Is het veilig om een beta bios te flashen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:57
Is het safe om een beta bios te flashen of is het beter te wachten op een volgende, niet beta, bios?
ik heb een Gigabyte moerderbord (B650E Aorus Master) met een AMD Ryzen 7700x en 32 Gb en draai windows 11 Pro.
Op de Gigabyte site staat sinds gisteren de F5b bios (de "b" geeft dacht ik aan dat het een beta versie is?)
Beschrijving van de aanpassingen:
1. Update AMD AGESA 1.0.0.6
2. Support DDR5 48GB/24GB high capacity DIMMs
3. Fix TPM 2.0 potential vulnerabilities
4. Optimized for Ryzen 7000 X3D series CPU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als legit en niet beta? nieuws: AMD voegt ondersteuning voor DDR5 van 24 en 48GB toe aan Ryzen 7000-p...

Alternatief is natuurlijk even in de handleiding kijken of & hoe je een vorige BIOS kan flashen in het geval F5b niet goed is of niet bevalt. Ik denk dat dat sowieso handig is om eens te bekijken hoe je een versie terug kan van iets, beta of niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Het betreft geen beta. Je verwijst naar deze bios update:
https://www.gigabyte.com/...rev-10/support#support-dl

Maar als ik bijvoorbeeld bij een ander Gigabyte moederbord kijk dan bestaat er ook een update met de letter c. Dus in jouw geval staat die b niet voor beta.
https://www.gigabyte.com/...rev-1x/support#support-dl

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:57
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb inmiddels eerst van de in gebruik zijnde bios een backup gemaakt en daarna de F5b versie geflashed. Alles lijkt na reboot OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Even los van of dit een beta bios was of niet: het hele idee van een beta is dat je nooit 100% garantie hebt dat het goed werkt, want daarom is het een beta. Het wordt nog getest, om te kijken of het goed genoeg is om een stable release te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 29-04-2023 11:57 ]

The devil is in the details.