tweakn00b schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:44:
[...]
Eerste comment onder die Youtube video: "The relatively low voltage combined with the wide spacing of the two wires, along with the electrical insulating characteristics of the wood, make this pretty well a non-issue. BTW I recently checked the voltage of the battery and it is reading close to 6 volts - that's after a full growing season of protecting the garden from slugs..."
6 volts after a full growing season... oftewel 5-6 maanden?
Dat staat haaks op een paar bovenstaande comments, dat ik slechts de batterij -leeg trek- met mijn setup...
mkay.
Een 9V batterij is al 'leeg' als je multimeter 6.5 volt aangeeft als je hem meet (zonder belasting)
Daarnaast is een youtube comment wat minder betrouwbaar dan mensen die jaren elektrotechniek gestudeerd hebben en in de elektrotechnische wereld werken lijkt me.
Niet om lullig te doen, maar deze 'theorie' is echt van hetzelfde technische niveau als: "mijn auto rijd zuiniger sinds ik hem blauw geverfd heb"
Het fenomeen "spoel" en "gelijkstroom" zijn zo ongeveer de eerste dingen die je leert op een hbo of wo opleiding in de elektronische richting.
Er zijn ook mensen die geloven in perpetuum mobile, en ook youtube comments die beweren dat die machines echt bestaan en bruikbaar zijn.
Toch is de hele wetenschappelijke wereld ervan overtuigd dat dit onzin is.
Geloof jij dan liever youtube comments of technisch onderbouwde wetenschap?
We kunnen je niet overtuigen als je dat niet wil, maar als je werkelijk iets wil leren dan kan je beter vragen stellen in plaats van blijven roepen dat we ongelijk hebben.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.