Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, streamen (af en toe) werken ( MS Azure\endpoint manager\M365 componenten) af en toe in photoshop simpele bewerkingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €2500 Gaat alleen om de PC onderdelen, uiteraard zo voordelig mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Game monitor Predator 27" 1440p @144hz. 2e monotor HP E24i G4, KBM en headset en heb een ongebruikte SSD Samsung 980 M.2 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het prijs verschil tussen een AMD en Intel setup, heb ik de voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Shooters op 120FPS@high settings, lage temps\geluid productie
Ga je overklokken?
Nahh, alleen XMP uiteraard voor het geheugen
Wat verwacht je van ons?
Tip waar ik niet aan denk en extra accessoires zoals GPU bracket of betere PSU kabels, CPU cooling
Welke games ik speel[i]
En ik ben heel lief geweest dus verdien wel weer een cadeautje
De PC ga ik denk ik verkopen, zou er vast €350 euro voor kunnen krijgen....toch?
Voor mijn zoontje heb ik al een PC gebouwd met een 2060 super, maar die speelt op een 1080p monitor. Daar is de GPU die hij heeft prima voor.
Ik ben wezen lezen en uitzoeken, want ik weet niet zo goed welke CPU verstandig is en uiteraard de GPU...Ik denk altijd is het een must have of nice to have en valt het binnen het budget? Mijn persoonlijke ervaring met de AMD CPU is dat deze zo vaag fluctureert in stroom verbruik en mijn Scyte 5 hield de max temp goed onder controle, maar sloeg wel steeds aan van 35gr naar 55gr. knetter irritant, dus was over gegaan naar Aoi en deze houdt de temps mooi stabiel en lekker stil.Dus voor de temps en looks toch een mooie Aoi.
Welke PSU-> MOBO kabel moet ik erbij kopen en is een RTX 4080 a nice to have voor een 2K monitor. Zal een CPU 7700x voldoende zijn?
Ik heb nu een wishlist:
Thanks
Gamen, streamen (af en toe) werken ( MS Azure\endpoint manager\M365 componenten) af en toe in photoshop simpele bewerkingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ €2500 Gaat alleen om de PC onderdelen, uiteraard zo voordelig mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Game monitor Predator 27" 1440p @144hz. 2e monotor HP E24i G4, KBM en headset en heb een ongebruikte SSD Samsung 980 M.2 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het prijs verschil tussen een AMD en Intel setup, heb ik de voorkeur voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Shooters op 120FPS@high settings, lage temps\geluid productie
Ga je overklokken?
Nahh, alleen XMP uiteraard voor het geheugen
Wat verwacht je van ons?
Tip waar ik niet aan denk en extra accessoires zoals GPU bracket of betere PSU kabels, CPU cooling
Welke games ik speel[i]
- Call of duty
- Elden ring
- Returnal
- Coins up AKA retro games

- MOBO - B450 steel legend
- CPU - 3700x
- GPU - 2070 super
- RAM - 3200Mhz corsair
- SSD - 2 x m.2 1TB
- Koeling - Arctic 280
- FANs - 4 x 140 (2 voor de radiator) en 2 x 120 corsair LL
- Voeding - Corsair 750 gold full modulair
En ik ben heel lief geweest dus verdien wel weer een cadeautje
De PC ga ik denk ik verkopen, zou er vast €350 euro voor kunnen krijgen....toch?
Voor mijn zoontje heb ik al een PC gebouwd met een 2060 super, maar die speelt op een 1080p monitor. Daar is de GPU die hij heeft prima voor.
Ik ben wezen lezen en uitzoeken, want ik weet niet zo goed welke CPU verstandig is en uiteraard de GPU...Ik denk altijd is het een must have of nice to have en valt het binnen het budget? Mijn persoonlijke ervaring met de AMD CPU is dat deze zo vaag fluctureert in stroom verbruik en mijn Scyte 5 hield de max temp goed onder controle, maar sloeg wel steeds aan van 35gr naar 55gr. knetter irritant, dus was over gegaan naar Aoi en deze houdt de temps mooi stabiel en lekker stil.Dus voor de temps en looks toch een mooie Aoi.
Welke PSU-> MOBO kabel moet ik erbij kopen en is een RTX 4080 a nice to have voor een 2K monitor. Zal een CPU 7700x voldoende zijn?
Ik heb nu een wishlist:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 485,- | € 485,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 294,- | € 294,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti ICHILL X3 | € 899,90 | € 899,90 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Wit | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 360 RGB Wit | € 209,90 | € 209,90 |
| 4 | Ventilators | Corsair iCUE AF140 RGB ELITE PWM Fan White, 140mm | € 33,90 | € 135,60 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6200C36W | € 147,55 | € 147,55 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 149,50 | € 149,50 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 114,51 | € 114,51 |
| Totaal | € 2.573,96 | |||
Thanks