Hallo Tweakers, ik wil gaan experimenteren met een VPS. Ik ben al webhosting klant bij Strato, en ze hebben daar ook servers. Nu zag ik dat ze bij de Duitse website (Strato is van origine een Duits bedrijf) het nog veel goedkoper aanbieden. Los van de internetsnelheid is alleen de virtualisatietechniek anders. Duitse gebruikt Virtuoze, en de Nederlandse KVM. Ik ga de VPS gebruiken voor lichte taken zoals webhosting, email server, backuppen en Docker containers draaien. Is er significant verschil tussen de twee virtualisatietechnieken?
Vraag
Beste antwoord (via StopmotionSimon op 29-04-2023 17:14)
Er is geen "significant" verschil en als eindklant moet je daar al helemaal niet echt over na hoeven denken.
Het grootste verschil (wat ik) zou zien is dat KVM een overcommit mogelijk maakt op de hardware-layer terwijl Virtuozzo dat "eigenlijk niet" kent. Maar ook hier geldt: you get what you pay for.
Wil je eenduidig antwoord: mail Strato met jouw vraag?
Het grootste verschil (wat ik) zou zien is dat KVM een overcommit mogelijk maakt op de hardware-layer terwijl Virtuozzo dat "eigenlijk niet" kent. Maar ook hier geldt: you get what you pay for.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alle reacties
Er is geen "significant" verschil en als eindklant moet je daar al helemaal niet echt over na hoeven denken.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@MAX3400 Heel erg bedankt voor je antwoord! Helaas is de Strato klantenservice (in Nederland) echt heel slecht naar mijn mening. Ik ga de Duitse denk ik gewoon een maandje uitproberen
Hoe bevalt de Duitse klantenservice?StopmotionSimon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:43:
Helaas is de Strato klantenservice (in Nederland) echt heel slecht naar mijn mening. Ik ga de Duitse denk ik gewoon een maandje uitproberen
Strato (.nl) is prima als je zelf alle expertise hebt. De VC1-1/VC1-2 vps mini server is snel en erg goedkoop.