Gmail: hoe kan ik ook 'spam' via POP3 binnenhalen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Mijn vraag
...
Ik heb 2 Gmail accounts, een primaire die ik via de web-interface en Android-app gebruik en een tweede die alleen via POP3 wordt binnengehaald door het primaire account.

Nu is het spam-filter sinds een paar maanden blijkbaar veranderd waardoor bepaalde mails naar het tweede account in "spam" zijn belandt. Deze blijken niet meer via POP3 naar het primaire account te kunnen worden gehaald en op deze manier heb ik meerdere belangrijke mails gemist, blijkt nu.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat in het tweede account niks in "spam" belandt, of dat spam alsnog via POP3 kan worden opgehaald?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Gmail web-interface en Android app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb meermaals ingelogd op het tweede account en de mails handmatig als "geen spam" aangemerkt. Echter, blijven nieuwe mailtjes de volgende keer alsnog naar "spam" gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet om het een of het ander, maar waarom gebruik je geen IMAP? Dan houd je jouw mail synchroon tussen al je devices, in plaats van dat je ze downloadt via POP.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niets als spam aanmerken kan voor zover ik weet niet bij Gmail etc.

Als het om een beperkt aantal afzenders gaat: zet ze allemaal in de adressenlijst, scheelt misschien. En check van alle verzendende domeinen of ze wel netjes SPF etc gebruiken (bijv. via https://internet.nl/) en zo niet laat bij de afzender weten dat de beheerder er aan het werk moet.

En inderdaad, met IMAP heb je meer controle.

offtopic:
De titel '"Spam" in Gmail alsnog ontvangen via POP3' suggereert precies het omgekeerde van de vraag. Ik pas de titel wat aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Gmail ondersteunt voor zover ik weet geen IMAP bij het ophalen van mail uit andere accounts. Ik kan alleen een POP3 server invoeren.

De mail komt van meerdere bronnen, in dit geval waren het voornamelijk notificatie-mails van een forum. De beheerder kan er niks aan doen omdat het extern gehost is bij een (kosteloze?) dienst. Maar deze mailtjes kwamen jaren gewoon aan, het probleem is is sinds een paar maanden begonnen.

Ik snap ook niet waarom de knop "geen spam" tegenwoordig niet meer werkt voor toekomstige mails. (En de knop "spam" werkt ook niet, want elke keer dat ik handmatig op het tweede account inlog om toch de mail te zien, krijg ik automatisch een mailtje voor Google dat er ingelogd is in het account, en dat mailtje markeer ik als spam omdat ik 'm niet wil... maar toch komt hij in de toekomst naar inbox)

Moderne techniek wat het tegenwoordig steeds vaker beter denkt te weten dan de gebruiker is echt om gek van te worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:22
Josefien schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:46:
De beheerder kan er niks aan doen omdat het extern gehost is bij een (kosteloze?) dienst.
Ook dan kun je wellicht iets doen met DKIM, SPF etc. hoor.

Als daar fouten in zouden zitten (bijvoorbeeld SPF zegt dat mail voor domein x alleen van IP y mag komen, maar die mail wordt sinds kort verstuurd van IP z) dan ga je het spamfilter niet op andere ideeën brengen.
(En de knop "spam" werkt ook niet, want elke keer dat ik handmatig op het tweede account inlog om toch de mail te zien, krijg ik automatisch een mailtje voor Google dat er ingelogd is in het account, en dat mailtje markeer ik als spam omdat ik 'm niet wil... maar toch komt hij in de toekomst naar inbox)
8)7 Ik denk dat je ook wel een lange adem moet hebben om het spamfilter van Google ervan te overtuigen dat interne beveiligingsnotificaties van Google spam zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 30-04-2023 11:08 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11

(En de knop "spam" werkt ook niet, want elke keer dat ik handmatig op het tweede account inlog om toch de mail te zien, krijg ik automatisch een mailtje voor Google dat er ingelogd is in het account, en dat mailtje markeer ik als spam omdat ik 'm niet wil... maar toch komt hij in de toekomst naar inbox)
In plaats van een nuttig veiligheidsmailtje proberen weg te krijgen door de spam-knop ervoor te misbruiken, kan je beter een filter instellen waarmee je die mails als Read markeert en ze archiveert.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf heb ik ook meerdere Gmail accounts, ik wissel hiertussen (app en web), niet wat je vraagt, maar wellicht het overwegen waard.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gmail ondersteunt voor zover ik weet geen IMAP bij het ophalen van mail uit andere accounts. Ik kan alleen een POP3 server invoeren.
Klopt. Daarnaast kun je een forward instellen van Gmail naar Gmail; ik weet niet of dat ook spam zou doorsturen.
Pagina: 1