Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountain 123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
Beste mensen,

Ik heb een off grid systeem van Growatt waarvoor ik een ats switch zoek of een energy manager die schakelt tussen het growatt 3 fase systeem en het net. Dus als de batterij leeg is dan automatisch overschakelt naar het net en als de batterij weer vol is, het net wordt uitgeschakeld. Geheel automatisch. 3 fase systeem.

Alvast dank!!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:55

de Peer

under peer review

Wat had je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Titel mag wel wat uitgebreider en een modelnr van die Growatt is ook wel handig.

Ik ken dat Growatt spul niet, maar ik denk dat een omschakelautomaat is wat je nodig hebt om te schakelen tussen grid en off grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:55

de Peer

under peer review

Ja gewoon een ATS en dan bij voorkeur een die goed via domotica aan te sturen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountain 123
Ruben279 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:46:
Titel mag wel wat uitgebreider en een modelnr van die Growatt is ook wel handig.

Ik ken dat Growatt spul niet, maar ik denk dat een omschakelautomaat is wat je nodig hebt om te schakelen tussen grid en off grid.
Je hebt gelijk sorry...de omvormer is de SPF 5000 [ 3x met paralel aansluiting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountain 123
Deze had ik ook idd gevonden. Om zeker te zijn heb ik Growatt klantenservice gebeld. Na 1,5 uur !! in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een engelstalige man aan de telefoon die beweerde dat deze ats switch hier niet van toepassing kan zijn.

Vanuit de datasheet lijkt het me dat deze switch juist wel hiervoor gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountain 123
de Peer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:49:
Ja gewoon een ATS en dan bij voorkeur een die goed via domotica aan te sturen is
Had nog nooit van Domotica gehoord....heb deze gevonden.

https://www.geya.net/nl/automatic-transfer-switch-ats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Mountain 123 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:18:
[...]
Je hebt gelijk sorry...de omvormer is de SPF 5000 [ 3x met paralel aansluiting ]
begrijp dan niet helemaal wat het probleem is, deze omvormer levert alleen vermogen via de EPS uitgang, je hebt dus geen optie om om de omvormer heen te gaan want je zit altijd op de omvormer te hangen. je kan volgens mij nog wel prioriteit geven waar die de stroom vandaan trekt als eerste en om te voorkomen dat hij de accu oplaad via de netbeheerder maar dat staat in de handleding.

truc is alleen met deze omvormers dat ze niet kunnen terugleveren dus daar moet je dan wat anders voor verzinnen als je dat wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 28-04-2023 17:34 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountain 123
Flippy,

De omvormer hoeft niet gekoppeld aan het net en hoeft dus ook niet terug te leveren, het enige dat van belang is, dat indien de batterij leeg is, je niet in het donker zit en het net weer gaat leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arifeganovic
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-03 11:11
Hallo ik heb het zelfde en vroeg mij af of u er al een oplossing voor gevonden?
Heb zelf ook 3x growatt spf5000es en wil deze op 3 fasen aansluiten uit documentatie begreep ik dat het zou kunnen hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Ik heb geen ervaring met enig van dit soort spul maar als ik de productpagina van growatt zo door scroll is het de bedoeling dat je die growatt tussen je elektriciteitsaansluiting en de verbruikers in je huis plaatst?

Je kan daarna in een menutje gewoon instellen of hij eerst de accu's en zonnenstroom op moet maken voor hij terugschakelt op de netspanning of dat hij de accu altijd zo vol mogelijk moet houden. Geen transfer switch voor nodig in theorie.
Pagina: 1