Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 10:05
Ik heb een nieuwe keukenboiler geïnstalleerd (hot-fill met weinig vermogen, om relatief veel zelf opgewekte energie te gebruiken). De oude is kapot gegaan.
Nu wil ik deze na-isoleren, ondanks dat de boiler een A-label heeft, is deze tamelijk warm aan de buitenkant ( vooral bovenop).

Nu dacht ik eerst deze met een glaswol-deken in te pakken o.i.d.
Later kwam ik ook nog van Tonzon boiler-isolatie folie tegen. Iemand hier ervaringen mee? Dit is natuurlijk wel bijzonder gemakkelijk te plaatsen, met weinig ruimteverlies.

Daarnaast heb ik ook nog een restant Tonzon bandagefolie voor bijvoorbeeld cv-leidingen liggen. Dit is gebaseerd op hetzelfde principe, maar wel dunner. Zijn hier verschillen in te verwachten t.o.v. de boiler-folie die dikker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48
Ik heb de boiler gewoon ingepakt met 9cm rockwool.

Zo'n deken kan in mijn optiek daar niet aan tippen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 19:50
Drie mooie voorbeelden in deze post: Andrehj in "Serieus elektriciteit besparen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 10:05
Bedankt, dat zijn 3 prachtige initiatieven. Leuk voor op zolder lijkt me zo, maar voor een dergelijke uitvoering moet ik mijn hele keukenkastje opofferen en dat gaat mij te ver.

Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar ervaringen met de varianten Tonzon folie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-06 19:15
Denk eens aan dunne pir platen met aluminium folie naar binnen gekeerd, in dit geval lijkt mij het beste dat de folie zijde niet of zo min mogelijk in direct contact is met de boiler.
Ik ga deze zomer mijn 2 boilers ook isoleren, daarvoor ga ik de warmtepomp- boiler nog verplaatsen, ik heb nu meer stand-verliezen dan het werkelijke verbruik.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/