Dit zijn normaal dingen waar ik zelf prima uit kom, maar ik sta hier echt voor een raadsel.
Situatie:
Ziggo modem, direct aangesloten op TV middels UTP.
Ziggo modem is ook aangesloten op een Fritzbox 4060 in de meterkast.
De 4060 is weer aangesloten op een computer in een slaapkamer.
En via een lange kabel naar een switch in de garage waar 2 omvormers aan hangen.
Verder zijn er nog een aantal andere slaapkamers met UTP, niet aangesloten momenteel.
Omdat de 4060 maar 5 poorten heeft, heb ik een 8 poorts Gbit switch van TP link gekocht en daarmee de 4060 vervangen. Dan kan ik netjes alle kamers inpluggen.
Maar wat gebeurt er nu?
Ik had geen verbinding meer met de omvormers, zag ik na een aantal uur. In de garage keek ik naar de switch, waar het lampje van de UTP poort die naar de TP link loopt hoogfrequent aan het knipperen was.
Ik heb een laptop aangesloten zonder tussenkomst garageswitch op die kabel; geen internet. Dus het ligt niet aan de garageswitch, denk ik.
Als ik de garageswitch plaats op de plek van de nieuwe TP link switch in de meterkast, gaat hij ook daar hoogfrequent knipperen als ik iets aansluit op die garage UTP kabel.
Maar alleen die kabel, de slaapkamer kabelconnectie is prima.
Dus dan is het die kabel? Of toch iets anders?
Maar hoe kan het dan dat de 4060 geen problemen heeft ermee?
Heb nu die 4060 maar teruggeplaatst en alles werkt weer.
Voor mij een groot raadsel..
Situatie:
Ziggo modem, direct aangesloten op TV middels UTP.
Ziggo modem is ook aangesloten op een Fritzbox 4060 in de meterkast.
De 4060 is weer aangesloten op een computer in een slaapkamer.
En via een lange kabel naar een switch in de garage waar 2 omvormers aan hangen.
Verder zijn er nog een aantal andere slaapkamers met UTP, niet aangesloten momenteel.
Omdat de 4060 maar 5 poorten heeft, heb ik een 8 poorts Gbit switch van TP link gekocht en daarmee de 4060 vervangen. Dan kan ik netjes alle kamers inpluggen.
Maar wat gebeurt er nu?
Ik had geen verbinding meer met de omvormers, zag ik na een aantal uur. In de garage keek ik naar de switch, waar het lampje van de UTP poort die naar de TP link loopt hoogfrequent aan het knipperen was.
Ik heb een laptop aangesloten zonder tussenkomst garageswitch op die kabel; geen internet. Dus het ligt niet aan de garageswitch, denk ik.
Als ik de garageswitch plaats op de plek van de nieuwe TP link switch in de meterkast, gaat hij ook daar hoogfrequent knipperen als ik iets aansluit op die garage UTP kabel.
Maar alleen die kabel, de slaapkamer kabelconnectie is prima.
Dus dan is het die kabel? Of toch iets anders?
Maar hoe kan het dan dat de 4060 geen problemen heeft ermee?
Heb nu die 4060 maar teruggeplaatst en alles werkt weer.
Voor mij een groot raadsel..
[ Voor 7% gewijzigd door Atomius op 29-04-2023 21:52 ]