Doorlussen van ISRA U1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:11
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb thuis 4 stuks ISRA U1 punten in huis (de zogenoemde varkenssnuit)
Mijn kantoor is op de 1e verdieping en de snelheid van mij mesh netwerk is dusdanig slecht dat ik mijn modem van de begane grond wil verplaatsen naar de 1e verdieping.

Op de begane grond is nu mijn modem aangesloten op een U1 punt.
Op de 1e verdieping heb ik naast mijn kantoor in een andere kamer ook een U1 punt.
Mijn vraag is of het mogelijk is om het signaal door te lussen zodat ik mijn modem kan verplaatsen naar de 1e verdieping. Is het uberhaupt mogelijk dat alle U1 punten in de woning al signaal hebben?

Simpelweg een utp kabel doortrekken naar de 1e verdieping is niet haalbaar vanwege de huidige constructie van dit huis.
Bedankt voor jullie feedback.

Groet, Kevin.

Beste antwoord (via kevinsean91 op 28-04-2023 11:50)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:42
In principe kun je de kabel prima verlengen, bijvoorbeeld vanaf de meterkast naar boven. Misschien haal je daardoor wel minder snelheid, het modem direct naast het ISRA is altijd het beste voor het signaal. Met een netwerkkabel naar boven heb je daar geen last van.

Het DSL-signaal actief maken op meerdere WCD's moet je niet doen. Wat je ook niet moet doen is varkenssnuiten gebruiken. Gewoon doorverbinden, lassen dus (niet met kroonsteentjes aub) of gebruik een aansluitdoosje met RJ11. Verder geen platte modulaire kabel gebruiken, maar telefoonkabel of netwerkkabel.
Succes! :)

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-09 14:24
Heb je wel de mogelijkheid om de RJ11 kabel terug te trekken door de leiding en voordat je de kabel terughaalt er een RJ45 aan vast knoopt? Zodat je de telefoondraad vervangt voor CAT. Dat zou voor jou de meest ideale oplossing zijn.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
HMaster_II schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:31:
Heb je wel de mogelijkheid om de RJ11 kabel terug te trekken door de leiding en voordat je de kabel terughaalt er een RJ45 aan vast knoopt? Zodat je de telefoondraad vervangt voor CAT. Dat zou voor jou de meest ideale oplossing zijn.
Bedankt voor je reactie, nee helaas is dat geen optie anders had ik dat zeer zeker gedaan ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:42
In principe kun je de kabel prima verlengen, bijvoorbeeld vanaf de meterkast naar boven. Misschien haal je daardoor wel minder snelheid, het modem direct naast het ISRA is altijd het beste voor het signaal. Met een netwerkkabel naar boven heb je daar geen last van.

Het DSL-signaal actief maken op meerdere WCD's moet je niet doen. Wat je ook niet moet doen is varkenssnuiten gebruiken. Gewoon doorverbinden, lassen dus (niet met kroonsteentjes aub) of gebruik een aansluitdoosje met RJ11. Verder geen platte modulaire kabel gebruiken, maar telefoonkabel of netwerkkabel.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinsean91
Puch-Maxi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:45:

Heldere uitleg, ik ga ermee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Gewoon dat modem laten staan waar hij staat en de telefoonkabels vervangen door UTP is een veel betere oplossing.
Je een hele grote kans dat je modem het gewoon niet meer doet als je te veel telefoonkabel tussen het ISRA punt en je modem hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1