Advies voor een studielaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nex Oudega
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-05-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Volgend jaar begin ik aan een talenstudie in Groningen en ik heb dus ook een laptop nodig,
voor de studie zelf voor basic tekstverwerken, maar ik wil ook wel graag wat games spelen! Dit hoeft niet op de hoogste settings, maar als ik games als Ark Survival wil spelen, wil ik dit wel graag op een stabiele framerate (eventueel met mods).

Wat is je budget?
Ik denk maximaal 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan deze laptop mee te nemen naar college. Ik moet dan ongeveer een uur per dag reizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se merkvoorkeuren, maar het is fijn als de laptop van een merk is wat redelijk bekend is (zoals Asus, HP). Daarnaast zou het ook fijn zijn als de laptop een beetje een goede batterijduur heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:34
Had je zelf al een beetje rondgekeken? Welke laptops ben je zelf tegen gekomen? Waar twijfel je over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nex Oudega
Boris1986 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:25:
Had je zelf al een beetje rondgekeken? Welke laptops ben je zelf tegen gekomen? Waar twijfel je over?
Ik had al een beetje rondgekeken, maar waar ik telkens een beetje over twijfel is de GPU. Ik zoek namelijk een laptop waarbij de performance goed is, maar de batterijduur ook. Dan zit je al gauw bij een 3050 (Ti) of een 3060, maar je komt ook sneller bij de duurdere laptops als je een laptop met een 3060 wilt. Daarnaast weet ik ook niet echt of een 3050 genoeg gaat zijn voor wat ik wil spelen qua games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
Voor dat budget kun je beter naar een laptop met minstens een 4060 of 3070 kijken. Een 3050 (ti) en 3060 zijn wel erg mager voor een beetje fatsoenlijk gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nex Oudega
Boris1986 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:24:
Voor dat budget kun je beter naar een laptop met minstens een 4060 of 3070 kijken. Een 3050 (ti) en 3060 zijn wel erg mager voor een beetje fatsoenlijk gamen.
Bedankt voor je advies! Heb je laptops die je me aan zou raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris1986
Op papier ziet deze ASUS er interessant uit. Hoe deze in de praktijk is en wat de bouwkwaliteit is durf ik niet te zeggen. Voor deze prijs heb je ook nog ruimte om er een extra SSD in te zetten voor extra opslag.

[ Voor 41% gewijzigd door Boris1986 op 30-04-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:49
Toen ik studeerde had ik ook een laptop in ongeveer dit segment qua gewicht en formaat. Die zat bij de studie in, soortvan.

Persoonlijk vind ik een 15,6 inch laptop verrekte onhandig voor studie doeleinden. Ze zijn eigenlijk te groot om comfortabel te gebruiken in de collegebanken en het is echt klote om een dikke(re) gaming laptop mee te tillen in je rugzak. De mijne was een HP ZBook en daarmee best wel dun en toch merkte ik het al.

Ik zou meer voelen voor een uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 14ABA7 (82SE00C9MH) voor studie doeleinden. Alleen dan houd je 900 euro over voor een desktop pc. Niet onmogelijk natuurlijk maar ik weet niet of je de performance van een 1500 euro gaming laptop gaat evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsmeneer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-10 07:51
Ik kan deze voor je aanraden, hij is zeer compact, kan relatief goed gamen.
uitvoering: Lenovo ThinkBook 14 G3 ACL (21A2002MMH)

En even een tip, geen idee hoe handig je bent op het gebied van laptops repareren, maar 16gb is aan te raden als je gaat gamen, kan 32gb lekker zijn.

Veel succes met de studie!
Pagina: 1