Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste eis voor het systeem is dat het vlot QubesOS moet draaien met meerdere 'qubes' (VMs). Ik game niet, en ik doe geen videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem moet werken met 2 bestaande 27" monitoren (HDMI/DP)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik baseer me op het Qubes-OS gecertifieerde Dasharo FidelisGuard systeem - zie wenslijst.
Ik heb wel de SSD (Intel 670p) vervangen door een snellere keuze op basis van de SSD BBG van April.
Ook heb ik 4x32GB geheugen voorzien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag energieverbruik en laag geluidsniveau vind ik belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee vragen:
(1) Heb ik echt een 750W power supply nodig voor dit systeem? Dat lijkt me overkill, en niet de meeste efficientste/zuinigste keuze hier?
(2) Tips voor betere keuzes van bepaalde componenten (zoals kast/koeling)? Mag zeker een beetje meer kosten als de extra kwaliteit dat rechtvaardigt.
De belangrijkste eis voor het systeem is dat het vlot QubesOS moet draaien met meerdere 'qubes' (VMs). Ik game niet, en ik doe geen videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem moet werken met 2 bestaande 27" monitoren (HDMI/DP)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik baseer me op het Qubes-OS gecertifieerde Dasharo FidelisGuard systeem - zie wenslijst.
Ik heb wel de SSD (Intel 670p) vervangen door een snellere keuze op basis van de SSD BBG van April.
Ook heb ik 4x32GB geheugen voorzien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag energieverbruik en laag geluidsniveau vind ik belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee vragen:
(1) Heb ik echt een 750W power supply nodig voor dit systeem? Dat lijkt me overkill, en niet de meeste efficientste/zuinigste keuze hier?
(2) Tips voor betere keuzes van bepaalde componenten (zoals kast/koeling)? Mag zeker een beetje meer kosten als de extra kwaliteit dat rechtvaardigt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 255,22 | € 255,22 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 238,99 | € 238,99 |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Armis AR1 | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 53,90 | € 53,90 |
2 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32 | € 74,17 | € 148,34 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-750 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Solid state drives | Solidigm P44 Pro 1TB | € 82,90 | € 82,90 |
Totaal | € 970,20 |