gigabyte aorus master x570 USB-C monitor geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik heb een 3090 die 3 schermen aanstuurt. Nu wil ik mijn portable scherm (via usb-c) aansluiten maar ik krijg geen beeld. Mijn macbook werkt wel. Zowel front als back usb-c doet niks.

Ik heb een gigabyte aorus master x570 moederbord. Het portable scherm is een Intehill 4k portable scherm. (https://www.intehill.com/en-eu)

Moet ik mss nog iets aanzetten in mijn bios? Ik heb intehill gemaild maar geen reactie nog. Op internet vind ik helaas niks hierover.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 28-04-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik lees net dat amd niet standaard usb-c monitor support heeft. Wel raar is dat echt zo met dit board?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52

BCC

Als je amd geen onboard gpu heeft dan gaat dat denk ik niet werken. Als je hem verloopt naar HDMI en in je videokaart stopt, werkt het dan wel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
TweakerVincent schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:32:
Ik lees net dat amd niet standaard usb-c monitor support heeft. Wel raar is dat echt zo met dit board?
Dat bord ondersteunt geen DP Alt mode via USB-C. Het moederbord heeft geen enkele video out dus zelfs als er een G cpu in het socket is gepropt is er een dGPU nodig. Overigens is DP alt mode via USB-C op een desktop moederbord heel erg zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Uszka schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:54:
[...]

Dat bord ondersteunt geen DP Alt mode via USB-C. Het moederbord heeft geen enkele video out dus zelfs als er een G cpu in het socket is gepropt is er een dGPU nodig. Overigens is DP alt mode via USB-C op een desktop moederbord heel erg zeldzaam.
Thanks.

Dan is dus de enige manier een extra videokaart erin te proppen? Of kan dat tegenwoordig ook via een usbc dongle oid?

Edit

Dit soort oplossingen zouden moeten werken toch? Dan wel 4k 60hz zoeken, maar vb https://www.conrad.nl/nl/...bps-hdmi-dvi-2357536.html

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 28-04-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
Dat gaat niet werken want die adapter heeft geen USB-C uitgang.
Haalt die monitor de voeding ook van USB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Uszka schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:54:
Dat gaat niet werken want die adapter heeft geen USB-C uitgang.
Haalt die monitor de voeding ook van USB-C?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:54
TweakerVincent schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:05:
[...]

Thanks.

Dan is dus de enige manier een extra videokaart erin te proppen? Of kan dat tegenwoordig ook via een usbc dongle oid?

Edit

Dit soort oplossingen zouden moeten werken toch? Dan wel 4k 60hz zoeken, maar vb https://www.conrad.nl/nl/...bps-hdmi-dvi-2357536.html
Heeft je 3090 geen uitgangen meer over? De Intehill schermen zijn voor zover ik kan zien allemaal voorzien van (mini)hdmi in. Gebruik dat ipv usb c voor video input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
XelaRetak schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 06:35:
[...]

Heeft je 3090 geen uitgangen meer over? De Intehill schermen zijn voor zover ik kan zien allemaal voorzien van (mini)hdmi in. Gebruik dat ipv usb c voor video input.
Nee ik gebruik er 3 plus 1 voor vr

Ik wil nu dan ook maar gelijk 2 intehill schermen erbij zetten zodat ik 5 monitors heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
TweakerVincent schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:32:
[...]

Nee ik gebruik er 3 plus 1 voor vr

Ik wil nu dan ook maar gelijk 2 intehill schermen erbij zetten zodat ik 5 monitors heb :)
Het zijn portable monitors en die worden eigenlijk gebruikt bij laptops.

Meestal wordt zowel het videosignaal als de voeding door USB-C gestuurd door middel van powerdelivery en Alternate mode.

Dan komt nagenoeg niet voor op desktopsystemen.

Het begint net een beetje te komen, bij Intel al wat langer (als je tenminste een cpu neemt met igpu) en nu met de AMD 7000-reeks ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ondertussen werk ik nu prima met mijn 4e scherm via hdmi en mini hdmi. Gaat goed :) thanks voor meedenken.

Ik wil mss een 2e gpu erin proppen om ook nummer 2 te gebruiken. Ik heb een 3090, mijn 3090 gaat toch geen performance verlies krijgen als ik een simpele kaart erbij stop? PCI-lanes zijn denk wel ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TweakerVincent schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:38:

Ik wil mss een 2e gpu erin proppen om ook nummer 2 te gebruiken. Ik heb een 3090, mijn 3090 gaat toch geen performance verlies krijgen als ik een simpele kaart erbij stop? PCI-lanes zijn denk wel ok.
Je kunt prima meerdere kaarten naast elkaar gebruiken, zonder performance verlies, zeker als ze genoeg PCIelanes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
TERW_DAN schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Je kunt prima meerdere kaarten naast elkaar gebruiken, zonder performance verlies, zeker als ze genoeg PCIelanes hebben.
Ik heb een 5950x. Ik lees dat ik 16 + 24 lanes heb.

Ik gebruik de 3090, 2 980 pro's m2 en wat randapparatuur.

Dan kan ik toch makkelijk nog een simpel videokaartje erin prikken of zijn de lanes op? Volgens mij zijn de m2's 4 lanes per stuk. dus dan 24 + 24 vrij. Of tel ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

De lanes zijn allang in hardware toegewezen dus je kan niet zomaar gaan rekenen met "ik heb er X dus ik kan Y".
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock.net/attachments/x570-master-am4-pcie-block-diagram-jpg.326044/
Waarschijnlijk wil je die kaart in een van de onderste twee poorten doen (x1 of x16), die gaat dan via de chipset en deelt bandbreedte met de rest daaraan.

[ Voor 28% gewijzigd door DataGhost op 08-05-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DataGhost schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:21:
De lanes zijn allang toegewezen dus je kan niet zomaar gaan rekenen met "ik heb er X dus ik kan Y".
[Afbeelding]
Waarschijnlijk wil je die kaart in een van de onderste twee poorten doen (x1 of x16), die gaat dan via de chipset en deelt bandbreedte met de rest daaraan.
dank voor je plaatje maar is mij nog niet helemaal helder? Als ik het goed begrijpt wordt gpu 2 gedeeld dus maakt het niet uit of ik hem wel of niet erin prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

De bovenste twee slots zitten direct aan de CPU. Ik neem aan dat je je 3090 op x16 wilt laten werken, dan kan je het tweede slot niet gebruiken (x0). Anders moeten beide slots op x8 werken. De overige slots zitten aan de chipset en delen dus de PCIe4.0 x4 (8GB/s ongeveer) tussen chipset en CPU met tenminste een van je SSDs en je LAN, WiFi, SATA etc etc. Met een simpel kaartje wat je alleen voor 2D desktop gebruikt zal er niet veel bandbreedte nodig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 08-05-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DataGhost schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:28:
De bovenste twee slots zitten direct aan de CPU. Ik neem aan dat je je 3090 op x16 wilt laten werken, dan kan je het tweede slot niet gebruiken (x0). Anders moeten beide slots op x8 werken. De overige slots zitten aan de chipset en delen dus de PCIe4.0 x4 (8GB/s ongeveer) tussen chipset en CPU met tenminste een van je SSDs en je LAN, WiFi, SATA etc etc. Met een simpel kaartje wat je alleen voor 2D desktop gebruikt zal er niet veel bandbreedte nodig zijn.
ok top, dan gebruik ik de onderste zonder problemen. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DataGhost schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:21:
De lanes zijn allang in hardware toegewezen dus je kan niet zomaar gaan rekenen met "ik heb er X dus ik kan Y".
[Afbeelding]
toch nog even dubbelcheck.

Ik weet niet goed welke pci-express ik moet gebruiken voor de 2e gpu. Het onderste pci-express slot toch?

Dan heb ik onderste = langzame GPU.
middelste niks
bovenste (dichtbij CPU) 3090 videokaaart.

Dat gaat goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:54
TweakerVincent schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:29:
[...]

toch nog even dubbelcheck.

Ik weet niet goed welke pci-express ik moet gebruiken voor de 2e gpu. Het onderste pci-express slot toch?

Dan heb ik onderste = langzame GPU.
middelste niks
bovenste (dichtbij CPU) 3090 videokaaart.

Dat gaat goed toch?
Correct!

Het middelste slot deelt de (CPU)lanes met het bovenste slot - dus daar wil je niets in hebben omdat dat van je 3090 afgesnoept wordt.

Het onderste slot gebruikt de Chipset lanes - heeft er minder & is langzamer, maar dat is voor jou toepassing niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
XelaRetak schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Correct!

Het middelste slot deelt de (CPU)lanes met het bovenste slot - dus daar wil je niets in hebben omdat dat van je 3090 afgesnoept wordt.

Het onderste slot gebruikt de Chipset lanes - heeft er minder & is langzamer, maar dat is voor jou toepassing niet belangrijk.
Super! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Dit staat overigens ook gewoon in het boekje wat je bij je moederbord kreeg of op de site van Gigabyte kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DataGhost schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:46:
Dit staat overigens ook gewoon in het boekje wat je bij je moederbord kreeg of op de site van Gigabyte kan vinden.
Ik zat te zoeken maar vond niks over x8 enz. Mss overheen gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Pagina's 7 en 10
The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When using the 3rd Generation AMD Ryzen™ processors/2nd Generation AMD Ryzen™ processors, the PCIEX16 slot operates at up to x8 mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ah dan echt overheen gelezen.

De videokaart zit erin en draait :). Main gpu is x16 4.0 (3090). De 2e gpu in onderste slot draait op x4 3.0 volgens gpu-z.

x4 zou toch eigenlijk x16 moeten zijn? Niet dat het uitmaakt denk ik voor een gpu die 2 4k schermen aanstuurt niet voor gamen?

nidia 1650 is de 2e gpu
Pagina: 1