Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonh1973
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01 19:47
Mijn vraag
Ik gebruik de TL-WR902AC op vakantie op de camping. Heel vaak na volle tevredenheid. Wanneer ik internet wil delen waarbij ik betaalde inloggegevens heb lukt dit prima.

Vaak kom ik campings tegen met gratis WiFi, waarbij je moet inloggen via een webpagina. Soms moet je de gebruikers voorwaarde accepteren en soms gewoon op de ‘login’ knop drukken. Kortom je moet na het verbinden op een WiFi verbinding, nog een paar acties doen, waarop de TL-WR902AC in eerste instantie op vast loopt.

Als het WiFi toch gratis is waarom dan de TL-WR902AC in willen stellen.
Dit heeft vooral met de praktische werking van dit gratis WiFi te maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:52
Wat je bedoelt is een "captive portal".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLKYy_cIVI-NxvPUxTrBovbmQtE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nDl5uGTgdRUhT5cbf0MEaQE8.png?f=user_large

Bedrijven, campings, restaurants etc. gebruiken dat om gebruikers van te voren akkoord te laten gaan met de voorwaarden even eventueel een vouchercode laten invullen.

Jouw TL-WR902AC kan daar inderdaad niet mee over weg, die kan enkel een WiFi netwerk boosten zonder portal. Authenticatie met WEP, WPA of WPA2 (personal/enterprise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Normaal gezien moet dat ding zo’n captive portaal negeren

Mijn huisbaas had die ook en elker keer dat ik een niewe router aansloot mocht ik opnieuw inloggen via de webpagina

Waar ik wel achter kwam is dat als ik bij zo setup de googele cloudflarle of andere dns gebruikte dat de portal dan niet altijd goed werkte

na de authorisatie fase kon ik dns weer regelen zoals ik wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
In theorie moet een captive portal ook werken met een router ertussen, in de praktijk gaat het wel eens mis, vaak met dns idd.

Heb je openwrt? Dan kun je deze setting eens uitzetten. Of surfen naar gw_ip van het gratis internet lukt vaak ook

Rebind Protection - Discard upstream RFC1918 responses

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Rebind Protection - Discard upstream RFC1918 responses
Deze kende ik nog niet....

dus dank daarvoor.