Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e4333pcc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
Dochter van mijn vriendin bouwt zelf een computer, we krijgen hem niet aan na moederbord, SSD, processor, RAMs e.d aangesloten te hebben op het front-bedienpaneel van de minitoren

Als moederbord de B550 AORUS ELITE AX V2 die we in een Lancool III behuizing hebben gezet. Nu is er in de doos van de Lancool III miditoren een 10pins kabel meegeleverd om de PWR knop op het bedieningspaneel aan te sluiten, andere kant op het moederbord. Nu zit er op een moederbord een 20pins socket. Als ik in de instructie van het moederbord kijk zie ik een uitleg van de volledige pin configuratie over alle 20 pins. Nu vermoed ik dat daar het probleem zit.

Iemand advies ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Gaat het systeem wel aan als je de PWR+ en PWR- headers met elkaar verbindt met een schroevendraaier?

Post ff een lijstje met de rest van de onderdelen van het systeem want alleen een moederbord en behuizing doen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e4333pcc
Sorry, had deze verkeerd gepost, het is een moederbord B550 AORUS elite v2, dus zonder de AX in type aanduiding. Zal de lijst sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik wou net zeggen. Power is altijd maar twee pins, en voor nu zal ik dat als enige aansluiten. Je moet zowel een EPS (mogelijk twee, geen tijd om de handleiding van dat mobo) als een 24-pins ATX connector aansluiten. Tenzij je GPU een -G heeft, heb je ook een videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e4333pcc
Voorlopig zijn we er al uit. Ze was vergeten een stekker op de voeding aan te sluiten (hoe banaal i.d.d. en wij moet zoeken naar ingewikkelde problemen) hij start nu op. Bedankt voor de snelle antwoorden in elk geval !!