Toon posts:

Goede prijs/kwaliteit boxen gezocht...ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb via de Search optie al het een en ander bekeken aan topics gaande over Boxen voor wie/wat/waarom en hoe e.d. maar ik kom er niet echt uit.

Meeste topics lijken meer op flamewars (wel al dan niet onderbouwt) en ik zoek toch wat meer persoonlijk advies.

Ik zoek een leuke surround set voor m'n SQ2500-tje (eindelijk werkend onder Win2K :7 ) en heb daar wat advies bij nodig aangezien ik een hekel heb aan winkelpraatjes (hoop gel*l op nix af en je wordt er dus nix wijzer van....af-en-toe mag je eens een setje "proberen" (gaat moeilijk in een winkel waar mensen voorbij lopen, TL-buizen brommen e.d.) maar daar blijft het dan ook bij.

Gezien ik een beetje met het hele gebeuren in m'n maag zit en dus liever niet via internet wil bestellen wegens het irri ruil-procede lijken de volgende boxen mij wel wat:

-Creative FPS 1500 (schijnen erg slecht te zijn, maar wel 6 watt boxjes) [FL 199,-]
-Labtec Arena 515/LST :? 2514 Schijnen erg goed te zijn ... qua "Stats" lijkt het er echter minder op....[FL 179,- / FL 189,-] (515 is van Vobis, maar die zwarte boxjes vinnik wel iets mooier (ook goedkoper ;) )
-Philips A3.500 Dit vind ik persoonlijk een erg mooie set qua uiterlijk, "stats" en mogelijkheden (afstandsbediening :9~ )[FL 399,-]

Persoonlijk lijkt mij de 515 het beste. De Philips vinnik eigenlijk iets te duur, ik wou ongeveer MAX ~200 piek uit gaan geven, maar wel erg mooi.

Probleem is dat uitproberen niet echt een mogelijkheid is (crappy verkopers e.d. je kent het wel..)

Mijn vraag aan jullie: Wat is jullie ervaring met deze boxsetjes en welke bevelen jullie mij aan? Of weten jullie een boxsetje van ~200 die nog veel beter is dan boven genoemde?

Uiteraard graag uitleg bij bevindingen zodat iedereen er wat aan heeft....vooral ik :P !!!

Verwijderd

Ik heb zelf de FPS1500Žs. Ben er erg tevreden over, ondanks de kritiek.
Ik heb ze vergeleken met de Philips van dezelfde prijs, en mijn stereo :9~. Klinken zeer goed, met mooie bas enzo. Alleen gaan ze niet zo hard, en ze gaan erg snel vervormen.

Voor thuis zijn ze dus ideaal, maar buiten (zijn er ook mensen die daar computeren?) niet echt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

De 2-500 van philips vind ik erg ok, voor het geld.

die 3-500 lijkt me ook wel wat. die kost trouwens 321 gulden. Ik vind dat echt een heel stijlvol setje, dat volgens Jag ook best OK klinkt. (en hij is streng :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:24

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb zelf de a2.5 en ik ben tevreden.
Mijn broer heet een a3.5 met inderdaad een afstandsbediening. Lijkt leuk natuurlijk maar je kunt op dat ding niet zien waar je hem op hebt gezet oid, schijnt irritant te zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 02 september 2001 21:04 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb zelf de FPS1500Žs. Ben er erg tevreden over, ondanks de kritiek.
Ik heb ze vergeleken met de Philips van dezelfde prijs, en mijn stereo :9~. Klinken zeer goed, met mooie bas enzo. Alleen gaan ze niet zo hard, en ze gaan erg snel vervormen.

Voor thuis zijn ze dus ideaal, maar buiten (zijn er ook mensen die daar computeren?) niet echt.
He.he. Goed dat je ervoor uitkomt. Je bent de eerste die kan/wil toegeven dat ze op hoog volume snel gaan vervormen.
Dat is dan ook het voornaamste nadeel van Creative vind ik. (mede ook gewoon door de te kleine drivertjes die Cambridge SW gebruikt).

Wat is er trouwens met labtec? :) Ze brengen honderden sets uit die bijna hetzelfde zijn als de LCS2514. Voor mij is het allemaal hetzelfde (de specs zijn redelijk relatief ook). Zelf heb ik de LCS2414 gehad, en ik was zeer te spreken over de sattelites (was F149,- @ Dynabyte+Vobis).
Gewoon zeer goede acoustische kwaliteit kwam er uit. (je misste tenminste niets, als ik naar creative luister mis ik (strakke) bass en midrange, en hoor ik teveel (soms schelle) treble.

Waarom trouwens een 4.1 set? Heb je genoeg plek/zin om de achterste 2 sats achter je te zetten? Anders heb je soieso geen meerwaarde aan een 4.1 set. Mocht dat het geval zijn die je er goed aan de LabtecAPX4620 te luisteren/kopen.

De sattelites klinken uitmuntend, de woofer kan het presteren tot onder de 35Hz te komen. En de set zelf kost F199,- incl. verzendkosten. Heb je meteen de set in huis gehaald met de beste prijs.kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!

Ik denk dat meerdere dat (gezien de prijs) het wel met mij eens zijn.

Wat die Philips A2-500 en A3-500 betreft ik heb heel erg veel mensen gehoord die zeer positieve ervaring met deze sets hebben, dus ik denk dat die set ook zeker geen miskoop zal zijn.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Op maandag 03 september 2001 13:00 schreef steveman het volgende:
Ik heb zelf de a2.5 en ik ben tevreden.
Mijn broer heet een a3.5 met inderdaad een afstandsbediening. Lijkt leuk natuurlijk maar je kunt op dat ding niet zien waar je hem op hebt gezet oid, schijnt irritant te zijn.
Dat is idd irritant, ik heb de set nu ook thuis staan voor een review. Best een aardige set.
Pagina: 1