Mijn huidige PC op basis van een Z370 MB en een 8600K is aan een upgrade toe. Ik heb onderstaande lijstje samengesteld met componenten uit mijn huidige PC en het MB en CPU uit de BBG van december.
De bedoeling is alles te installeren in een Thermaltake tower 500
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming en dagdagelijks gebruik
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU: AMD RX 6800XT
SSD: M2 2TB & M2 1TB
HD: 4TB WD Red (backup)
PSU: Corsair RM750x
AIO: Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB
Scherm: MSI Optix MPG341CQR (3440x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Moederbord
RAM
LGA1700 mounting kit voor AIO
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Enkel CPU misschien in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Is er iets dat ik over het hoofd gezien heb? Ik ben er bvb nu al achter gekomen dat ik een aparte LGA1700 mounting kit voor mijn huidige AIO moet bestellen.
Ik twijfel tussen een 13600K en een KF, in het verleden heb ik toch een paar keer voor troubleshooting een van mijn pc's moeten opstarten zonder GPU, ik vermoed dat dit met de KF niet mogelijk is aangezien die geen integrated graphics heeft?
Ik heb een ander setje RAM gekozen dan in de BBG omdat ik een passend wit setje wil met RGB, ik ga ervan uit dat dit geen invloed heeft; Correct?
Op basis van de opmerkingen in het topic van de BBG zelf ga ik ervan uit dat momenteel mijn 750W voeding nog voldoende is voor dit systeem?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom
De bedoeling is alles te installeren in een Thermaltake tower 500
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming en dagdagelijks gebruik
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU: AMD RX 6800XT
SSD: M2 2TB & M2 1TB
HD: 4TB WD Red (backup)
PSU: Corsair RM750x
AIO: Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB
Scherm: MSI Optix MPG341CQR (3440x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Moederbord
RAM
LGA1700 mounting kit voor AIO
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Enkel CPU misschien in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Is er iets dat ik over het hoofd gezien heb? Ik ben er bvb nu al achter gekomen dat ik een aparte LGA1700 mounting kit voor mijn huidige AIO moet bestellen.
Ik twijfel tussen een 13600K en een KF, in het verleden heb ik toch een paar keer voor troubleshooting een van mijn pc's moeten opstarten zonder GPU, ik vermoed dat dit met de KF niet mogelijk is aangezien die geen integrated graphics heeft?
Ik heb een ander setje RAM gekozen dan in de BBG omdat ik een passend wit setje wil met RGB, ik ga ervan uit dat dit geen invloed heeft; Correct?
Op basis van de opmerkingen in het topic van de BBG zelf ga ik ervan uit dat momenteel mijn 750W voeding nog voldoende is voor dit systeem?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z790 Steel Legend WiFi | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 500 Wit | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B5600C36WK | € 129,90 | € 129,90 |
| Totaal | € 926,90 | |||