Toon posts:

Slim weren van vogels op je dak met een magnetisch veld

Pagina: 1
Acties:

• PHPEL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-05 19:43
In de USA is een bedrijf dat vogelpoep (Flock) op een effectieve manier weet te voorkomen. Het bedrijf heer FlockOff en op youtube staat een filmpje waar ze demonstreren dat het echt werkt. YouTube: Flock Off electromagnetic bird repellent

Ze creëren een magnetisch veld met een RVS draad op geïsoleerde pinnen. Diervriendelijk, de vogel kan/wil niet landen op het gebouw omdat zijn navigatiesysteem wordt verstoord. Het systeem is enorm kostbaar terwijl het in beginsel heel simpel lijkt. Een kastje met een stekker en een draad met pinnen. Ik wil het graag nabouwen en heb het octrooi gevonden waar precies wordt beschreven hoe het werkt.

Het is een pulsgenerator die een elektrisch signaal geeft aan een draad (frequentie van 100 tot 150 Hz, spanning 1.000V-6.000V en een stroomsterkte van 0,001 x 1CT3 tot 0,01 x 1CT3 ampère (sawtooth waveform). De draad wordt rondom het dak om geïsoleerde pinnen gedraaid, allemaal 1x rechtsom en naar de volgende. De afstand tussen de pinnen is 2 tot 3 meter. Zie hier een filmpje over de installatie: YouTube: Flock Off Electromagnetic Bird Repellent - Installation

Ik heb geen verstand van electronica, maar dit kan nooit heel moeilijk zijn om een DIY draadje voor te maken. Het energieverbruik zou maar 20 watt verbruiken, dus dat is niet echt een issue.

Is er iemand die hiermee wil helpen?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50
Ik vraag me af of je zomaar zo'n stoorzender mag aanmaken, straks heb je het Agentschap Telecom op de stoep staan.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Met 20 Watt een ongefilterde zaagtand op 100 tot 150Hz, gaat voor een flink aantal onwenselijke neven effecten zorgen. Vooral dat je van alles verstoord want je hebt een flinke breedbandige stoorzender gebouwd. Of vogeltjes dat wel of niet leuk vinden, geen idee, klinkt mij als broodje aap. Vogels gaan namelijk doodleuk op van die hoogspanning powerlines zitten (50Hz in Eu, 60Hz in USA) waar een heel bruut magnetisch veld omheen hangt, of op antennes van FM zenders (85,5 tot 108MHz), of op die van DAB zenders (174 tot 230MHz). Allen magnetische velden met vermogens van meer dan >100x dan jouw 20 Watt.

Ik zou hier niet aan beginnen. Om meerdere redenen niet.

Alles kan stuk.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:29
remco_k schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:24:
Vogels gaan namelijk doodleuk op van die hoogspanning powerlines zitten (50Hz in Eu, 60Hz in USA) waar een heel bruut magnetisch veld omheen hangt, of op antennes van FM zenders (85,5 tot 108MHz), of op die van DAB zenders (174 tot 230MHz). Allen magnetische velden met vermogens van meer dan >100x dan jouw 20 Watt.
Goed punt, flinke kans dat je d'r zelf meer last van hebt dan de vogels.

Zo'n strip met uitstekende pinnen (’spikes') op de rand van het dak zal er eerder voor zorgen dat de vogels niet op de rand van het dak gaan zitten.

Wellicht dat een dunne draad zoals beschreven in dat systeem meer effect heeft dan het hele elektrische gedeelte wat ze beschrijven.

Of twee draden, een fase en een neutraal, wordt het een soort elektrische vliegenmepper van :)

• PHPEL
Dank voor de feedback. Het lijkt me echter geen broodje aap maar een heel specifieke oplossing die niet voor niets gedetailleerd beschermd is met een patent: https://patents.google.com/patent/WO2019222822A1/en

Onze nieuwbouw krijgt een witte aluminium cassettegevel met geïntegreerde (witte) PV panelen. Het gebouw heeft 280 strekkende meter vensterbanken (over 4 lagen) waar vogels op kunnen gaan zitten en de boel vervuilen dus ik moet iets. Overal draden spannen of pinnen plaatsen maakt onderhoud onmogelijk, dus een elektronische zou ideaal zijn.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een patent is ook een prima marketing methode zoals je aan jouw interpretatie merkt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PHPEL
Het is blijkbaar ook niet de draad die het magnetisch veld veroorzaakt, maar de pinnen waar de draad omheen gedraaid wordt. Ze noemen ze Capacitors (condensatoren) gemaakt van polypropyleen materiaal met de juiste impedantie om magnetische puls te genereren. De diameter wordt ook beschreven in het patent, [082] De isolatieplug (22) is gemaakt door injectie en het kunststof materiaal bij voorkeur uit de polyamide familie. De isolator heeft een diameter tussen 15 en 45 millimeter en heeft een met lucht gevulde binnenholte van 10 tot 40 millimeter in diameter".

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Een patent zegt niets over de werking, dat ten eerste.

Ten tweede:

Vogels trekken zich niet zoveel aan van elektrische velden.

Ook wekt het taalgebruik op de flockoff benelux site mij echt achterdocht op. Hoop superlatieven en ongefundeerde claims

[Voor 4% gewijzigd door Rmg op 29-04-2023 08:39]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05

Roozzz

Plus ultra

Maw een doorsnee plastic pin, waar een draadje langs geleid wordt.

• PHPEL
JvS schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:25:
Een patent is ook een prima marketing methode zoals je aan jouw interpretatie merkt :).
Tja... ze claimen dat ze het systeem al op >10.000 structuren geïnstalleerd hebben. Er is ook een importeur voor de Benelux, een bedrijf dat al 35 jaar actief is op de Nederlandse markt naam heeft gemaakt op het gebied van vogelwering.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:29:
Het is blijkbaar ook niet de draad die het magnetisch veld veroorzaakt, maar de pinnen waar de draad omheen gedraaid wordt. Ze noemen ze Capacitors (condensatoren) gemaakt van polypropyleen materiaal met de juiste impedantie om magnetische puls te genereren. De diameter wordt ook beschreven in het patent, [082] De isolatieplug (22) is gemaakt door injectie en het kunststof materiaal bij voorkeur uit de polyamide familie. De isolator heeft een diameter tussen 15 en 45 millimeter en heeft een met lucht gevulde binnenholte van 10 tot 40 millimeter in diameter".
Tijdens het lezen dacht ik even in het topic: "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" te zitten 8)
Maar serieus: wanneer het echt zo simpel was (zonder de al beschreven neveneffecten) dan werd dit al lang en breed toegepast. Magnetische velden bestaan al een tijdje namelijk. Je mag er in geloven natuurlijk, en waarschijnlijk wordt door de toegevoegde magnetische flux de downloadsnelheid van je PC ook een stukje hoger :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• PHPEL
Rmg schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:32:
Een patent zegt niets over de werking, dat ten eerste.

Ten tweede:

Vogels trekken zich niet zoveel aan van elektrische velden
Deze video laat toch niet veel aan het toeval over..

[Voor 10% gewijzigd door PHPEL op 29-04-2023 08:40]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 15:43
[..]gemaakt van polypropyleen materiaal met de juiste impedantie [..]
Je weet dat PolyPropyleen in de volksmond.. gewoon plastic heet he?
Wat je hier omschrijft is niets anders dan een plastic pinnetje met een koperen kabel eromheen.
Dat plastic gaat niet zorgen voor het magnetisch veld.. de draadwinding eromheen (en de doorvoer van electronen door dat draadje) zorgt hier voor. Dat is opzich basis natuurkunde.

Dat gezegd hebbende zou ik hier niet aan beginnen.. en als je toch eigenwijs bent, dat mag, dan eerst kleinschalig op je schuur ofzo. Dan zie je zelf dat dit niets gaat doen.

Overigens als je echt een sterk magnetisch veld wilt moet je in de plastic staanders een metalen pin verwerken. Dat versterkt het magnetische veld.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 16:08
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:37:
[...]

Tja... ze claimen dat ze het systeem al op >10.000 structuren geïnstalleerd hebben. Er is ook een importeur voor de Benelux, een bedrijf dat al 35 jaar actief is op de Nederlandse markt naam heeft gemaakt op het gebied van vogelwering.
Er zijn ook tienduizenden waterontharders verkocht die bewezen niet werken.... Maar goed, je ziet wat je wilt zien en je gelooft wat je wilt geloven.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Tjah, je ziet eigenlijk niets van het systeem zelf..

En dan maakt de site nog een hele hoop claims die niet hier worden laten zien, onderhoudsvrij, duurzaam, energieverbruik enz enz enz
[...]

En ik heb nergens een onafhankelijke review gevonden.... Geen site van iemand die zn installatie laat zien...

• PHPEL
Rmg schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:45:
[...]

Tjah, je ziet eigenlijk niets van het systeem zelf..

En dan maakt de site nog een hele hoop claims die niet hier worden laten zien, onderhoudsvrij, duurzaam, energieverbruik enz enz enz

[...]

En ik heb nergens een onafhankelijke review gevonden.... Geen site van iemand die zn installatie laat zien...
Ik heb een waterontharder die CO2 injecteert, komt uit Frankrijk en wordt hier ook niet verkocht. Werkt fantastisch en de smaak van het water blijft hetzelfde (itt hars of zout dat het kalk uit het water haalt)
Maar je hebt helemaal gelijk over de reviews van FlockOff, heb er ook nog geen gevonden...

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:18
Hij zet het systeem uit, maar de vogels gaan er niet meteen op af. Dan is er een knip in het beeld (2:10) en de vogels gaan er wel op af. De verklaring hiervoor is (3:06) dat de condensatoren voor "some traces of magnetic field" zorgen. @PHPEL : je geeft zelf aan dat je niet veel elektronica-ervaring hebt (en dat is niet erg). Ik heb dat echter wel en ik kan je zeggen: in deze context is de verklaring dat condensatoren voor een restveld zorgen echt onzin.

Ik zeg niet dat dit systeem niet kan werken (alhoewel ik ernstige twijfels hierbij heb), maar deze video bewijst echt niets.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@PHPEL
https://solucalc.com/nl/co2-waterontharder/

Maar je mag je ervaringen ook hier delen?

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• PHPEL
OscarK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:57:
[...]

Hij zet het systeem uit, maar de vogels gaan er niet meteen op af. Dan is er een knip in het beeld (2:10) en de vogels gaan er wel op af. De verklaring hiervoor is (3:06) dat de condensatoren voor "some traces of magnetic field" zorgen. @PHPEL : je geeft zelf aan dat je niet veel elektronica-ervaring hebt (en dat is niet erg). Ik heb dat echter wel en ik kan je zeggen: in deze context is de verklaring dat condensatoren voor een restveld zorgen echt onzin.

Ik zeg niet dat dit systeem niet kan werken (alhoewel ik ernstige twijfels hierbij heb), maar deze video bewijst echt niets.
Ik ben blijkbaar makkelijk(er) te overtuigen, maar heb er nog geen 5k (zonder installatie) voor uitgegeven...

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Lijkt wel of je de verkoper bent van het systeem. Meerdere personen raden het af maar je blijft het met hand en tand verdedigen :+

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Er zijn zo veel redenen om dit niet te doen.
De werking van dit systeem is echt gigantisch twijfelachtig. Zelfs áls het iets zou doen, werkt het niet zoals dit bedrijf beweert.

Maar het belangrijkste is nog wel, een installatie als deze is illegaal om op je dak te plaatsen.
6kV mag je niet zomaar open en bloot aansluiten.
De frequenties die je hier mee genereert voldoen ook niet aan de normen voor EMC, zoals hierboven ook al aangegeven.

Ik denk dat dat al voldoende reden zou moeten zijn om het niet te doen... Over de werking van het systeem zou je dan voor de grap nog door kunnen discussiëren, maar zoals je zelf al zegt heb je weinig verstand van elektra.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• PHPEL
dragonhaertt schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:14:
Er zijn zo veel redenen om dit niet te doen.
De werking van dit systeem is echt gigantisch twijfelachtig. Zelfs áls het iets zou doen, werkt het niet zoals dit bedrijf beweert.

Maar het belangrijkste is nog wel, een installatie als deze is illegaal om op je dak te plaatsen.
6kV mag je niet zomaar open en bloot aansluiten.
De frequenties die je hier mee genereert voldoen ook niet aan de normen voor EMC, zoals hierboven ook al aangegeven.

Ik denk dat dat al voldoende reden zou moeten zijn om het niet te doen... Over de werking van het systeem zou je dan voor de grap nog door kunnen discussiëren, maar zoals je zelf al zegt heb je weinig verstand van elektra.
Dan zit er niets anders op dan het systeem aan te schaffen, dan merken we vanzelf wel of het werkt of niet. Kijken of ik hier een garantie over af kan spreken. Had verwacht dat een DIY oplossing mensen wel zou aanspreken.

• PHPEL
Boinkie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:10:
Lijkt wel of je de verkoper bent van het systeem. Meerdere personen raden het af maar je blijft het met hand en tand verdedigen :+
Ik wilde de bouw van een DIY systeem initiëren. Als ik het eenmaal gekocht heb en het werkt dan heeft dat geen zin meer want dan is het geld al uitgegeven..

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05

Roozzz

Plus ultra

Dát is jouw conclusie van bovenstaande? :D

Persoonlijk zou ik het geld lekker in mijn zak houden. Er zijn nogal wat redenen aangedragen waarom je dit niet zou moeten aanschaffen. En precies nul waarom wel.

Maar goed, veel succes en koppel vooral je bevindingen terug!

• PHPEL
Roozzz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:25:
Dát is jouw conclusie van bovenstaande? :D

Persoonlijk zou ik het geld lekker in mijn zak houden. Er zijn nogal wat redenen aangedragen waarom je dit niet zou moeten aanschaffen. En precies nul waarom wel.

Maar goed, veel succes en koppel vooral je bevindingen terug!
Gesteld dat je hiermee vogels van je gebouw kan weren, dan is dat toch dé reden.
Ik heb hiervan in ieder geval geleerd dat ik een garantie moet afspreken voor de werking ervan. Of een no cure no pay deal moet maken.

Iedereen bedankt voor de feedback.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:33:
[...]

Gesteld dat je hiermee vogels van je gebouw kan weren, dan is dat toch dé reden.
Ik heb hiervan in ieder geval geleerd dat ik een garantie moet afspreken voor de werking ervan. Of een no cure no pay deal moet maken.

je leest voor het gemak maar over het stukje heen dat het illegaal is?

• PHPEL
mschol schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:36:
[...]

je leest voor het gemak maar over het stukje heen dat het illegaal is?
Ik zal met de leverancier bespreken of het toegestaan is.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:18:
[...]

Dan zit er niets anders op dan het systeem aan te schaffen, dan merken we vanzelf wel of het werkt of niet. Kijken of ik hier een garantie over af kan spreken. Had verwacht dat een DIY oplossing mensen wel zou aanspreken.
Je had je speciaal geregistreerd in de verwachting dat hier wel even zo'n vogelverschrikkersysteem voor je geengineerd zou worden? :D

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Yaksa
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:37:
[...]Ik zal met de leverancier bespreken of het toegestaan is.
Ik zou ook even aan de VvE vragen of ze het goed vinden dat je voortaan de ontvangst van Qmusic, SkyRadio, Radio 538 en Radio Veronica voorgoed gaat verstoren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

PHPEL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:47:
...
Het is een pulsgenerator die een elektrisch signaal geeft aan een draad (frequentie van 100 tot 150 Hz, spanning 1.000V-6.000V en een stroomsterkte van 0,001 x 1CT3 tot 0,01 x 1CT3 ampère (sawtooth waveform). De draad wordt rondom het dak om geïsoleerde pinnen gedraaid, allemaal 1x rechtsom en naar de volgende. ...
Mag ik alvast een verband duiden met de plotseling opkomende hoeveelheid topics over brom- en toetgeluiden in huis en in de omgeving?

Laagfrequente zender met raamantenne op het dak - recept voor allerlei verder weg gelegen resonanties in elk draadje en metalen voorwerp.

Specs

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:59
Ja, een filmpje van een kerel met een bus op een parkeerplaats, geeft zo veel vertrouwen! Niet op de duizenden daken waar het zogenaamd al in werking zou zijn, nee, meneer moet het op een parkeerplaats demonstreren.

Dat filmpje zorgt alleen maar voor meer vragen.

En slechte invloeden op mensen en andere dieren (en apparaten) in je omgeving interesseert je helemaal niets he? Fijne buur.

[Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 29-04-2023 10:28]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 15:43
@PHPEL Bedenk me nu ook ineens, hoe gaat deze elektronica om met bliksem? Kan me voorstellen dat zo'n ringleiding rond je huis leggen hier best wel eens als een bliksemafleiding kan optreden.

Brandgevaar is dus ook iets om rekening mee te houden

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:48:
[...]

Ik zou ook even aan de VvE vragen of ze het goed vinden dat je voortaan de ontvangst van Qmusic, SkyRadio, Radio 538 en Radio Veronica voorgoed gaat verstoren.
Mwaah, grote kans dat ze, als het gaat om alleen de stations, het wel prima vinden :+

Maar ik vind het knap van TS dat hij zo blijft volharden ondanks dat er inmiddels legio redenen zijn het niet te doen en slechts vage claims in het voordeel van het systeem.

Zoals de Amerikanen zeggen, misschien wil TS ook nog wel een brug kopen.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:06
"Diervriendelijk" ... Het navigatiesysteem van de vogels wordt verstoord, waardoor ze niet willen landen.

Zouden wij het ook mensvriendelijk noemen als onze evenwichtsorganen worden verstoord door een bepaalde installatie (van de buurman) ?
Of de TomTom wordt verstoord, zodat we niet meer weten waar we heen moeten?

Of is dit meer iets in de geest van... Ik gooi een dikke stinkbom in mn tuin, dan gaan de buren tenminste niet buiten zitten met hun rotmuziek?

:P

[Voor 20% gewijzigd door GeeEs op 29-04-2023 11:06]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Het is van de makers zelf, dus dit is allesbehalve een betrouwbare test.

En eerlijk gezegd vind ik het ook niet bepaald indrukwekkend. Ja, het lijkt wat te doen, maar op hele kleine schaal. 30 cm er vanaf lijken ze al nergens meer last van te hebben, dus hoeveel gaat dit nou echt uithalen? Of wil je elke centimeter van je dak volleggen met dit?

The devil is in the details.

• Yaksa
Is het niet veel goedkoper om een kat aan te schaffen en deze op het dak te laten rondlopen?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Of 1x in het jaar ff schoonmaken.

Met onthard co2 water >:)

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Ricardo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:10
In ons oude huis met 20m aluminium dakrand en volledig spierwitte gespoten gevels hadden we alleen last van groen aanslag na een aantal jaar. De vele vogels zaten lekker in de struiken in de tuin en de bomen in de straat en voelde er weinig voor om op de dakrand te zitten en over de gevels te poepen.

Het huidige huis ook stuk platdak maar dan met een bakstenen muur. Ook hier boeit het de vogels weinig, en dus ook geen poep op de gevels of er onder.

Ik denk dat je je druk maakt om niks ;) of je moet ergens midden op de dam gaan wonen…

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:47
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:18:
Het gebouw heeft 280 strekkende meter vensterbanken (over 4 lagen) waar vogels op kunnen gaan zitten en de boel vervuilen dus ik moet iets. Overal draden spannen of pinnen plaatsen maakt onderhoud onmogelijk, dus een elektronische zou ideaal zijn.
Euhm... Je wilt geen draden of pinnen plaatsen omdat onderhoud onmogelijk wordt, maar je gaat wel voor een systeem waarin je draden moet spannen en pinnen moet plaatsen? :?

Daarnaast zeg je kunnen gaan zitten, dus je weet nog niet zeker dat dat het geval is? Want vogels moeten er eerst in de buurt willen komen en dan geen andere plek hebben waar ze liever gaan zitten; zoals bomen.

Wat wel schijnt te helpen is een laser.

let the past be the past.

• PHPEL
SPee schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:29:
[...]

Euhm... Je wilt geen draden of pinnen plaatsen omdat onderhoud onmogelijk wordt, maar je gaat wel voor een systeem waarin je draden moet spannen en pinnen moet plaatsen? :?

Daarnaast zeg je kunnen gaan zitten, dus je weet nog niet zeker dat dat het geval is? Want vogels moeten er eerst in de buurt willen komen en dan geen andere plek hebben waar ze liever gaan zitten; zoals bomen.

Wat wel schijnt te helpen is een laser.
Zoals ik het zie is dat je met één draad op de dakrand (dus bovenaan de gevel) kunt volstaan in plaats van op iedere verdieping rondom op alle vensterbanken pinnen of draden (twee verschillende manieren om vogels te weren) te plaatsen. De vogels (kraaien en duiven) bouwen op dit moment hele nesten in/tegen de gevel, dus ik verwacht dat ze dat ook doen als de gevel af is.

[Voor 7% gewijzigd door PHPEL op 29-04-2023 12:41]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:11
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:37:
[...]

Ik zal met de leverancier bespreken of het toegestaan is.
Ja, want dat lijkt me hier een betrouwbare bron...

Je wil aan de slag met 6000V, je wilt een stoorzender bouwen...

Dit is echt zo'n slecht idee

[Voor 17% gewijzigd door 42erik op 29-04-2023 14:50]

• WEBGAMING
Op een aluminium (geleidende) ondergrond. 8)7

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik hoop echt zo dat @PHPEL niet stiekem mijn buurman is :+

Acties:
  • +16Henk 'm!

• dragonhaertt
Toch bijzonder hoe makkelijk het is om iemand voor de gek te houden, en hoe moeilijk het is om iemand te overtuigen dat hij voor de gek wordt gehouden.

Als je als bedrijf een spoel(inductor) maakt en het daarna condensator (capacitor) noemt, dan belooft dat al niet zo veel goeds.

Geef vooral je geld aan deze mensen, ze zullen vast een waterdicht contract met je afsluiten waarbij je moet bewijzen dat het niet een heel klein beetje werkt.

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt |:(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AUijtdehaag schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:55:
Of 1x in het jaar ff schoonmaken.
[Afbeelding][Afbeelding]

Met onthard co2 water >:)
Ik doe dat schoonmaken van de panelen altijd als (hard) regent.... Hoef ik die gele slang niet door de oogjes van de Unger te halen >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:45
De wetenschappelijke artikelen op de Nederlandse site van dat bedrijf zijn ook wel interessant. Het eerste artikel ziet er nog best aardig uit en zegt dat de aanpak mogelijk effectief is, met een verwijzing naar niet-gepubliceerde data.

Het tweede artikel is pas echt interessant. Het heeft geen titel, geen auteur en geen bronvermeldingen. Het lijkt op een marketingpraatje geprint op het briefpapier van een onderwijsinstelling. De enige daadwerkelijke inhoud is een (1) tabelletje met meetresultaten van het onderzoek, waaruit zogenaamd blijkt dat de aanpak effectief is.

Dat is niet hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, en het zou me verbazen als er een wetenschapper bij is komen kijken.

Edit:
Het lijkt er trouwens op dat de Nederlandse reseller er daadwerkelijk in gelooft. Het moederbedrijf Mega-Des Plaagdierbeheersing lijkt een bedrijf te zijn dat al een hele tijd bestaat. Hopelijk komen ze er niet te laat achter dat ze zelf in de val zijn gelokt :)

[Voor 16% gewijzigd door theblindman op 29-04-2023 18:29]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05 22:30

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Heb je al naar andere opties gekeken?
Of offerte bij diverse bedrijven aangevraagd?
Kan mij niet voorstellen dat dit de enige oplossing is.
Bij in flat hebben bewoners netten voor ramen gelegd. (Niet slim eigenlijk . Want daarin raken vogels verschrikt)
En de VvE heeft aan de dakranden pinnen aangebracht.

Zo'n systeem wat jij wil hebben, dat moet misschien onderhouden worden.
En ik vroeg mij, van welke vogelsoorten heb jij last?
Meeste bewoners zetten vogelverschrikkers in ivm agressieve meeuwen.

Trein?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is ook een importeur voor de Benelux, een bedrijf dat al 35 jaar actief is …
Ik ben benieuwd welk bedrijf dat dan is. FlockOff zelf niet, die is pas sinds november 2022 ingeschreven bij de KvK. Aldus GraydonGo.

Verder is Mega-Des, waarnaar verwezen wordt in 1991 begonnen. Dat betekent dat ze "nog maar" 32 jaar actief zijn, dus geen 35 jaar.

• PHPEL
MedionAkoya schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:27:
Heb je al naar andere opties gekeken?
Of offerte bij diverse bedrijven aangevraagd?
Kan mij niet voorstellen dat dit de enige oplossing is.
Bij in flat hebben bewoners netten voor ramen gelegd. (Niet slim eigenlijk . Want daarin raken vogels verschrikt)
En de VvE heeft aan de dakranden pinnen aangebracht.

Zo'n systeem wat jij wil hebben, dat moet misschien onderhouden worden.
En ik vroeg mij, van welke vogelsoorten heb jij last?
Meeste bewoners zetten vogelverschrikkers in ivm agressieve meeuwen.
Wij hebben last van kraaien, die slopen echt alles. Daarnaast ook nog een tiental duiven, die blijven wel in de bomen. De kraaien kan je effectief verjagen met een groene laser, maar die mag je niet op het dak installeren. Op weilanden (vlak boven de grond) mag het wel.

• PHPEL
sypie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:58:
[...]

Ik ben benieuwd welk bedrijf dat dan is. FlockOff zelf niet, die is pas sinds november 2022 ingeschreven bij de KvK. Aldus GraydonGo.

Verder is Mega-Des, waarnaar verwezen wordt in 1991 begonnen. Dat betekent dat ze "nog maar" 32 jaar actief zijn, dus geen 35 jaar.
Mega-Des in Lelystad inderdaad.

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Yaksa schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:38:
[...]

Tijdens het lezen dacht ik even in het topic: "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" te zitten 8)
Maar serieus: wanneer het echt zo simpel was (zonder de al beschreven neveneffecten) dan werd dit al lang en breed toegepast. Magnetische velden bestaan al een tijdje namelijk. Je mag er in geloven natuurlijk, en waarschijnlijk wordt door de toegevoegde magnetische flux de downloadsnelheid van je PC ook een stukje hoger :+
Uiteraard een fikse snelheidsverhoging, maar vergeet niet: natuurlijk wordt je water ook onthardt op deze manier.
Ik zie echt alleen maar voordelen.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05 22:30

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Wat hebben je buren als huis, ook nieuwbouw met PV panelen?
Hebben zij net als jij last van vogels en wat hebben ze al gedaan en wat zijn zij van plan?

Ik weet niet of zo'n systeem met een magnetisch veld werkt. Omdat ik daarover op internet kan vinden (en mogelijk komt het doordat het om hoge investeringskosten vraagt)) . Maar ik ben benieuwd naar het verdere verhaal.

[Voor 42% gewijzigd door MedionAkoya op 29-04-2023 21:31]

Trein?

• Yaksa
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:03:
[...]Wij hebben last van kraaien, die slopen echt alles. De kraaien kan je effectief verjagen met een groene laser, maar die mag je niet op het dak installeren. Op weilanden (vlak boven de grond) mag het wel.
Luidspreker ophangen, gekoppeld aan een MP3 speler die overdag (willekeurig om de paar minuten) keihard het geluid van een gewonde kraai in nood afspeelt. Is waar ik woon getest om te voorkomen dat kraaien op een bepaalde plek bleven nestelen en het bleek te werken.

• PHPEL
MedionAkoya schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:16:
Wat hebben je buren als huis, ook nieuwbouw met PV panelen?
Hebben zij net als jij last van vogels en wat hebben ze al gedaan en wat zijn zij van plan?

Ik weet niet of zo'n systeem met een magnetisch veld werkt. Omdat ik daarover op internet kan vinden (en mogelijk komt het doordat het om hoge investeringskosten vraagt)) . Maar ik ben benieuwd naar het verdere verhaal.
Buren hebben een boerderette uit de jaren '90, zij ervaren de kraaien ook als een plaag en leven er al erg lang mee. Ze hebben op diverse plaatsen pinnen geplakt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
PHPEL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:33:
[...]

Naast de al genoemde redenen dat dit waarschijnlijk niet werkt, heb ik nog wel eentje.

Op vliegvelden zijn vogels een ENORM probleem. Op Schiphol rijden speciale wagens rond die vogels wegjagen, omdat het erg gevaarlijk is bij opstijgende vliegtuigen. De vogels worden opgezogen door de straalmotor en die kan daardooor defect raken. Vliegvelden doen enorm hun best om de overlast van vogels te verminderen. Als ze simpel zo'm systeempje kunnen aanleggen, waarom dan nog al die moeite doen met wagens, speakers, etc? Als het echt zo goed werkt zoals op het filmpje, dan zou er een gigantische vraag naar zijn voor vliegvelden en andere plekken waar vogels een risico vormen voor de veiligheid. Dus het feit dat geen enkel vliegveld zo'n systeem heeft, zegt wat mij betreft genoeg: het werkt dus gewoon niet.

• dragonhaertt
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:50:
[...]

Naast de al genoemde redenen dat dit waarschijnlijk niet werkt, heb ik nog wel eentje.

Op vliegvelden zijn vogels een ENORM probleem. Op Schiphol rijden speciale wagens rond die vogels wegjagen, omdat het erg gevaarlijk is bij opstijgende vliegtuigen. De vogels worden opgezogen door de straalmotor en die kan daardooor defect raken. Vliegvelden doen enorm hun best om de overlast van vogels te verminderen. Als ze simpel zo'm systeempje kunnen aanleggen, waarom dan nog al die moeite doen met wagens, speakers, etc? Als het echt zo goed werkt zoals op het filmpje, dan zou er een gigantische vraag naar zijn voor vliegvelden en andere plekken waar vogels een risico vormen voor de veiligheid. Dus het feit dat geen enkel vliegveld zo'n systeem heeft, zegt wat mij betreft genoeg: het werkt dus gewoon niet.
Ja maar daar kan het niet want omdat de straling enzo niet goed voor de vliegtuigen en alle grote benzinemaatachappijen willen niet dat je dit geheim ontdekt!
B)

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:05
Bespaar de kosten aan niet effectief systeem en besteed het een aan schoonmaker die eens per maand langs komt.

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 17:37
Ik verbaas me ook over die 6000V / 20W. Voor het maken van een sterk magneetveld is namelijk een flinke stroom nodig, niet perse een hoge spanning. Hier klopt natuurkundig niets van.

offtopic:
Was het al duidelijk dat een hobby project (de oorspronkelijke vraag van TS) met dit soort hoge spanningen een tamelijk slecht idee is?

[Voor 16% gewijzigd door lvdgraaff op 29-04-2023 23:40]

• 6R15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 17:09
Op de video die niet echt heel overtuigend is testen ze het op zeemeeuwen, maar Ts heeft een probleem met kraaien en duiven. Nu kan ik je gelijk vertellen dat kaaien nogal slimme vogels zijn die zich niet makkelijk laten verjagen. Grote kans dat als het systeem werkt (wat het niet doet) dat de kraaien vraak nemen door de hele boel onder te kakken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:57
Ik gok zomaar dat je met dit systeem een bezoekje van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (aka voorheen het Agentschap Telecom, en daarvoor de Radio Controle Dienst) kan verwachten waarin ze je op gaan leggen dat je dit systeem uit moet gaan zetten, aangezien je storing gaat veroorzaken op een hoop gelicentieerde radiofrequenties 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 14:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

dragonhaertt schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:16:
Toch bijzonder hoe makkelijk het is om iemand voor de gek te houden, en hoe moeilijk het is om iemand te overtuigen dat hij voor de gek wordt gehouden.

Als je als bedrijf een spoel(inductor) maakt en het daarna condensator (capacitor) noemt, dan belooft dat al niet zo veel goeds.

Geef vooral je geld aan deze mensen, ze zullen vast een waterdicht contract met je afsluiten waarbij je moet bewijzen dat het niet een heel klein beetje werkt.

Brandolini's law, ook wel het bullshit asymmetry principle genoemd...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:28
dragonhaertt schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:16:

offtopic:
Zie ook https://www.rtl.nl/progra...f6-436b-8f99-0b95ee248cc8
Arme vent is 5 ton kwijt aan scammers die hem 2,5 miljoen voorhouden..
Hij is al 9 jaar (!) aan het betalen.
TS lijkt hetzelfde probleem te hebben.

Op de site van Mega-Des zie ik meer opties, de meeste zien er al beter uit dan het Flock-off systeem...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 21:23

Part

Helemaal niets.....

Als dit al werkt dan werkt het niet met een magnetisch veld zoals ze beweren.Voor een magnetisch veld heb je namelijk niet een hoge spanning nodig maar juist een hoge stroomsterkte.Je zou dan de draad in een lus moeten leggen en daar een grote stroom puls door laten lopen.
Wat ze hier doen is een elektrisch veld creëren met een hoge spanning en zeer lage stroomsterkte.
6000 volt klinkt erg gevaarlijk maar als dat gaat over een stroom van 1/10 milliampère dan kun je dat niet eens voelen.Ook hebben ze het hier over een frequentie van 100 tot 150Hz. Daar ga je onmogelijk een radio signaal mee storen.
Ik kan mij voorstellen dat vogels best gevoelig zijn voor een elektrisch veld. Echter zal het maar op een hele korte afstand werken.Voor de pallet uit het filmpje hoeft het maar effectief te zijn over een afstand van 30 tot 40 cm. De draad zit namelijk rond de pallet en hoeft maar over een afstand van een halve pallet effectief te zijn.
Als je hiermee wil experimenteren dan zou je een schrikdraadapparaat tegen huisdieren kunnen kopen en kijken of dat werkt.
Zelf bouwen kan ook maar dan is het wel van belang dat je de maximale stroomsterkte beperkt tot een veilige waarde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Part schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:01:
Ook hebben ze het hier over een frequentie van 100 tot 150Hz. Daar ga je onmogelijk een radio signaal mee storen.
Uit de TS:
frequentie van 100 tot 150 Hz, spanning 1.000V-6.000V en een stroomsterkte van 0,001 x 1CT3 tot 0,01 x 1CT3 ampère (sawtooth waveform).
Als daar sinus waveform had gestaan, had je grote kans gehad dat je gelijk zou hebben. Maar er staat zaagtand. En een zaagtand (of elke vorm met een scherpe hoek) bevat honderden, zo niet duizenden extra kleine sinusjes op hogere (even en oneven harmonische) frequenties om deze vorm te beschrijven en die kunnen vrij makkelijk in een vergunningsplichtig frequentiebereik vallen. :)
Het aantal harmonische frequenties loopt "oneindig" door met maar beperkte demping. Voorbeeld van 220Hz hier: Wikipedia: Sawtooth wave

Of anders beschreven: in een vorm met een scherpe hoek zit een onwaarschijnlijk grote hoeveelheid energie op veel hogere frequenties dan die 150Hz.
Dat is ook de reden dat je met een blok- of zaagtandgolf redelijk makkelijk je tweeters in je set speakers kunt slopen.

[Voor 24% gewijzigd door remco_k op 08-05-2023 23:21]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 21:23

Part

Helemaal niets.....

remco_k schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:08:
[...]

Uit de TS:

[...]

Als daar sinus waveform had gestaan, had je grote kans gehad dat je gelijk zou hebben. Maar er staat zaagtand. En een zaagtand (of elke vorm met een scherpe hoek) bevat honderden, zo niet duizenden extra kleine sinusjes op hogere (even en oneven harmonische) frequenties om deze vorm te beschrijven en die kunnen vrij makkelijk in een vergunningsplichtig frequentiebereik vallen. :)
Het aantal harmonische frequenties loopt "oneindig" door met maar beperkte demping. Voorbeeld van 220Hz hier: Wikipedia: Sawtooth wave

Of anders beschreven: in een vorm met een scherpe hoek zit een onwaarschijnlijk grote hoeveelheid energie op veel hogere frequenties dan die 150Hz.
Dat is ook de reden dat je met een blok- of zaagtandgolf redelijk makkelijk je tweeters in je set speakers kunt slopen.
Gaat nog wel meevallen.
De stroomsterkte is namelijk enorm beperkt en de draad heeft ook een capaciteit met de omgeving. Dus filterwerking

Daarbij zal de 6000 volt opgewekt worden met een trafo dus ook daar komt niet echt een nette zaagtand uit.

Ik denk dat ze hier gewoon wat willekeurige voor hun goed klinkende termen hebben opgesomd maar dat er in de praktijk een heel ander signaal uit komt.

En om met een 150hz zaagtand te gaan storen op radio frequenties dan heb je het over een harmonische van de 1000e orde of nog veel meer. Dan moet je echt wel heel goed je best doen om daar wat energie in te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:57
Part schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 00:07:
[...]
En om met een 150hz zaagtand te gaan storen op radio frequenties dan heb je het over een harmonische van de 1000e orde of nog veel meer. Dan moet je echt wel heel goed je best doen om daar wat energie in te krijgen.
Ik heb dit soort systemen wel vaker rare interferentie zien veroorzaken, voornamelijk met grote hoeveelheden draad die gebruiikt worden als een soort antenne en hoge voltages met semi-zaagtand signalen. Niet in Nederland in dit geval, en ook niet niet signalen in de megahertzen. De interferentie was dan op systemen die gebruikt worden door geologische instituten gebaseerd op ULF, VLF en radiozenders in de lange golf. Niet super populaire systemen onder het normale volk, maar wel waar de hoogste prioriteit op zit vanuit de radio authoriteiten.

Vandaar vermoed ik dat er wel een bezoekje komt van de RDI als je dit systeem implementeert :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59

Stoney3K

Flatsehats!

Vergeet even niet dat je in Amerika voor letterlijk álles een patent aan mag vragen, je hoeft nergens te bewijzen dat het werkt, alleen dat het idee nog nooit eerder is gepatenteerd.

"Patent Pending" betekent al helemaal niets, behalve dat er een patent is aangevraagd, niet dat het ook werkelijk is toegekend.

Daarnaast, met zo'n opstelling heb je veel eerder het risico dat je jezelf er een opdonder mee geeft (6kV kriebelt wel een beetje, ook bij lage stromen) dan dat je er vogels op afstand mee houdt, want dat elektrische veld heeft maar een heel erg beperkte reikwijdte.

[Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 21-05-2023 14:30]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
Zo werkt het gewoon overal.

Een patent is een idee, wat je beschermt. Een patent zegt helemaal niets over of het werkt of niet.

Patent pending betekent ook zeker wel iets. Als iemand het na maakt, laat het zien dat jij de eerste was. Je patent is er nog niet door, maar is al wel aangevraagd. Iemand kan het niet zonder risico namaken. Ook gewoon een vorm van bescherming natuurlijk.

Als je niet weet waar je het over hebt... Zeg dan gewoon niets.

[Voor 65% gewijzigd door WEBGAMING op 21-05-2023 14:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002

de Peer

under peer review

WEBGAMING schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:36:

Een patent is een idee, wat je beschermt. Een patent zegt helemaal niets over of het werkt of niet.

Patent pending betekent ook zeker wel iets. Als iemand het na maakt, laat het zien dat jij de eerste was. Je patent is er nog niet door, maar is al wel aangevraagd. Iemand kan het niet zonder risico namaken. Ook gewoon een vorm van bescherming natuurlijk.

Als je niet weet waar je het over hebt... Zeg dan gewoon niets.
Ik vond het bericht van @Stoney3K meer toevoegen dan die van van jou. Het gaat om context, niet de details.

Het punt dat hij maakt is dat patent pending niets zegt over de werking van het gepatenteerde zelf. En dat het als argument dus geen waarde heeft.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
Jij vind een reacties die compleet fout is meer toevoegen?

Oké.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59

Stoney3K

Flatsehats!

WEBGAMING schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:36:

... waardoor het als reclame-uiting over de werking of kwaliteit dus helemaal niets zegt, en misschien zelfs als misleidend kan worden gezien.

"Ja maar het is gepatenteerd dus het moet wel goed zijn!", aldus Jim van Tel Sell.

Dat je de eerste bent met een idee wil nog niet zeggen dat het een goed idee is. Pseudo-wetenschap die nergens op is gebaseerd kun je ook patenteren, dan heb je er alleen helemaal niets aan (behalve goedgelovige mensen geld afhandig maken).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat is gewoon universeel, dat heeft niets met de VS te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002

de Peer

under peer review

WEBGAMING schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:57:
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat is gewoon universeel, dat heeft niets met de VS te maken.
Lekker off topic om van zoiets onbenulligs een punt te maken. Bovendien zegt hij niet dat het buiten de VS anders werkt. Hij benoemt slechts de VS

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
de Peer schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Lekker off topic om van zoiets onbenulligs een punt te maken. Bovendien zegt hij niet dat het buiten de VS anders werkt. Hij benoemt slechts de VS
Weet je wat onbenullig is? 1 zin uit de reactie van iemand halen, en dan net doen alsof dat het enige punt was.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee