Met nieuwe switch werkt 1 kabel niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Dit zijn normaal dingen waar ik zelf prima uit kom, maar ik sta hier echt voor een raadsel.

Situatie:
Ziggo modem, direct aangesloten op TV middels UTP.
Ziggo modem is ook aangesloten op een Fritzbox 4060 in de meterkast.

De 4060 is weer aangesloten op een computer in een slaapkamer.
En via een lange kabel naar een switch in de garage waar 2 omvormers aan hangen.
Verder zijn er nog een aantal andere slaapkamers met UTP, niet aangesloten momenteel.

Omdat de 4060 maar 5 poorten heeft, heb ik een 8 poorts Gbit switch van TP link gekocht en daarmee de 4060 vervangen. Dan kan ik netjes alle kamers inpluggen.

Maar wat gebeurt er nu?

Ik had geen verbinding meer met de omvormers, zag ik na een aantal uur. In de garage keek ik naar de switch, waar het lampje van de UTP poort die naar de TP link loopt hoogfrequent aan het knipperen was.

Ik heb een laptop aangesloten zonder tussenkomst garageswitch op die kabel; geen internet. Dus het ligt niet aan de garageswitch, denk ik.

Als ik de garageswitch plaats op de plek van de nieuwe TP link switch in de meterkast, gaat hij ook daar hoogfrequent knipperen als ik iets aansluit op die garage UTP kabel.

Maar alleen die kabel, de slaapkamer kabelconnectie is prima.

Dus dan is het die kabel? Of toch iets anders?

Maar hoe kan het dan dat de 4060 geen problemen heeft ermee?

Heb nu die 4060 maar teruggeplaatst en alles werkt weer.

Voor mij een groot raadsel..

[ Voor 7% gewijzigd door Atomius op 29-04-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Heb dit ook gehad.

Oplossing kabel vervangen. Voor de zekerheid leg een nieuwe kabel over de grond om te testen of het daarmee is opgelost.

En op oude apparatuur geen probleem waarom snap ik ook niet heb het ook opgegegeven haha.

[ Voor 24% gewijzigd door mchome44 op 29-04-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
mchome44 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:50:
Heb dit ook gehad.

Oplossing kabel vervangen. Voor de zekerheid leg een nieuwe kabel over de grond om te testen of het daarmee is opgelost.

En op oude apparatuur geen probleem waarom snap ik ook niet heb het ook opgegegeven haha.
Ok dank je.

Maar die Fritzbox 4060 is gloedje nieuw, dus niet echt oud toch?

En de elektricien heeft net al die kabels nieuw getrokken :-/

Op internet las ik iets over een switch loop, maar zou niet weten hoe dat hier het geval is

[ Voor 8% gewijzigd door Atomius op 29-04-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Ik heb het gehad thuis nieuw modem en kabel die flipte helemaal. Waarom geen idee beschadigd of connectoren niet goed.

Nieuwe getest en alles was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kabbeltestertje erbij pakken

Misschien zit net je connector een beetje brak en is het ene apparaat wat gevoeliger dan ‘t andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Kabeltestje help niets, dat heeft alleen nut als er aders zijn die echt geen connectie maken.
Die dingen meten met gelijkstroom, wat echt iets anders is dan hoog frequent netwerk verkeer.

Hier is er verschil het functioneren bij verschillende devices, wat er meestal op duid dat het netwerk verkeer ergens te veel gedempt wordt.

90 van de 100 keer is de oorzaak de connectoren.
Welk soort kabel is het (stug of soepel).
Heb je er soms RJ45's op geknepen (nooit doen).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sommige switches werken met een energiebesparende functie. Die “meten” hoe lang de kabel is en sturen minder stroom erdoor als ze een kortere kabel detecteren.

Deze functie werkt niet altijd vlekkeloos. Ik heb het idee dat die switches alleen werken met 100% koper draden.

Je dient dus een switch te hebben die niet aan energiebesparing doet. Omdat de EU hamert op zoveel mogelijk green zijn vind je ze helaas steeds minder.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
De elektricien heeft de UTP kabels gelegd bij de renovatie en inderdaad alles afgeknepen met RJ-45 connectoren.

Ik heb een tp-link tl-sg108e gekocht.

Verder ligt er ook een kabel naar een thuiswerkkantoor en dat is nog verder dan de garage. Die werkt wel prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben(V)
Rj45's aan vaste bekabeling moet je nooit doen.
Dat gaat op den duur altijd fout.
En als die kabel stugge aders heeft kun je er al helemaal geen gewone RJ45's op knijpen.

En afstand heeft er niets mee te maken zolang de kabellengte tussen twee devices maar niet groter dan 100m wordt.
Monteer netjes af op een WCD en sluit je apparatuur aan via een kant en klare patchkabel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ben(V) schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:30:
Kabeltestje help niets, dat heeft alleen nut als er aders zijn die echt geen connectie maken.
Die dingen meten met gelijkstroom, wat echt iets anders is dan hoog frequent netwerk verkeer.

Hier is er verschil het functioneren bij verschillende devices, wat er meestal op duid dat het netwerk verkeer ergens te veel gedempt wordt.

Klopt wat je zegt. Met het ene device werkt de kabel wel en met het andere niet.

Maar wat bedoel je dan met teveel demping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:32
Die TP-Link switch heeft wel wat leuke functies ingebouwd, waaronder een Cable Diagnostics
Heb je al eens in de webinterface gekeken of daar wat staat?
ps: user guide, blz 36 en 41

Of misschien dat het IP adres van de switch overlapt met die van je omvormers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Atomius schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Klopt wat je zegt. Met het ene device werkt de kabel wel en met het andere niet.

Maar wat bedoel je dan met teveel demping?
Gewoon slecht contact door aangeknepen Rj45's, waar je signaal verliest en/of vervorming krijgt op de hogere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ok.

Ik snap er werkelijk geen ene iota van.

1. Ziggo modem -> kabel -> garageswitch: prima.

2. Ziggo modem -> kabel -> Fritzbox 4060 -> kabel -> garageswitch: prima.

3. Ziggo modem -> kabel -> TPlink switch -> kabel -> garageswitch: niet prima met een hoogfrequent knipperend groen lampje op de garageswitch.

Ik heb DHCP en loop detection uitgezet in de TPlink switch: geen resultaat.

Ik heb diagnostics gedaan @reinier68 waarbij port 6 de garageswitch is en port 8 mijn PC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ4TMa7bsmIBhi2mIX0vvUVlm8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uHEa6bmUYsKHE4XoQtuXgThe.png?f=user_large

Is hiervoor echt de beste verklaring dat de kabel of de RJ45 connector niet 100% zijn?

Ik zou denken, die 4060 en die Ziggo modem doen iets of hebben iets (niet) wat die TPlink switch wel/niet doet of heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Atomius op 01-05-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Of het is de kabel/connector, of het zijn de switches die elkaar niet slikken (heb dat wel eens mis zien gaan met auto sensing).
Pak die tplink eens op en zet die naast de garage switch met kabel die zeker goed is (bv pre fab patch) en kijk wat de lampjes doen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
auto sensing doet niets bij 1Gbps, daar worden alle aders gebruikt en is het altijd full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ben(V) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:59:
auto sensing doet niets bij 1Gbps, daar worden alle aders gebruikt en is het altijd full duplex.
Gaat die t dan ook niet proberen in t proces?
Switches kunnen tenslotte ook 10/100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinier68
@Atomius : Ik weet niet hoe lang je kabel is, maar als het langer is dan 16 meter, heb je ergens een beschadiging in je kabel. Als het 16 meter is, dan is het vast een slechte connector.
Als je deze recent door een installateur hebt laten aanleggen dan is het handig om hem even die kabel te laten meten met een fatsoenlijke netwerktester.
PS: connectoren op massieve UTP kabel is niet heel vaak een succes. beter is het om deze in een contactdoos af te monteren.

Wat je ook nog even kan doen is de poort van die kabel op de TPlink switch vast op een snelheid in te stellen.
GB of 100MB. Autosensing gaat ook wel eens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:48
Is de 4060 een router of een switch?

En als de 4060 een router is, deelt de 4060 de ip adressen uit of doet de ziggo modem dit?

Staan de omvormers op DHCP of op een vaste IP adres?

[ Voor 73% gewijzigd door a.boogerd op 01-05-2023 16:30 . Reden: DHCP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
laurens0619 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Als die 1Gbps niet lukt valt hij terug op lagere snelheden, maar dat zie je op de switch.
Maar mislukte snelheid handshake is echt iets uit een ver verleden en wat hier beschreven wordt lijkt alleen maar op een slechte connector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ben(V) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:59:
Zeker wel, want de switches onderling gaan ook bepalen of je een crosscable hebt. En mocht er een ader onderbroken zijn dan heb je altijd nog kans dat auto-sensing de verbinding omlaag zet naar 100mbit.
Dus een gigabit interface doet zeker wel aan auto-sensing.
laurens0619 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Dat dus.
reinier68 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:15:
@Atomius : Ik weet niet hoe lang je kabel is, maar als het langer is dan 16 meter, heb je ergens een beschadiging in je kabel. Als het 16 meter is, dan is het vast een slechte connector.
Als je deze recent door een installateur hebt laten aanleggen dan is het handig om hem even die kabel te laten meten met een fatsoenlijke netwerktester.
PS: connectoren op massieve UTP kabel is niet heel vaak een succes. beter is het om deze in een contactdoos af te monteren.

Wat je ook nog even kan doen is de poort van die kabel op de TPlink switch vast op een snelheid in te stellen.
GB of 100MB. Autosensing gaat ook wel eens mis.
Connectoren op een Cat kabel met stugge kern gaat perfect (duizenden geknepen). Probleem is alleen dat men vaak niet de juiste connectoren bij zich heeft (Cat5e bij Cat5e en Cat6 voor Cat 6, en dan nog varianten voor soepele of stugge kern etc)., of een goedkope (bouwmarkt) tang die de pennen scheef naar binnen duwt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinier68
Voorbeeldje voor de connectoren :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LihWw8OadUVPAb_aC99aq4mf8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rxt73NeVDyXf3abZVy25uDjU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQj__EsfpGOysumxDOD9wNh5mGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4N8Nzd1byCUD9iIxf2dkulYp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Oke switch -> andere kabel -> switch werkt wel gewoon normaal.

Dus toch die kabel of connector @Ben(V) (y)

Maar kennelijk zijn de 4060 (functioneert als switch momenteel, DHCP doet Ziggo modem en omvormers hebben dyn IP) en de Ziggo modem wel tot iets in staat wat de TP link niet (automatisch) doet.

Zou het idd de snelheidsinstelling zijn?

Ik kan in de TP link kiezen voor een poort uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6zshPhLpWqikKwhhYvogeRM_kU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m9LDqafQ5KGUTTIo9oJWmvTS.png?f=user_large

Welke moet ik kiezen? In de 4060 Fritzbox zie ik dat hij als 100 mbit is verbonden. Dus 100MH of 100MF denk ik dan? Logisch want het is een 10/100 mbit switch in de garage.

En moet ik nog iets met flow control doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 01-05-2023 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ee ene switch is nu eenmaal wat gevoeliger voor rotte kabels/connectors dan de andere.
Linkspeed vastzetten helpt soms (zou ik 100mf doen, zal vast staan voor full duplex) maar ff kabel opnieuw knijpen met juiste connector zou ik als eerst doen.

Wie weet draaide die eerst wel op 100mh of 10mbit en was die daarom stabiel (met alleen omvormertje merk je dat niet echt)

[ Voor 31% gewijzigd door laurens0619 op 01-05-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
ff uit mijn oude grijze cellen graven...

10 en 100Mbit gebruikt 2x2 adres
Gigabit 4x2 (dus alles)

Misschien dat de Fritz denkt dat het 10 of 100 is (vanwege de slechte verbinding) en dan net de boel wel aan de praat kan houden.

En nog veel langer geleden (CAT3 tijdperk)
Draad 1|2|5|6 worden gebruikt voor een netwerkkabel (dus 10 en 100Mbit).
Draad 4|5 wordt gebruikt voor Telefoon

[ Voor 25% gewijzigd door reinier68 op 01-05-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
reinier68 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:03:
ff uit mijn oude grijze cellen graven...

10 en 100Mbit gebruikt 2x2 adres
Gigabit 4x2 (dus alles)

Misschien dat de Fritz denkt dat het 10 of 100 is (vanwege de slechte verbinding) en dan net de boel wel aan de praat kan houden.
Andere kant staat 100mbit switch dus die aders zou die niet mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
Bijna vergeten... maar check de kleuren even in de connectoren, misschien zit er een ader verkeerd op volgorde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3ehg12Ad2936O3D5NZoKwcsm2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VxizvLH9FVOoOGHXmM66uEpb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja die aders had ik al gecheckt en die kloppen wel.

Ik heb de connectoren aangeknepen (heb nog maar 1 RJ 45 jack op voorraad): geen effect.

Daarna heb ik de betreffende poort handmatig op 100MF gezet: geen hoogfrequent knipperend groen lampje meer, maar ook geen connectie somehow. "Link down" in de TP link omgeving.

Daarna op 10MH gezet (ik dacht, ik zet hem zo laag mogelijk) en lol: het werkt.

Misschien werkt 10MF en 100MH ook wel trouwens, die heb ik nog niet geprobeerd.

Wat een puzzel zo..

Is er nog een verklaring dat 100MF niet werkt en 10MH wel..? Die gebruiken toch allebei 4 aders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
10M half duplex is de fallback als autonegotiate niet lukt. Als je een snelheid forceert moet je dat op beide kanten doen. Snelheid forceren zet je autonegotiate mee uit.

TP Link gaat overigens niet lekker op gigabit apparaten waarbij niet alle 8 aders goed zijn verbonden. Heb dat geknipper eerder gezien bij een kabel die ik had opgesplitst voor 10/100 en telefonie. Zodra er gigabit op de 4 aders werd aangesloten flipte die switch helemaal.

[ Voor 44% gewijzigd door _JGC_ op 01-05-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
rdfeij schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Zeker wel, want de switches onderling gaan ook bepalen of je een crosscable hebt. En mocht er een ader onderbroken zijn dan heb je altijd nog kans dat auto-sensing de verbinding omlaag zet naar 100mbit.
Dus een gigabit interface doet zeker wel aan auto-sensing.
[...]

Dat dus.
[...]

Connectoren op een Cat kabel met stugge kern gaat perfect (duizenden geknepen). Probleem is alleen dat men vaak niet de juiste connectoren bij zich heeft (Cat5e bij Cat5e en Cat6 voor Cat 6, en dan nog varianten voor soepele of stugge kern etc)., of een goedkope (bouwmarkt) tang die de pennen scheef naar binnen duwt.
Crosscables stammen uit de tijd dat we nog met hubs werkten en bij 1Gbps in het geheel niet van toepassing.

Een jij bent weer de zoveelste die denkt dat Rj45's aanknijpen een goed idee is er ook weer eens datzelfde antieke plaatje opduikelt.
Rj45's maken op z'n best oppervlakte contact terwijl een lsa de ader insnijd en zo een echte las maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ik heb met brakke kabels ook wel eens gehad dat die wel op 10mbit werkte en niet 100.
Waarom geen idee, misschien heeft 10mbit een minder goede link nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Klopt hoe lager de frequentie hoe minder last van slechte connectoren.
Kabel die ergens halverwege defect raken komt bijna nooit voor, dan moet hij kapot getrokken zijn wat op zich al niet meevalt, maar dat geeft heel andere symptomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4yi1GD8kLGwktQ2x4WPT1rRnLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lIX1ou7rxBy6qomLCLKfTQ8O.png?f=user_large

Dat ding hangt echt op half elf zo te zien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ach daar is tcp/ip voor uitgevonden B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
En ik lees dat bad niet per se bad is hier trouwens. Dus misschien heeft dat wel helemaal niks met een halfwerkende kabel/connector te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
Ben(V) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:25:
Klopt hoe lager de frequentie hoe minder last van slechte connectoren.
Kabel die ergens halverwege defect raken komt bijna nooit voor, dan moet hij kapot getrokken zijn wat op zich al niet meevalt, maar dat geeft heel andere symptomen.
Kabel kan best kapot getrokken zijn in een buis.
In ons nieuwbouwhuis lagen lege leidingen, maar helaas waren die niet schoon van binnen. betonmortel, steentjes.... te krappe bochten. Van een paar kabels waren de mantels beschadigd door scherp puin in de buizen. Geeft best onvoorspelbaar gedrag. Pas toen ik de installateur mijn certificeringsrapporten liet zien (Flluke DTX-1800) hebben ze de boel wer weer uitgehaald en nieuw getrokken.

Maar vandaar ook mijn eerdere vraag of de installateur een dergelijke test gedaan geeft, en of die 16 meter een herleidbare lengte is. Als de kabel 30 meter is, en na 16 meter een overspraak geeft, dan is het dus in de buis/muur/kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ben(V) schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:10:
Rj45's aan vaste bekabeling moet je nooit doen.
Dat gaat op den duur altijd fout.
En als die kabel stugge aders heeft kun je er al helemaal geen gewone RJ45's op knijpen.

En afstand heeft er niets mee te maken zolang de kabellengte tussen twee devices maar niet groter dan 100m wordt.
Monteer netjes af op een WCD en sluit je apparatuur aan via een kant en klare patchkabel.
Nog even. Ik snap dat zo'n WCD in de garage (en tuinkantoor) de beste.oplossing is. Daar komt momenteel gewoon een afgeknepen RJ45 uit.

Maar verder in huis zijn in de kamers wel overal WCD's geplaatst.

Dan mijn vraag want in de meterkast komen al die kabels uit en daar zijn ze wel weer afgeknepen (6 stuks). Maar als ik op WCD zoek zie ik geen versie met 6 aansluitingen. Ik snap WCD in de kamers, maar bedoelde je te zeggen dat ik in de meterkast ook WCD's moet plaatsen? Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
Atomius schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:05:
[...]
Ik snap WCD in de kamers, maar bedoelde je te zeggen dat ik in de meterkast ook WCD's moet plaatsen? Of bedoelde je dat niet?
Dat is een oplossing. Maar je kan ook iets van een klein patchpaneel in de de meterkast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ben(V) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Crosscables stammen uit de tijd dat we nog met hubs werkten en bij 1Gbps in het geheel niet van toepassing.

Een jij bent weer de zoveelste die denkt dat Rj45's aanknijpen een goed idee is er ook weer eens datzelfde antieke plaatje opduikelt.
Rj45's maken op z'n best oppervlakte contact terwijl een lsa de ader insnijd en zo een echte las maakt.
Het gaat er niet om uit welke tijd het komt. Het gaat erom dat elke gigabit interface aan auto sensing doet waarvan jij zegt dat het niet zo is.
Ook zeg ik niet dat aanknijpen beter is, ik zeg alleen dat het met de juiste materialen geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat schreef ik niet.
Ik zei dat autosensing niets doet op 1Gbps zelf en auto mdix al helemaal niet.
Dat is een protocol dat alleen voor lagere snelheden is geïmplementeerd.

Dat als 1Gbps niet functioneert een switch dan lagere snelheden en auto mdix gaat proberen is heel wat anders.

En aanknijpen levert zeker met stugge kabels en ook met de zogenaamde Rj45's voor die voor stugge kabels geschikt zijn zeker op den duur altijd voor problemen.
De stugge aders zijn gewoon niet gemaakt om los te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Lol, ik krijg echt zeer sporadisch informatie door van mijn omvormers en als ik probeer in te loggen in hun webinterface lukt dat vaak niet goed.

Dus ook die 10MH instelling werkt niet goed. Denk dat dat bad packets signaal toch wel wat zei.

Heb de 4060 er maar weer aan gehangen. Die werkt perfect (automatisch op 100mbit).

Misschien nog zinvol om een laptop met 1Gbps in de garage aan de 4060 te hangen? Kijken of dat werkt. Als dat werkt zou dat wel gek zijn toch?

T.z.t. maar nieuwe RJ45 jacks kopen I guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Nog even een terugkoppeling. Kreeg vandaag een bunch RJ45's binnen. Het bleek idd de connector aan één kant te zijn. Opnieuw afgeknepen en hij deed het direct als een zonnetje op 1000/1000.
Ben(V) schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:30:

:P
Pagina: 1