Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal primair gebruikt worden om te gamen. Vooral DCS World en MSFS2020 icm met de Vive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op zich had ik € 4000 als maximumbudget. Minder is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is dat, wanneer ik niet in VR speel, ik gebruik maak van een Samsung Odyssey G9 met een resolutie van 5120 x 1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je kan zien heb ik wel een voorkeur voor ASUS, maar ik sta open voor suggesties.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik denk dat ik goed heb nagedacht over alle componenten. Dus ik verwacht eigenlijk nog wat inzichten te verschaffen waar ik zelf over heb gekeken of algemene tips.
Het enige waar ik niet zeker van ben is de compatibiliteit van het geheugen met het moederbord.
Op de website van Kingston staat de gekozen kit niet in de compatibiliteitslijst van het moederbord. Langs de andere kant wil ik echt zo snel mogelijk geheugen. Maakt 6000MT vs 5600MT veel verschil?
Voorlopig zit er een Gen 4 SSD in, het is wel de bedoeling om te upgraden naar een Gen 5 SSD eens er wat meer op de markt zijn.
Dit systeem zal primair gebruikt worden om te gamen. Vooral DCS World en MSFS2020 icm met de Vive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op zich had ik € 4000 als maximumbudget. Minder is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is dat, wanneer ik niet in VR speel, ik gebruik maak van een Samsung Odyssey G9 met een resolutie van 5120 x 1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je kan zien heb ik wel een voorkeur voor ASUS, maar ik sta open voor suggesties.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik denk dat ik goed heb nagedacht over alle componenten. Dus ik verwacht eigenlijk nog wat inzichten te verschaffen waar ik zelf over heb gekeken of algemene tips.
Het enige waar ik niet zeker van ben is de compatibiliteit van het geheugen met het moederbord.
Op de website van Kingston staat de gekozen kit niet in de compatibiliteitslijst van het moederbord. Langs de andere kant wil ik echt zo snel mogelijk geheugen. Maakt 6000MT vs 5600MT veel verschil?
Voorlopig zit er een Gen 4 SSD in, het is wel de bedoeling om te upgraden naar een Gen 5 SSD eens er wat meer op de markt zijn.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 485,- | € 485,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X | € 1.919,- | € 1.919,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black RGB TG Light Tint | € 231,42 | € 231,42 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2-64 | € 248,50 | € 248,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0 | € 213,40 | € 213,40 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 201,65 | € 201,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.638,87 | ||
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf