op 4k blu rays staat het vaak.
Al is de kwaliteit audio van streamingdiensten niet echt in lijn met de kwaliteit van je systeem, maar dat is het op mijn arendal 1961 atmos setup al niet.
Al is arendal wel mooi spul hun 1723 thx tower heeft 20cm woofers weegt 51kg en is belastbaar tot 500watt .
Dat is haast 20kg meer gewicht en 200 watt hoger belastbaar dan de 702 s3.
En die 1723 speakers gaan al prima met een denon 3700x klasse receiver, terwijl er ook een monoblock van 500watt op kan zonder dat ze doorbranden.
Veel vermogen heb je enkel nodig als je op enorm volume gaat luisteren, op normaal tot hard volume heb je aan 50watt per kanaal al meer dan genoeg zeker met subwoofers die de versterker ontlasten.
Het verschil tussen 50 en 500 watt is ongeveer 10 db harder wat je als verdubbeling van het volume ervaart.
Er zit geen limiet wat je aan audio uit kan geven, maar een beetje prijs prestatie in de gaten houden lijkt me altijd verstanding. :)
bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Marcel9970 schreef op zondag 30 april 2023 @ 13:46:
Dat is een heel fraaie set luidsprekers, ik denk dan meer aan het topsegment op home cinema gebied: b.v. Lyngdorf, Storm Audio en Trinnov.

Dan ga je wel naar een voor- eindversterker combinatie toe.
Voor- en eindversterking hoeft niet hetzelfde merk te zijn en de voorversterker is veel meer bepalend voor de kwaliteit van geluid dan de eindversterker.
Voordeel is dat over een aantal jaar als je weer wat nieuws wilt, alleen de voorversterker vervangen hoeft te worden.

Met subs ontlast je de eindversterking/luidsprekers en heb je geen bakken met vermogen nodig voor de luidsprekers.

Marantz en Denon komen uit dezelfde stal en zijn intern grotendeels gelijk.
Persoonlijk vind ik de HDAM modules en tuning van Marantz fijner en muzikaler klinken dan Denon.
Denon heeft meer een krachteriger grondlaag. Meer smaak, dan kwaliteitsverschil.

Arcam is een goed klinkend merk, zetten wel erg vaak niet marktklare producten met allerlei bugs in de markt. Ander goed merk om naar te kijken is Anthem.

Een goed inregelsysteem is erg belangrijk.
Anthem en Lyngdorf hebben een redelijk plug en play inregelsysteem.
Arcam en nu ook Denon/Marantz hebben Dirac. Dat is erg goed, maar vergt tijdsinvestering en kennis om het goed in te regelen.
Trinnov heeft het beste inregelsysteem, maar is eigenlijk niet zelf inregelbaar.
Ergens kopen waarbij thuis laten inregelen een optie is, heeft imo de voorkeur.

Maar veel belangrijker dan welk merk je kiest is je ruimte en de plaatsing van de luidsprekers in de ruimte.
Geen inregelsysteem hoe goed ook(Trinnov, Lyngdorf zijn de beste) kan een slechte harde ruimte en slecht geplaatste luidsprekers, teniet doen.
Bedankt voor je reactie ik denk dat Trinnov en Lyngdorf heel mooi spul hebben maar als ik het zie zit dat toch een beetje boven mijn budget
ik ga me nog eens verdiepen in Anthem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03
Zelf mijn Anthem 1120 vervangen met een Denon 3800 in combinatie met mijn 3 kanaals eindversterker. De Denon uitgebreid met Dirac en super tevreden. Alles werkt zoals ik zou willen: de app, 4k aansluiting ps5 enzovoorts, en het geluid is voor mij met Dirac beter dan wat ik had.

Ik hoor geen ruis op mijn 805's ook niet als ik mijn platenspeler gebruik.

Mocht ik je wat aanraden dan zou ik de Denon 3800(met Dirac) en een LCR eindversterker in overweging nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door remanus op 01-05-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
remanus schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:09:
Zelf mijn Anthem 1120 vervangen met een Denon 3800 in combinatie met mijn 3 kanaals eindversterker. De Denon uitgebreid met Dirac en super tevreden. Alles werkt zoals ik zou willen: de app, 4k aansluiting ps5 enzovoorts, en het geluid is voor mij met Dirac beter dan wat ik had.

Ik hoor geen ruis op mijn 805's ook niet als ik mijn platenspeler gebruik.

Mocht ik je wat aanraden dan zou ik de Denon 3800(met Dirac) en een LCR eindversterker in overweging nemen.
Welke versie Dirac heb je genomen van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Steenw schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:25:
[...]

Bedankt voor je reactie

Ik 2x een goedkopere Denon receivers gehad maar had toen altijd een lichte ruis op 1 van de speakers heb toen een duurdere gekocht en ruis was weg speakers waren stil
Nu kan dat ook aan mij hebben gelegen maar ik wil dat niet weer ik wil het perfect hebben

Roger
Ik vraag me af of dat ook maar iets met de prijs of het merk te maken heeft, maar ik begrijp je sentiment.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
Jorgen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Ik vraag me af of dat ook maar iets met de prijs of het merk te maken heeft, maar ik begrijp je sentiment.
De duurdere die ik heb gekocht was ook een Denon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03
Steenw schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:31:
[...]

Welke versie Dirac heb je genomen van de twee?
De versie met volledig bandwidth. Bevalt top, op het moment zelfs mijn mini dsp er tussen uit gelaten voor de subwoofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellblok22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-11-2023
Hoi Roger,

Wat heb je gekozen ?
Ik heb het zelfde speakerset en twijfel welke receiver ik moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
cellblok22 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:42:
Hoi Roger,

Wat heb je gekozen ?
Ik heb het zelfde speakerset en twijfel welke receiver ik moet nemen.
Ik heb inderdaad de 702 s3 en 705 s3 en htm71 s3
Ik heb daar de denon a1h bij genomen en ben daar zeer blij mee
Ik heb deze receiver genomen om zijn monoblokken die er in zitten en dat het eindelijk dirac had
Let wel op de licentie voor dirac moet je los aanschaffen tevens moet je een andere meetmicrofoon aanschaffen
En ik weet niet of je de speakers hebt beluistert van te voren want je moet wel van dat geluid houden ik heb deze speakers vooral gekocht voor zijn vocale geluid

En ik hoop dat je wel onderhandeld hebt over de prijs want dat scheelt nogal wat ten opzichte van de advies prijs

Ik zou voor de denon iedergeval even bellen met smitsarnhem ik heb er toen 5500,00 euro voor betaald

En ohja je kunt de 702 s3 in combinatie met de denon daar beluisteren en ze hebben ook andere receivers die je met deze speakers kan bluisteren maar ik zou voor denon a1h gaan
En ze hebben er ook lekkere koffie en ze zijn vriendelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Steenw op 09-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellblok22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-11-2023
Hoi Roger,

Super bedankt voor je snelle antwoord.
De B&W zijn mijn tweede set, dus weet wel hoe ze klinken hahah.
De Denon stond al op mijn lijst maar ik dacht dat het overkill zou zijn.
Pagina: 1