Mag een webshop buiten EU je BSN eisen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02 17:06
Een populaire webshop in mijn niche van het internet opereert vanuit China. Sinds kort durf ik er niet meer te bestellen, want er wordt nu vereist dat je jouw paspoortnummer in de notities achterlaat tbv de verzendmaatschappij (DHL of FEDEX).

Paspoortnummer staat volgens de website gelijk aan je persoonlijke id. BSN.

De webshop claimt:
Demanded by EU import rules
Nu vraag ik me sterk af of dit überhaupt wel mag. GDPR enzo. Die data gaat vrolijk door naar de bezorgdienst en zo ik begrepen heb is zo’n BSN het middel om identiteitdieven het gemakkelijk te maken mits ook een paar andere datapoints beschikbaar zijn.

Kortom, mag dit? En zo nee, welke officiële stukken kan ik ze onder de neus drukken die hen duidelijk maakt dat dit inderdaad niet mag. Ik zou graag weer kunnen bestellen, maar in de huidige opzet moet ik ervan afzien.

Beste antwoord (via skauwnmokker op 28-04-2023 09:11)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
EORI is een zakelijk import/exportnummer van de overheid, dat overigens voorheen je BSN bevatte. Je kan als eenmanszaak een nieuw EORI nummer zonder BSN aanvragen bij de douane/belastingdienst.

Hetzelfde geldt voor het BTW nummer, maar dat zou al langer geleden moeten zijn vervangen door de Belastingdienst door een nummer zonder BSN.

@skauwnmokker
Als je geen zaak hebt, is er geen noodzaak voor BTW nummer of EORI. Als ze er naar vragen ben je niet het juiste type klant. In geen geval je BSN geven aan een Chinees bedrijf. Je zou een willekeurig nummer kunnen geven en zien waar het schip strandt als je dat risico aandurft.

@g1n0
Ik denk dat hier toch echt een BSN/paspoortnummer wordt bedoeld. Maar dat hebben ze niet nodig en mogen ze niet vragen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Documentnummer is wat anders dan je bsn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je kan niet eisen dat de webshop zaken met jou doet.
Dus wanneer jij aangeeft dat het niet mag, dan verandert er niks.

Wat is er op tegen om het document nummer te geven (let document nummer niet bsn)
Fijn dat de website aangeeft dat paspoortnummer gelijk is aan bsn. Maar dan klopt niet voor nld paspoort

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:49
skauwnmokker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:35:
Een populaire webshop in mijn niche van het internet opereert vanuit China. Sinds kort durf ik er niet meer te bestellen, want er wordt nu vereist dat je jouw paspoortnummer in de notities achterlaat tbv de verzendmaatschappij (DHL of FEDEX).

Paspoortnummer staat volgens de website gelijk aan je persoonlijke id. BSN.

De webshop claimt:
[...]

Nu vraag ik me sterk af of dit überhaupt wel mag. GDPR enzo. Die data gaat vrolijk door naar de bezorgdienst en zo ik begrepen heb is zo’n BSN het middel om identiteitdieven het gemakkelijk te maken mits ook een paar andere datapoints beschikbaar zijn.

Kortom, mag dit? En zo nee, welke officiële stukken kan ik ze onder de neus drukken die hen duidelijk maakt dat dit inderdaad niet mag. Ik zou graag weer kunnen bestellen, maar in de huidige opzet moet ik ervan afzien.
Ik heb zo'n beetje een vermoeden dat er BTW-nummer wordt bedoeld, en dat dat door Chinezen verkeerd vertaald is ?

Wat staat er precies ? VAT-number of social security number ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
De letterlijke melding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEuvDHSQcWx7WWT1g0EdZebf1bA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PUAgDPcmepy3Rswa4dpt6Tjk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ze bedoelen hier dus het documentnummer. Niet jouw BSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Dan willen ze inderdaad het BTW-nummer weten, als het een zakelijke levering is. Ik weet niet of je zakelijk bestelt ?

Paspoortnummer is ook voor de koerier niet echt een relevant nummer. Je kunt 2 paspoorten hebben. Of een paspoort en een ID-kaart. Of je kunt je pakketje ophalen met je rijbewijs...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
EORI is een zakelijk import/exportnummer van de overheid, dat overigens voorheen je BSN bevatte. Je kan als eenmanszaak een nieuw EORI nummer zonder BSN aanvragen bij de douane/belastingdienst.

Hetzelfde geldt voor het BTW nummer, maar dat zou al langer geleden moeten zijn vervangen door de Belastingdienst door een nummer zonder BSN.

@skauwnmokker
Als je geen zaak hebt, is er geen noodzaak voor BTW nummer of EORI. Als ze er naar vragen ben je niet het juiste type klant. In geen geval je BSN geven aan een Chinees bedrijf. Je zou een willekeurig nummer kunnen geven en zien waar het schip strandt als je dat risico aandurft.

@g1n0
Ik denk dat hier toch echt een BSN/paspoortnummer wordt bedoeld. Maar dat hebben ze niet nodig en mogen ze niet vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mrmrmr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:29:

@g1n0
BSN en paspoort nummer zijn twee verschillende nummers. Paspoort nummer staat voorop en heeft de vorm van een 9 cijfer en letter combinatie (zonder de letter O).

BSN staat op de achterkant en is 9-cijferig.

Je paspoort nummer kan je delen, maar ik zie de noodzaak niet echt, tenzij ze willen dat de bezorgdiensten controleren dat ze bij de juiste persoon afleveren.

Paspoortnummer heeft niet veel met douane te maken.

BSN kan gebruikt worden als btw nummer voor eenmanszaak. Maar een stuk fraude gevoeliger.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
JackBol schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:40:
[...]

BSN en paspoort nummer zijn twee verschillende nummers. Paspoort nummer staat voorop en heeft de vorm van een 9 cijfer en letter combinatie (zonder de letter O).

BSN staat op de achterkant en is 9-cijferig.

Je paspoort nummer kan je delen, maar ik zie de noodzaak niet echt, tenzij ze willen dat de bezorgdiensten controleren dat ze bij de juiste persoon afleveren.

Paspoortnummer heeft niet veel met douane te maken.

BSN kan gebruikt worden als btw nummer voor eenmanszaak. Maar een stuk fraude gevoeliger.
Daarom dus, je BSN nooit delen, tenzij het moet (maar het moet in dit geval dus niet), en een paspoortnummer zegt inderdaad niks. Ik zei al eerder, je kunt 2 paspoorten en een ID tegelijk hebben. Ik zou er trouwens als ik zou bestellen gewoon een willekeurig nummer invullen. Die shop in China kan het toch niet controleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
Wat is erop tegen om gewoon een random nummer in te vullen? Niemand kan dat controleren. Probeer het anders eerst met een kleine zending, maar ik denk dat een grote zending ook prima gaat. Ik heb vaak genoeg iets besteld uit China wat dan via de PostNL werd ingeklaard. Er zat dan een extra factuur bij die ik moest betalen aan PostNL voor BTW en invoerrechten. Daar hebben ze niet je BSN en ook niet je paspoortnummer voor nodig.

Ik begrijp sowieso niet waarom iedereen altijd maar alle gegevens invult waar om gevraagd wordt. Wat moet een random webshop met mijn geboortedatum? Of 06-nummer? Optyfen, daar heb je geen flikker mee te maken. Als ik geen sms-updates over m'n bestelling hoef, dan vul ik een fake 06 nummer in. M'n geboortedatum vul ik eigenlijk overal random in. Hilarische taferelen soms aan de telefoon als de klantenservice 'ter controle' om mijn geboortedatum vraagt (want die weet verder niemand hoor |:( ) en ik dan zeg dat ik die niet meer weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:40:
BSN wordt sinds 2020 niet meer gebruikt in BTW nummers voor eenmanszaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:58:
Ik begrijp sowieso niet waarom iedereen altijd maar alle gegevens invult waar om gevraagd wordt. Wat moet een random webshop met mijn geboortedatum? Of 06-nummer? Optyfen, daar heb je geen flikker mee te maken. Als ik geen sms-updates over m'n bestelling hoef, dan vul ik een fake 06 nummer in. M'n geboortedatum vul ik eigenlijk overal random in. Hilarische taferelen soms aan de telefoon als de klantenservice 'ter controle' om mijn geboortedatum vraagt (want die weet verder niemand hoor |:( ) en ik dan zeg dat ik die niet meer weet...
Exact. Zo moet dat tegenwoordig. Bedrijven vragen veel te vaak naar dingen die niet te wijzigen zijn, zoals je geboortedatum. Daar moeten ze mee ophouden, een geboortedatum is geen gratuite controlemiddel en bij een lek kun je dat gegeven niet even aanpassen naar iets anders.

Er moet een noodzaak zijn voor de registratie van een geboortedatum. Alleen wanneer wettelijk noodzakelijk mogen ze die van mij hebben, anders niet. Om leeftijd vast te stellen moeten ze niet vragen naar een geboortedatum, maar naar leeftijd. Bijvoorbeeld als je meerderjarig moet zijn om een contract aan te gaan. Zo simpel is kan dat zijn. Dan is er geen gevaar van lekken. Lekken zijn overigens aan de orde van de dag, het risico is zeer groot dat je gegevens zullen worden gelekt of al gelekt zijn.

In dit geval is het geven van gegevens aan een Chinees bedrijf zo goed als hetzelfde als het geven van gegevens aan de Chinese overheid. De AIVD vind dat dit land de grootste dreiging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mrmrmr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 03:07:
[...]

BSN wordt sinds 2020 niet meer gebruikt in BTW nummers voor eenmanszaken.
Voor KOR wordt het BSN nog altijd als BTW nummer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
jack zomer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:25:
Je kan niet eisen dat de webshop zaken met jou doet.
Dus wanneer jij aangeeft dat het niet mag, dan verandert er niks.
Hartelijk dank voor de antwoorden tot nu toe.

Ik zou graag de fabrikant helpen te begrijpen dat het niet correct is wat ze doen. Ik ben beta-tester voor het betreffende bedrijf, dus het gaat me er niet zozeer om dat ik eis dat ze zaken met me doen. Ik wil ze kunnen helpen te begrijpen hoe het zit.

Ik heb sterk het idee dat er een misverstand plaatsvindt wat nu voor mensen die niet zo privacy bewust zijn een gevaar inhoudt. En uiteraard voor hen die wel om privacy geven nu een reden is geen rechtstreekse zaken te doen.

Het scheelt nogal wat geld vaak, wanneer je rechtstreeks kunt kopen dan via een tussenhandelaar. In deze niche heb je het dan al gauw over 100+ euro (zelfs na import heffing)

Dus als iemand weet waar duidelijk (en officieel) omschreven staat dat een “personal ID / passport number” niet gevraagd mag worden aan particulieren in de EU, dan zou ik dat aan ze kunnen sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door skauwnmokker op 28-04-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

skauwnmokker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:10:
[...]

Hartelijk dank voor de antwoorden tot nu toe.

Ik zou graag de fabrikant helpen te begrijpen dat het niet correct is wat ze doen. Ik ben beta-tester voor het betreffende bedrijf, dus het gaat me er niet zozeer om dat ik eis dat ze zaken met me doen. Ik wil ze kunnen helpen te begrijpen hoe het zit.

Ik heb sterk het idee dat er een misverstand plaatsvindt wat nu voor mensen die niet zo privacy bewust zijn een gevaar inhoudt. En uiteraard voor hen die wel om privacy geven nu een reden is geen rechtstreekse zaken te doen.

Het scheelt nogal wat geld vaak, wanneer je rechtstreeks kunt kopen dan via een tussenhandelaar. In deze niche heb je het dan al gauw over 100+ euro (zelfs na import heffing)

Dus als iemand weet waar duidelijk (en officieel) omschreven staat dat een “personal ID / passport number” niet gevraagd mag worden aan particulieren in de EU, dan zou ik dat aan ze kunnen sturen.
Ik zou als eerste aan dat bedrijf vragen waarom ze die info willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

PhilipsFan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:58:
Wat is erop tegen om gewoon een random nummer in te vullen? Niemand kan dat controleren.
Jawel, iedereen gezien je BSN voldoet aan de elfproef. Iedereen kan dus controleren of een genoemd BSN een valide BSN zou zijn of niet (bij random is het vaker niet dan wel), maar alleen de juiste instanties kunnen controleren of de BSN ook bij een persoon hoort, dat maakt wel een wezenlijk verschil.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

True schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:34:
[...]
Jawel, iedereen gezien je BSN voldoet aan de elfproef. Iedereen kan dus controleren of een genoemd BSN een valide BSN zou zijn of niet (bij random is het vaker niet dan wel), maar alleen de juiste instanties kunnen controleren of de BSN ook bij een persoon hoort, dat maakt wel een wezenlijk verschil.
De oude, negencijferige bankrekeningnummers van voor de IBAN voldeden (en voldoen wat dat betreft nog steeds) aan de elf-proef. Pluk een willekeurige van je bankoverzicht (niet je eigen ;) ) en niemand, buiten bepaalde bevoegde instanties, kan het verder controleren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

skauwnmokker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb sterk het idee dat er een misverstand plaatsvindt wat nu voor mensen die niet zo privacy bewust zijn een gevaar inhoudt. En uiteraard voor hen die wel om privacy geven nu een reden is geen rechtstreekse zaken te
Let ook op dat er EUR- en CN-wetgeving is. Best kans dat iets dat hier verboden is, daar verplicht is. Dan is het simpel: niet handelen met EUR.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0022428/
of samengevat https://autoriteitpersoon...e/burgerservicenummer-bsn

Het is andersom: zij moeten aantonen in welke -Europese- wet staat dat het moet. Dan pas mag het.

Edit: ik heb het dan over BSN, niet paspoortnummer. Al geldt dan nog, het is aan hen om aan te tonen waarom het nodig is, in welke wet of regel staat dat het moet?

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2023 10:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
JackBol schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:28:
[...]

Ik zou als eerste aan dat bedrijf vragen waarom ze die info willen hebben.
Dat deed ik met als antwoord:
demanded by EU government import rules
by all shippers imcoming to the EU zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:03
skauwnmokker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:08:
[...]

[...]
Zonder de referentie naar de EU wetgeving waar ze dat vandaan hebben is het natuurlijk moeilijk om te zeggen "dat is niet zo". Bewijs maar eens een negatief.... Het klinkt iig erg vreemd maar zou afhankelijk kunnen zijn van het soort produkt, misschien gaat het om chemicalien oid. In dat geval lijkt het overigens ook vreemd om particulieren als klant toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

skauwnmokker schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:08:
[...]

[...]
Zal dus vast gaan om de EORI. Als de koper geen bedrijf is en het om redenen alsnog verplicht is, dan is een EORI nodig.
Persons other than economic operators shall be registered in following situations:

where such registration is required by the national legislation of a Member State;
where the person engages in operations for which an EORI number must be provided according to the EU customs legislation.
(Een economic operator is, kort gezegd, een bedrijf).

Dan is dus nog steeds de vraag wat die vereiste is 'by the national legislation of a Member State'. En dan zal de prive-persoon zo'n nummer moeten aanvragen bij de douane. Een boel gedoe voor 100eur. En het blijft een prive-persoon met alle rechten zoals garantie die daar bij horen.

Ik zie niet hoe een random paspoortnummer zou voldoen als het hier om gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
EORI/RSIN/BSN wordt gevraagd op een internationaal importcertificaat. Dit certificaat is nodig voor strategische goederen. Dat lijkt mij iets tussen de importeur en de Belastingdienst (CDIU).

Het geldt voor specifieke goederen en/of specifieke landen:
https://www.kvk.nl/advies...n-en-invoervoorschriften/

Bijvoorbeeld vuurwerk, radioactieve stoffen, geneesmiddelen, chemische stoffen of biologische stoffen.

De importwetgeving is nogal een doolhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
DjoeC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:08:
[...]
misschien gaat het om chemicalien oid.
Het gaat om een mini computer. Vandaar dat ik dit ook op Tweakers post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:20
Paspoortnummer is hier te vinden: https://www.testnummer.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skauwnmokker
Nu claimt de betreffende fabrikant dat ze dit moeten agv de invoering van een nieuw Europees douane systeem.

https://taxation-customs....ontrol-system-2-ics2-0_en

Ik snap er niets van. Het blijft me onduidelijk waaruit ze opmaken dergelijke privacygevoelige informatie te moeten vragen.

Kortom, ik zoek nog altijd naar het definitieve officiële document dat bewijst dat deze info niet van gewone EU burgers gevraagd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
skauwnmokker schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
Het blijft me onduidelijk waaruit ze opmaken dergelijke privacygevoelige informatie te moeten vragen.
Een pasport nummer (documentnummer) is geen persoonsgegeven. Mogen ze dus gewoon vragen. BSN niet, maar dat doen ze hier ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

g1n0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:09:
[...]

Een pasport nummer (documentnummer) is geen persoonsgegeven. Mogen ze dus gewoon vragen. BSN niet, maar dat doen ze hier ook niet.
Correctie: een paspoortnummer is zeker wel een persoonsgegeven en valt als zodanig gewoon onder de AVG/GDPR (edit: die diverse grondslagen biedt om gegevens te mogen vragen / verwerken). BSN is ook een persoonsgegeven - en valt onder de wet BRP. edit: zie Killjoy in "Mag een webshop buiten EU je BSN eisen?" :*

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 29-04-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:03
skauwnmokker schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
Nu claimt de betreffende fabrikant dat ze dit moeten agv de invoering van een nieuw Europees douane systeem.

https://taxation-customs....ontrol-system-2-ics2-0_en

Ik snap er niets van. Het blijft me onduidelijk waaruit ze opmaken dergelijke privacygevoelige informatie te moeten vragen.

Kortom, ik zoek nog altijd naar het definitieve officiële document dat bewijst dat deze info niet van gewone EU burgers gevraagd mag worden.
Mijn suggestie zou zijn om eea eens na te vragen bij de douane. Zie o.a. hier (ICS2 luchtvracht) en hier (waar kun je vragen stellen).

Pin je niet vast op lcuhtvracht, vanaf 2024 geldt het voor alle vervoersopties. Het lijkt erop alsof de Chinese partij namens de afnemers de aangifte gaat/wil verzorgen, in dat geval kan ik me voorstellen dat ze van particulieren een identificirend gegeven willen hebben. Zeker in het huidige handelsklimaat denk ik dat ze vooral ook het zekere voor het onzekere nemen. Als software tester heb je naar mijn idee 2 opties: Wordt ontwikkelaar op de site van de douane of neem eerst rechtstreeks contact op met de Nationale Helpdesk Douane.

Ik begrijp dat je de Chinese vraag om gegevens van particulieren bij "een mini-PC" storend vind maar mogelijk zit er een zeer grote organisatie of afhandelaar van de verzending achter die zich niet echt bezig houd met individuele particuliere klanten en die dus gewoon mee neemt in het "standaard" proces: We hebben identificatie nodig. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12

Killjoy

Klingon lawn products

F_J_K schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:49:
[...]

Correctie: een paspoortnummer is zeker wel een persoonsgegeven en valt als zodanig gewoon onder de AVG/GDPR (edit: die diverse grondslagen biedt om gegevens te mogen vragen / verwerken). BSN is ook een persoonsgegeven - en valt onder de wet BRP.
De omgang met het BSN is geregeld in de Wet algemene bepalingen burgerservicenummer. Dat is de wet zoals bedoeld in artikel 46, lid 1 van de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG).

Verder is het gebruik van het BSN geregeld in diverse AmvB's (zoals bedoeld in artikel 46, lid 2 van de UAVG)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1