Extra router als access point

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrElf
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

ik heb in mijn schuur een extra TPlink Archer C80 router opgehangen die ik als access point wil configureren. Mijn modem in de woning is een KPN Experiabox v12. In de TP-link router kan ik eenvoudig de operation mode aanpassen naar access point mode en gereboot. Echter, na het opstarten zie ik nog steeds beide netwerken in mijn wifi: zowel de bestaande (die ik dus wil gebruiken om te verlengen) als de nieuwe van TPlink. Ik zou verwachten dat deze laatste zou verdwijnen, is dit juist?

PS de reden van mijn vraag is dat ik mijn smart tuinlampen wil aansluiten op het netwerk, ik vraag me even af op welk wifi ze moeten worden gekoppeld.

Mvg Tom

[ Voor 13% gewijzigd door MrElf op 28-04-2023 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ook een accesspoint, of router-als-accesspoint, zend een eigen WiFi SSID uit. Alleen bij mesh sets zal hij de instellingen voor SSID automatisch overnemen van de hoofd-unit. Je sluit nu 'gewoon' een andere access point aan. Dat kan prima werken, maar je zult handmatig alles hetzelfde moeten instellen als in de Experiabox:

- SSID
- wachtwoord
- ecnryptiemethode
- authenticatiemethode

Zorg er voor dat deze allemaal -exact- hetzelfde worden ingesteld, en dan zullen je apparaten van zowel het WIFi van het access point als het WiFi van je router gebruik kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cpt.Morgan op 28-04-2023 22:59 ]