Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
Ik vind het moeilijk om precies uit te vogelen wat de belangrijkste zaken zijn voor mijn CVketel. Ik hoop dat ik op de goede weg geholpen kan worden.

Hieronder heb ik alle gegevens wat ik kan bedenken genoteerd:
In mijn huis heb ik alleen vloerverwarming op de begane grond.
Het systeem is 38m2, en de ruimte zelf is 45m2 en 2.5m hoog.
De tussendeur naar de hal staat voor de kat altijd op een kier van enkele cm's, de hal heeft een trap zonder deur.
De 1e verdieping 45m2 wordt op temperatuur gehouden door een airco.
De 2e etage zolder is afgesloten door een houten luik en ong 20m2
De begane grond staat meestal ingesteld op 20graden. De slaapkamers op 1e zullen niet onder de 16graden komen
Huis is 2 onder 1 kap en van '93. Label B.
Minimaal CW4 nodig ivm regendouche en bad.
In de (nabije) toekomst wil ik een warmtepomp op de cv aansluiten (ik zat te denken aan Quatt, maar nog niet in verdiept)

Wat ik denk te weten over de keuze van een CVketel en graag verbeteren indien nodig:
Mijn vloerverwarming heeft een vermogen van 45x2.5x70w=7875Kw
CV ketel moet een zo laag mogelijke minimumcapaciteit aankunnen en goed moeten moduleren.
CVketel moet bij voorkeur een RVS warmtewisselaar hebben omdat aluminium sneller kan oxideren bij lage temperatuur.

Omdat ik er nu vanuit ga dat bovenstaande de belangrijkste criteria zijn voor de keuze heb ik 2 bovenaan mijn lijstje staan.
Vaillant ecoTEC plus VHR 25/32CS Voordeel: RVS wisselaar, laagste vermogen 4,0kW, volgens brochure uitstekende modulatie ( 1:9 ), €200 duurder dan optie 2.
Intergas Extreme 30 Alu wamtewisselaar, laagste vermogen 3.8 kW, best getest (misschien toch een beetje gevoellig voor)

Zit ik hiermee op het goede spoor?
Als ik op korte termijn een hybride warmtepomp wil aansluiten is het dan niet beter om in een keer voor een compleet systeem te gaan? (compleet system lijkt wel duurder)
Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Met vloerverwarming zou ik gewoon gelijk voor full electric gaan.

Je gaat nu eerst €2000-2500,- uitgeven aan een cv ketel en vervolgens iets van €3000-5000,- voor een hybride warmtepomp.

Vastrecht gas is: €200,- x 15 jaar = €3000,-

Totaal = €8000-10.500,-

Dan nog de besparing op het verbruik:
1000m³ gas vs 2000kWh stroom. (voorbeeld)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik geen ruimte voor eenwaterpomp en warmwatervat. En moet mijn huis verbouwen om leidingwerk om te leggen.

Ik betaal liever wat te veel op termijn.

[ Voor 3% gewijzigd door VySio op 30-04-2023 14:41 ]