:strip_exif()/f/image/obIb9kWiCV7eUWBhMrdUWTnw.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb dus een probleem met hotelschakelingen in mijn huis. Ze werken niet als behoren;
Alles is aangesloten zoals bovenste paint tekening.
Maar probleem is dat of het light blijft branden of het heel snel gaat knipperen.
Ik heb a zitten meten en zoeken en kan het niet vinden (He er shelly tussen gehangen en doet ongeveer hetzelfde)
Probleem is dat bij uitschakelen van de schakelaar, een zekere restspanning op de signaaldraad blijft zitten.
Waarschijnlijk omdat deze over lange afstand naast elkaar lopen.
Als de schakelaars aan staan, meet ik 230V over de Nuldraad de fase draad dus dat werk. Als ik 1 van beide schakelaars uitschakelen, an blijft het relay heel snel knipperen)
Als ik meet over de signaal draad waar momenteel geen spaaning op mogen zitten, dan meet ik echter 138V. Ik weet wel dat die met een gewone simpele digitale multimeter is. Maar in ieder geval zit er genoeg spanning op om het relay te schakelen.
Koppel ik de grijze signaaldraad af aan de kant van de A schakelaar, dan wordt die enkelpolig en werk alles als behoren.
Schakel ik A terug volledig aan en koppel af aan de B kant (toevoer) dan blijft de lamp branden
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen . Zonder muren en vloeren op te breken? Ken wel beetje electriciteit maar dit gaat petje te boven
Volgens mij zit er klein beetje spanning op de signaaldraad wel genoeg is om de smart switch te triggeren
PS zonder Sonoff, shelly, rechstreeks op de lamp werkt die wel...
PPS heb ook al alle achterliggende stopcontacten en lichtpunten afgekopeld zodat dit de eerste schakling op de lijn is en help niet...
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 28-04-2023 10:17 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,