Twijfel over muurverf, ruikt nu wat muf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Recent een muur weer even opnieuw gewit.
Heeft best een aardige tijd, weliswaar goed afgesloten netjes op zolder gestaan.
Zat een ietswat gele olieachtige laag bovenop liggen. met een mixer alles goed weer even door elkaar gemixt, en het leek me in eerste instantie nog wel prima om te gebruiken.
Nu bemerk ik toch nadat ik al best een flink deel van de muur heb gedaan dan het ten eerste toch wat minder goed hecht, maar ook dat het wat muf begint te ruiken. Niet een 'normale'geur zeg maar zoals latex meestal ruikt,
Zou zou het dan toch over de datum zijn? en hoe los ik dit op.
Kan ik er in principe gewoon na drogen met een bus nieuwe latex overheen, of moet ik rigoreus aan de slag en de andere verflaag weer helemaal van de muur krabben/schuren alvorens de nieuwe verf erop gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zolang het niet bevroren is geweest, er geen schimmel op staat en weer goed homogeen gemengd kan worden zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn. Rook je de muffe geur toen je de bus openmaakte of pas nadat je met schilderen was begonnen? In het laatste geval kan de muffe geur ook uit de muur komen die je aan het schilderen bent omdat het water in de latex sommige geurstoffen uit de muur doet oplossen en dan komt de lucht vrij zodra de verf opdroogt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
Als je je neus boven de emmer latex houdt en dát ruikt muf, dan ligt het aan de latex. Ruikt de latex zelf niet muf, maar de muur na behandeling wel, dan wat @Yaksa zegt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Yaksa schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:44:
Zolang het niet bevroren is geweest, er geen schimmel op staat en weer goed homogeen gemengd kan worden zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn. Rook je de muffe geur toen je de bus openmaakte of pas nadat je met schilderen was begonnen? In het laatste geval kan de muffe geur ook uit de muur komen die je aan het schilderen bent omdat het water in de latex sommige geurstoffen uit de muur doet oplossen en dan komt de lucht vrij zodra de verf opdroogt.
Dank je wel voor je antwoord. Heb het even extra gecheckt, en de latex in de bus ruikt prima daar is niks mis mee. Alleen in de ruimte nu waar ik de muur heb gedaan ruikt het toch heel anders. zou haast zeggen soort van muffe oude sokken lucht. Dan heeft een nieuwe bus verf halen geen nut. Maar hoe los ik het dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:23
gwbuiter74 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:
[...]

Dank je wel voor je antwoord. Heb het even extra gecheckt, en de latex in de bus ruikt prima daar is niks mis mee. Alleen in de ruimte nu waar ik de muur heb gedaan ruikt het toch heel anders. zou haast zeggen soort van muffe oude sokken lucht. Dan heeft een nieuwe bus verf halen geen nut. Maar hoe los ik het dan op?
Afhankelijk wat je in de ruimte doet, roken eten slapen of veel feestjes. Kan vocht aanslaan op de muur.

Soms wordt er ook aangeraden om eerst je muur af te nemen met schoonmaak ammoniak al dan niet verder verdund om vuil van je muren te poetsen.

Nu kan je niets doen goed laten drogen en de geur verdwijnt weer.

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 29-04-2023 11:55 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
gwbuiter74 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:
[...]Dank je wel voor je antwoord. Heb het even extra gecheckt, en de latex in de bus ruikt prima daar is niks mis mee. Alleen in de ruimte nu waar ik de muur heb gedaan ruikt het toch heel anders. zou haast zeggen soort van muffe oude sokken lucht. Dan heeft een nieuwe bus verf halen geen nut. Maar hoe los ik het dan op?
Wat vaker je (nieuwe) sokken wassen en deze niet meer in die ruimte te drogen ophangen 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 20:53

Barrycade

Through the...

Goed ventileren, sommige latex reageert met de ondergrond. Dat trekt wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwbuiter74
Yaksa schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:04:
[...]

Wat vaker je (nieuwe) sokken wassen en deze niet meer in die ruimte te drogen ophangen 8)
_O-
Pagina: 1