Domeinnaam voor alleen e-mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:18
Beste Tweakers,

Momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat ik wil als resultaat is heel simpel eigenlijk;

E-mail met de naam van mijn bedrijf achter de @ geplaatst. Daarnaast wil ik graag mijn e-mail in office 365. Geen andere reden dan dat ik dat gewend ben en daar graag bij blijf.

Maar de aanbieders van hosting proberen me van alles te verkopen en ik weet echt niet meer wat ik nu moet hebben en bij welke aanbieder.

Mijn idee is om Office 365 business standard aan te schaffen en dan via be Strato alleen een domeinnaam te kopen voor 1 euro voor het eerste jaar. Maar dan ook echt alleen de domeinnaam. Maar kan dat überhaupt? Of heb ik ook een mail opslag via strato, oid nodig?

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Je hebt idd een losse domeinnaam nodig en dan een office 365 pakket..
Ik weet niet of je zelf de dns kan regelen bij strato, maar anders kan je via transip of vimexx bijvoorbeeld je domeinnaam registreren en dan de benodigde dns gegevens invullen voor je office 365 mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
J.Thermaltaker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:13:
Je hebt idd een losse domeinnaam nodig en dan een office 365 pakket..
Ik weet niet of je zelf de dns kan regelen bij strato, maar anders kan je via transip of vimexx bijvoorbeeld je domeinnaam registreren en dan de benodigde dns gegevens invullen voor je office 365 mail
Dus als ik het goed heb is die combinatie zoals ik hem beschrijf goed? Ik hoef niet ook nog een e-mail pakket bij zo’n partij aan te schaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Dat ligt eraan hoeveel mailboxen je wilt en hoeveel gebruikers je wilt op office 365..
Als je alleen info@bedrijfsnaam wilt voor je mail dan heb je geen verdere mailhosting nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als aanvulling op wat al gezegd is: zelfs met meerdere adressen nog niet eens noodzakelijkerwijs; de hosting van je mail ligt volledig binnen de Microsoft 365-omgeving, als je zou willen. Wil je meerdere dedicated mailboxen, zul je in je aantal licenties iets moeten doen (overigens kunnen dat ook strikt maillicenties zijn, zoals E1).

Bij je hoster is een domeinnaam en de mogelijkheid om je DNS-records te configureren al voldoende. Een mailpakket is niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 28-04-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:26
Waarschijnlijk is een mailpakket bij een hoster veel,voordeliger dan een Microsoft licentie per e-mail adres, als je meerdere e-mail adressen wilt. Maar je hebt niet beide nodig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je wilt absoluut geen hosting boer e-mail als je al MS365 overweegt. Niet in de minste plaats omdat die goedkope IMAP rommel qua prijs leuk lijkt, maar je hebt daar ook alle nadelen van. Denk aan, dat je waarschijnlijk zelf een spamfilter moet regelen, geen gedeelde agenda’s en mailboxen kunt gebruiken, afscherming middels mfa vrijwel nooit kan etc.

Dat kan MS365 allemaal standaard, zelfs met maar 1 business of exchange licentie erin.

Inderdaad dus alleen een domeinregistratie aanvragen, geen extra diensten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Dit was voorheen mogelijk bij Office 365 via Godaddy, maar Microsoft heeft die optie weggehaald.
nieuws: Microsoft: gepersonaliseerde e-mailadressen in 365 Personal en Family...

Het verdwijnt dus aan het einde van dit jaar.

[ Voor 66% gewijzigd door rimave op 29-04-2023 09:41 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:58
Bastiaan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:30:
Wil je meerdere dedicated mailboxen, zul je in je aantal licenties iets moeten doen
Nergens voor nodig. Je betaalt per gebruiker, niet per mailbox. Je kan zonder problemen tientallen gratis shared mailboxen aanmaken. Of gebruik maken van aliases en de optie om met aliases te kunnen versturen.
(overigens kunnen dat ook strikt maillicenties zijn, zoals E1).
Ga je nu serieus Enterprise (E) licenties aanbevelen voor een simpele thuisgebruiker?

TS kan prima uit met een Exchange Online Plan 1 voor een paar euro per maand. Als hij enkel webonly Outlook wil zou zelfs een Kiosk nog een optie zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
rimave schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:39:
Dit was voorheen mogelijk bij Office 365 via Godaddy, maar Microsoft heeft die optie weggehaald.
nieuws: Microsoft: gepersonaliseerde e-mailadressen in 365 Personal en Family...

Het verdwijnt dus aan het einde van dit jaar.
Klok en klepel…
Dit gaat om de consumentenversie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Zocht zelf ook zoiets. Een domeinnaam welke ik kon gebruiken voor mijn email.

Ben uiteindelijk terecht gekomen bij Whois. Als ik daar op jouw naam kijk zijn er genoeg opties beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hmAcSX-YScD7EYWhgfXWy9ohKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDCDAMwaPjZ7WZEUcg62evJl.png?f=fotoalbum_large

Je kan dan email-adressen aanmaken en als je de servergegevens van Whois bij je accountsettings in Outlook invult komt daar je mail binnen. B.v : hans@hansvanengel.com

Wellicht is dat de bedoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
RCBL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:
Zocht zelf ook zoiets. Een domeinnaam welke ik kon gebruiken voor mijn email.

Ben uiteindelijk terecht gekomen bij Whois. Als ik daar op jouw naam kijk zijn er genoeg opties beschikbaar.

[Afbeelding]

Je kan dan email-adressen aanmaken en als je de servergegevens van Whois bij je accountsettings in Outlook invult komt daar je mail binnen. B.v : hans@hansvanengel.com

Wellicht is dat de bedoeling?
Hengel, niet Engel ;)

Maar dat is dus Hans z'n vraag: of alleen domeinnaam genoeg is voor mail, of dat 'ie meer nodig heeft.

Met alleen een domeinnaam heb je in ieder geval geen mailbox, maar kan je met alleen domeinnaam wel mail laten forwarden?

Zelf heb ik een domeinnaam in combinatie met STRATO Hosting Mini (die hosting kost maar €6 per jaar), en dan kan het sowieso, want daar zit een mailbox bij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Haha, ook die is nog bsb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L--t1NXENrIe3PAVXbU3szr3S0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qNx3qZoAIoKn6zq29omPkyZE.png?f=fotoalbum_large

Kon trouwens na die domeinreg wel 5 email adressen aan maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:47

ep667

It doesn't hurt to help

hansvanhengel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:00:
Mijn idee is om Office 365 business standard aan te schaffen en dan via be Strato alleen een domeinnaam te kopen voor 1 euro voor het eerste jaar. Maar dan ook echt alleen de domeinnaam. Maar kan dat überhaupt? Of heb ik ook een mail opslag via strato, oid nodig?
Je kunt dit loskoppelen (en dat zou mijn voorkeur hebben) maar je moet dan wel zelf je dns instellingen regelen. Klinkt dat eng, dan kun je ook via Strato Office 365 aanschaffen. Kost iets meer, maar is wel inclusief domeinnaam en dan regelt Strato het voor je en heb je een aanspreekpunt.

https://www.strato.nl/office/office-365/

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Drardollan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:46:
[...]

Ga je nu serieus Enterprise (E) licenties aanbevelen voor een simpele thuisgebruiker?

TS kan prima uit met een Exchange Online Plan 1 voor een paar euro per maand. Als hij enkel webonly Outlook wil zou zelfs een Kiosk nog een optie zijn.
Je hebt helemaal gelijk; ik zei het één, maar bedoelde daadwerkelijk het Exchange Online Plan 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:58
Bastiaan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk; ik zei het één, maar bedoelde daadwerkelijk het Exchange Online Plan 1 :)
Je stelt me gerust ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
Mannen en vrouwen, allemaal enorm bedankt!

Het is een domeinnaam via TransIP geworden voor 50 cent en 12 euro per maand voor een Office 365 licentie. Nu de volgende uitdaging, de inrichting. DNS is in ieder geval gelukt.
Pagina: 1