Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maarten_2002
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo allen,

Ik heb sinds kort zonnepanelen met een Growatt SPH 7000 TL3 BH-UP omvormer. De omvormer geeft de melding "BMS Comm Fault" maar er is geen kabel aangesloten op de betreffende poort en ik heb er ook geen accu aan hangen. Het boekje geeft aan:

"If you have no battery now, you can also float BAT terminal, and this hybrid inverter will only work like a PV inverter."

Ik weet alleen niet wat er wordt bedoeld met 'float the BAT terminal'. Is er iemand die begrijpt wat ik moet doen om te zorgen dat de omvormer niet blijft zoeken naar een BMS signaal?

Alvast bedankt voor de moeite!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 19:57
Float zou zijn dat je de kabels los laat hangen.

Maar ik denk dat je een instelling (battery mode staat op lithium waarschijnlijk) aan moet passen, ik weet nu even niet hoe je daar bij komt als gebruiker.

Edit: AGM is default

[ Voor 16% gewijzigd door IplugNplay op 29-04-2023 21:44 ]

• Maarten_2002
Bedankt voor je reactie.

Ik kan de battery mode inderdaad aanpassen, dit heb ik reeds geprobeerd. Maar hier kan ik alleen uit de 2 verschillende types batterijen kiezen, niet aangeven dat er geen batterij is aangesloten...

Op de battery connectoren is niets aangesloten, hier zitten de plastic dopjes op die er bij levering op zaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten_2002 op 03-05-2023 18:56 ]

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 19:57
Maarten_2002 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:55:
Bedankt voor je reactie.

Ik kan de battery mode inderdaad aanpassen, dit heb ik reeds geprobeerd. Maar hier kan ik alleen uit de 2 verschillende types batterijen kiezen, niet aangeven dat er geen batterij is aangesloten...

Op de battery connectoren is niets aangesloten, hier zitten de plastic dopjes op die er bij levering op zaten.
En op welke staat die ingesteld als ik vragen mag?
En ik begrijp dus goed dat je deze al een keer hebt gewijzigd.
Aanvullend ook de vraag wat voor EPS instelling er op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door IplugNplay op 03-05-2023 19:39 ]

• Maarten_2002
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad de instelling al een keer gewijzigd zonder resultaat. Ondertussen heb ik ook een mailtje ontvangen van Growatt met het volgende antwoord:

"Floating the BAT terminal simply means not connecting anything with the terminals. This would still give the error but it can be ignored as the inverter would work as a PV inverter."