Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (veel recente maar ook oudere titels), soms streamen, werkgerelateerde zaken, veel programma's tegelijk open
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 2500 EUR, maar mag iets uitschieten als dat het waard is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een AM5 systeem willen hebben wat huidige titels op hoge settings kan draaien op 3440x1440 en dat hopelijk ook nog een aantal jaar kan volhouden (eventueel met wat upgrades)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaring met AMD opgedaan de laatste jaren. En ze lijken ook iets betere value te bieden momenteel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een wat stiller systeem willen hebben. Bij mijn vorige build was de focus op een zo klein mogelijk systeem, maar die werd al snel warm. Deze keer mag het wat groter zijn. Wel vind ik het cool om deze keer wat kekke RGB erin te verwerken!
Ga je overklokken?
Geen overklokken (las ook iets over dat de 7000x3d processor daar momenteel wat issues mee heeft?)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een build gemaakt aan de hand van de info uit het forum, de laatste 2 BBG's en de compatibility list van het moederbord dat ik heb gekozen voor het RAM. Ik hoor heel graag van jullie of ik ergens een fout heb gemaakt. Of misschien valt er nog iets te optimaliseren / besparen. Ik heb goede ervarigen met dit forum en dank jullie alvast voor jullie inzichten!
Gamen (veel recente maar ook oudere titels), soms streamen, werkgerelateerde zaken, veel programma's tegelijk open
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 2500 EUR, maar mag iets uitschieten als dat het waard is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een AM5 systeem willen hebben wat huidige titels op hoge settings kan draaien op 3440x1440 en dat hopelijk ook nog een aantal jaar kan volhouden (eventueel met wat upgrades)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaring met AMD opgedaan de laatste jaren. En ze lijken ook iets betere value te bieden momenteel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een wat stiller systeem willen hebben. Bij mijn vorige build was de focus op een zo klein mogelijk systeem, maar die werd al snel warm. Deze keer mag het wat groter zijn. Wel vind ik het cool om deze keer wat kekke RGB erin te verwerken!
Ga je overklokken?
Geen overklokken (las ook iets over dat de 7000x3d processor daar momenteel wat issues mee heeft?)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een build gemaakt aan de hand van de info uit het forum, de laatste 2 BBG's en de compatibility list van het moederbord dat ik heb gekozen voor het RAM. Ik hoor heel graag van jullie of ik ergens een fout heb gemaakt. Of misschien valt er nog iets te optimaliseren / besparen. Ik heb goede ervarigen met dit forum en dank jullie alvast voor jullie inzichten!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 485,- | € 485,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 294,- | € 294,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Taichi 24GB OC | € 1.199,- | € 1.199,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow RGB Zwart | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML360L Illusion Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF552C40BBAK2-64 | € 228,77 | € 228,77 |
| 1 | Voedingen | Delta GPS-1000DBA A22 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 143,55 | € 143,55 |
| Totaal | € 2.748,27 | |||
:strip_exif()/f/image/hqODOnjil4Wb5Gz8ULUQkDFW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lppup8NPIj0H6TCTM4EQ230a.jpg?f=fotoalbum_large)