Hoe krijg ik een Live Photo van Windows PC weer op iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Mijn vraag
Ik bewaar mijn foto's op mijn PC. De iPhone heeft veel te weinig opslagruimte voor al mijn foto's. Overzetten van de iPhone naar de PC is makkelijk genoeg. Als je dat met een Live Photo doet, dan krijg je een jpg en een mov bestand. Op de PC is dat een beetje behelpen, maar beide bestanden werken zonder problemen. Na het overzetten verwijder ik de foto's weer van de iPhone.

Maar, soms wil ik een Live Photo weer terugzetten van de PC naar de iPhone, waar het dan ook weer een Live Photo moet worden. Ik heb een app waarmee ik door bestanden op m'n PC kan bladeren en daarmee kan ik ook foto's naar de Photo Library op de iPhone kopieren. Dat werkt wel, maar als ik dat doe met een (bij elkaar behorende) combinatie van jpg en mov, dan worden dat op de iPhone een losse foto en een los filmpje, geen Live Photo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows PC met iTunes, alles bijgewerkt naar actuele versies
iPhone met bijgewerkte iOS 16.4.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle Google-resultaten gaan over van alles en nog wat, maar niet wat ik wil. De meeste resultaten zijn de andere kant op, van iPhone naar PC. Dat heb ik al in orde, dus dat is niet van toepassing.

Ik heb ook geprobeerd om het te doen met iCloud for Windows (via de Windows Store geinstalleerd). Daarmee werkt het wel, maar die software is praktisch onbruikbaar. Wil perse een vaste map op een plek waar ik het niet wil, loopt vaak vast zonder dat dat duidelijk is, en bij updates is het ook een grote puinhoop. Ook moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Dus dat wil ik niet meer gebruiken.

Iemand die een handige truc of app weet waarmee dit wel lukt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik denk niet wat je wil horen maar Google Photos doet dit allemaal.
Alle foto's worden in de cloud opgeslagen en zijn benaderbaar via de app of de browser.
De gemaakte foto of filmpje kan je via "ruimte vrijmaken" in Google Photos verwijderen van je toestel.
Wil je later een bepaalde foto terughalen is het een kwestie van aanklikken van de thumbnail in de app en hij wordt teruggehaald uit de cloud.
Idem vanaf je computer, in de browser klik je de foto of het filmpje aan en je kan die bekijken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je met Google Foto aan de slag zou gaan kan je beter naar iCloud Foto’s kijken denk ik. Dat doet dit immers ook.

Maar als antwoord op je vraag, ik denk niet dat het kan. Heb er wel eens naar gekeken voor een familie lid en toen ook niets gevonden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik zou ook proberen om binnen het Apple ecosysteem te blijven. Het is een Apple format, dat gaat dan mis als je buiten dit systeem terecht komt.