Raid 10 problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:38

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Beste,
ik had een raid 10 of 1+0 over 2 verschillende raidcontrollers lopen.
Een raid 0 op de 1e controller en een raid 0 op de 2e controller.
deze gecombineerd als raid 10 in windows.
Nu is 1 van deze schijven combinatie defect.
Aangezien beide array`s dezelfde data hebben lijkt het me zo dat ik een enkele raid 0 array zou moeten kunnen benaderen...maar hoe krijg ik hem dan zichtbaar in windows ? 8)7

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldrnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:33
ik kan me NT4 herrinneren waarbij je een soort van backup van de disklayout moest maken om in het geval van ellende (en herinstallatie) je volumes terug te kunnen krijgen.

Dit helpt je niet vrees ik, maar het geeft je een beeld waarom ik zelf geen windows server draai met de windows software raid of in mijn geval vroeger een volume gespanned over 3 disken x)

Als ik het zelf moest doen zou ik proberen met een linux live-usb de nog werkende raid0 te mounten en te backuppen naar een externe hdd.

Dus ik vrees dat het een gevalletje uithuilen en opnieuw beginnen is, hopelijk kun je nog bij je data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik lees, zou je het volume nog gewoon in Windows moeten zien, dat is nu juist waar je RAID1 voor gebruikt, bij uitval van één disk blijft data beschikbaar. Iets zegt mij dat er iets anders aan de hand is. Wat zijn de specificaties van het systeem en welke Windows versie gebruik je?

Welke RAID controller gebruik je, zijn dit mogelijk RAID controllers die ook daadwerkelijk samen kunnen werken? In het verleden heb ik ook controllers gebruik die je tot acht stuks samen kon voegen in de managment software behorende bij de controllers, in verschillende configuraties.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 29-04-2023 14:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/