Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulala
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Mijn vraag
Een goede vriendin van me stuurde mij meer dan een jaar geleden een foto van zichzelf. Op zich geen spannende foto. Ik heb de foto destijd direct gewist uit WhatsApp en mijn gallerij, maar niet uit mijn verwijderde bestanden. Sinds een half jaar ongeveer valt het me op dat de foto af en toe weer tussen de foto's in mijn gallerij staat. Ik verwijder hem opnieuw, maar hij komt steeds terug.

Dit geldt alleen voor deze foto. Als ik bij details kijk, zie ik een tijdstip waarop ik slaap...

Eergisteren heb ik de foto op elk mogelijke manier verwijderd, ook uit mijn verwijderde bestanden. En ja hoor, vannacht is hij weer teruggezet! Hoe kan dit en wat kan ik er tegen doen?

Ik vind dit heel erg vervelend, vooral voor mijn vriendin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S21 met laatste update

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De foto verwijderen in what's app, de gallerij en verwijderde bestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door paulala op 15-10-2023 16:29 ]

Beste antwoord (via paulala op 30-04-2023 07:06)

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
F_J_K schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:45:
Verder: lijkt inderdaad eerder een technische fout. Je zou voor de volledigheid even kunnen kijken welke sessies ('logins') openstaan en vanaf welk IP-adres doe komen. Ik heb alleen geen idee waar dat staat (vast ergens op een Google site), heb nooit een Android gehad.
@paulala

Op https://myaccount.google.com/security kan je allerlei beveiligingszaken van je google account vinden. Hier kan je ook precies zien op welke apparaten je ingelogd bent en deze eventueel uitloggen.
Je kan hier ook je wachtwoord aanpassen en kijken of je tweefactorauthenticatie aanstaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Nu online
Gebruik je toevallig google foto's met automatische backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

Reptile209

- gers -

Heb je een automatische backup van fotos met Dropbox, Onedrive, Google Drive aan staan, waar de foto mogelijk nog in staat?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Niemand heeft toegang tot je fotos chill.
(Dit is in elk geval niet een oorzaak van dat)

Klinkt een beetje als een backup die gek doet

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @paulala :)

Er is geen letterlijke brand, dus een schreeuwende topictitle is niet nodig. Ik pas het wat aan. Ook gaat het schijnbaar specifiek over Android. Ik snap goed waarom je het hier in Privacy en beveiliging hebt geplaatst maar ben zo vrij de vraag te verplaatsen naar het Android-deel omdat de mensen daar waarschijnlijk meer zicht hebben op de technische werking.

Verder: lijkt inderdaad eerder een technische fout. Je zou voor de volledigheid even kunnen kijken welke sessies ('logins') openstaan en vanaf welk IP-adres doe komen. Ik heb alleen geen idee waar dat staat (vast ergens op een Google site), heb nooit een Android gehad.

Edit: maar het kan nooit kwaad om je wachtwoord van je Google account even te wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 29-04-2023 19:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulala
@F_J_K Bedankt voor het aanpassen, de titel was inderdaad te paniekerig in the heat of the moment 😄

@jack zomer @skimine ik heb inderdaad een back-up via Google photos. Ik zal eens kijken of de foto daar ook staat, dan zal ik hem wissen. Maar andere foto's komen niet steeds terug. Alleen deze. Dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:09
Foto's die gesynchroniseerd zijn met Google Photos of Samsung Galerij app (gekoppeld aan OneDrive) komen af en toe terug als herinnering aan een moment, of gesynchroniseerd als thumbnail (soort preview) van wat er in het cloud account staat.

Ze aldaar wissen zou het probleem oplossen.

Overigens zou ik je vorige berichten even aanpassen dat je een foto wil verwijderen. Wat voor foto het is, is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulala
De foto komt niet terug als herinnering of thumbnail, maar staat letterlijk met een nieuwe timestamp in mijn fotogallerij, tussen de andere foto's. Omdat het een somewhat risky foto is, ben ik bang dat er iets anders achter zit dan een back-up glitch... Ben ik paranoïde?

De foto van gisteren is inmiddels op mijn telefoon en in de back-up verwijderd. Het origineel kan ik in de back-up niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Vertel je vriendin om te beginnen even over die foto. Scheelt je problemen als ze hem ziet:)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• skimine
  • Nu online
F_J_K schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:45:
@paulala

Op https://myaccount.google.com/security kan je allerlei beveiligingszaken van je google account vinden. Hier kan je ook precies zien op welke apparaten je ingelogd bent en deze eventueel uitloggen.
Je kan hier ook je wachtwoord aanpassen en kijken of je tweefactorauthenticatie aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulala
@skimine Bedankt! Ik ben voor de zekerheid op alle apparaten uitgelogd. 2 factor authentication stond al aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esther01
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-08-2023
Hoi paulala,

Heb je inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden? Ik heb hetzelfde, ook één foto (van jaren geleden) die telkens weer bovenaan in mn galerij staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reteppd
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 09:29
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn S21 FE.
Op (voor mijn gevoel) willekeurige dagen staan er oude whatsapp foto's (bij mij zijn het er meerdere, maar elke keer dezelfde) bovenaan in de galerij.
Deze foto's hebben een timestamp van die dag (meestal iets na middernacht), alsof ze nieuw zijn, maar ze zijn in whatsapp anderhalf jaar geleden verstuurd.
Als ik ze verwijder uit de galerij, dan zijn ze na een paar dagen weer terug. Ik heb ze al helemaal verwijderd uit whatsapp, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb geen google sync of automatische opslag via Samsung of iets anders.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDeTweaker
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-04 14:32
Ik heb hetzelfde probleem met een lege map.
Als ik deze verwijder, dan komt deze na een paar dagen weer terug.
En ik maak geen gebruik van cloud backup.

Dus mocht iemand de oplossing weten, dan hoor ik hem ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radio69belgium
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik had het zelfde probleem met drie videos.

Laat je vooral niet mislijden door de datum/jaar/uur. Bij mij waren het video's met de datum 1 april 1970 😂 natuurlijk leefde ik nog niet.

Hoe ik het heb opgelost was:

Naar de instellingen gaan van je images.

Daarna heb ik de cache verwijderd.

Daarna heb ik de updates verwijderd. De fotos worden automatisch terug gezecht. En de videos waren weg.

Groetjes radio69belgium.
Pagina: 1